Henry Ford (1863-1947)
Będę budować samochód do wielkiej rzeszy
Przez Mary Bellisa i About.com Guide
Zobacz więcej o:
· Henry Ford
· samochód
· silnik
Henry Ford
LOC
Więcej zdjęć (2)
Automobile producent Henry Ford urodził się 30 lipca 1863, na jego rodzinnej farmie w Dearborn, Michigan. Od czasu był młody chłopak, Ford cieszył się majstrować przy komputerach. Prace rolne i praca w sklepie Detroit maszyny dało mu szerokie możliwości eksperymentowania. Później pracował jako niepełnym wymiarze czasu pracy pracownika w Spółce Westinghouse Engine. 1896 roku, Ford skonstruował swój pierwszy wózek bezkonną który sprzedawany w celu finansowania prac nad ulepszonym modelem.
Ford włączona Ford Motor Company w 1903 roku, głosząc: "Będę budować samochód na wielkiej rzeszy". W październiku 1908 roku, zrobił to, oferując Model T na 950 dolarów. W latach dziewiętnastu model T w produkcji, jego cena zanurzył tak niskie, jak 280 dolarów. Prawie 15.500.000 sprzedanych w samych Stanach Zjednoczonych. Model T zwiastuje początek epoki silnika, samochód ewoluowała od elementu luksusowego dla dobrze sytuowanych do niezbędnego transportu dla zwykłego człowieka.
Ford zrewolucjonizował produkcję. W 1914 roku jego Highland Park, Michigan roślina, z wykorzystaniem innowacyjnych technik produkcyjnych, może okazać się kompletną obudowę co 93 minut.To był niezwykły postęp w stosunku do wcześniejszego stanu produkcyjnej 728 minut.Używając stale poruszających się linii montażowej , jego jednostkę pracy i starannego koordynację działań, Ford realizowany ogromny wzrost produktywności.
W 1914 roku Ford zaczął płacić jego pracownicy pięć dolarów dziennie, prawie podwojenie płac oferowanych przez innych producentów. Obciął dzień pracy z dziewięciu do ośmiu godzin w celu przekształcenia fabryki na trzy-zmianowym dzień pracy. Ford masowej produkcji techniki ostatecznie pozwalają na wytworzenie Modelu T co 24 sekund. Jego innowacje uczynił go międzynarodową gwiazdą.
Przystępne T Forda modelu bezpowrotnie zmienia amerykańskiego społeczeństwa. Ponieważ coraz więcej Amerykanów właścicielem auta, wzory urbanizacja zmianie. Stany Zjednoczone miały wzrost przedmieściach, stworzenia krajowego systemu autostrad, a ludność zachwycony z możliwością nigdzie każdej chwili. Ford był świadkiem wielu z tych zmian w trakcie jego trwania, a jednocześnie osobiście tęsknota za agrarnej stylu życia młodości. W latach przed śmiercią w dniu 7 kwietnia 1947 r., Ford sponsorowany przywrócenie idyllicznym miasteczku o nazwie Wioska Greenfield.
Henry Ford Ciekawostki
W dniu 12 stycznia 1900 r. Spółka Automobile Detroit wydała swój pierwszy komercyjny samochód - wagon dostawa - zaprojektowany przez Henry'ego Forda. Był to już drugi projekt Forda samochód - jego pierwszy projekt był czterokołowy wybudowany w 1896 roku.
W dniu 27 maja 1927 r., produkcja zakończyła dla Ford Model T - 15,007,033 sztuk zostało wyprodukowane.
W dniu 13 stycznia 1942, Henry Ford opatentował plastik mocny samochód - samochód 30 procent lżejszy niż samochody metalowe.
W 1932 roku Henry Ford przedstawił swój ostatni triumf inżynierii: jego "bloku en", lub jeden kawałek, silnik V-8 .
T w model T
Henry Ford i jego inżynierowie wykorzystali pierwsze 19 liter alfabetu, by wymienić swoje samochody, choć niektóre z samochodów nigdy nie były sprzedawane do publiczności.
Więcej na Henry'ego Forda
eol3