rynek , konkurencja.docx

(17 KB) Pobierz

RYNEK

 

Współczesne społeczeństwa w pełni doceniają rolę dobrej kondycji fizycznej i psychicznej w życiu osobistym i zawodowym. Aby móc sprawnie funkcjonować w codziennym życiu trzeba być zrelaksowanym, wypoczętym i zadowolonym z siebie. Właśnie tego typu potrzeby zaspokajać będzie nasza firma.

Z usług centrum odnowy biologicznej każdy korzysta w swoim wolnym czasie, a szczególnie w weekandy, już po powrocie z pracy lub ze szkoły (uczniowie szkół średnich, studenci). Duże osiedla mieszkaniowe są sytuowane na obrzeżach miast i tam właśnie wracają  po męczącym dniu pracy nasi potencjalni klienci. Nie każdy z nich ma ochotę po raz kolejny udawać się do centrum miasta, by zrelaksować się. Dlatego nasza firma wybrała lokalizację terenów przemysłowych w Katowicach – tereny na których tworzy się nowa strefa ekonomiczna. Przychodzimy do klienta i mamy nadzieję zachęcić go do korzystania z naszych usług, właśnie tym, że jesteśmy „pod ręką”.

Nie wykluczamy także, iż z naszych usług będą korzystać mieszkańcy pozostałych części Śląska. Chociaż lokalizacja nie jest w tej części rynku naszym atutem (odległość od centrum miasta wynosi 5 km), częste połączenia komunikacyjne  będą w pewnym stopniu zmniejszać tę niedogodność, a kompleksowość świadczonych usług oraz miła atmosfera panująca w naszym centrum będą czynnikami przyciągającymi.

Ze względu na płeć, wiek, czy dochody możemy dokonywać dalszych podziałów naszych klientów:


(dane U.S. w Katowicach z roku 1998):

1. grupa 0 – 6 lat                              9777

2. grupa 7 – 14 lat                             18082

3. grupa 15 –17 lat                            8112

4. grupa 18 – 19 lat              5214

5. grupa 20 – 29  lat              18048

6. grupa 30 – 39 lat              20370

7. grupa 40 – 49 lat              24633

8. grupa 50 – 59 lat              12342

9. grupa 60 i powyżej              16670

 

1.)    kobiety w wieku 25 – 50 lat, dobrze sytuowane majątkowo.

Biorąc pod uwagę strukturę wieku w tychach i dochody mieszkańców jest ich na osiedlu „Z” około 250. Są to osoby pracujące, prowadzące aktywny tryb życia, dbające o swoje zdrowie i kondycje. Dla tego typu klientek bardzo ważna jest kompleksowość i wysoka jakość świadczonych usług, ich cena nie odgrywa tu aż tak dużej roli. Kobiety z tej grupy bardzo często zostają stałymi klientkami, korzystającymi z usług salonu odnowy biologicznej regularnie. Przyjmując, że wszystkie kobiety z tej grupy od razu zdecydują się na nasze usługi, a część z nich odwiedza już inne salony, szacujemy, że możemy liczyć na około 150 klientek z osiedla „Z”, 70 z osiedli „T” i „W” oraz 30 z reszty miasta – łącznie 250 osób.

 

2.) kobiety w wieku 15 – 25 lat

              Są to głównie osoby uczące się w szkołach średnich lub studiujące, które przeważnie są jeszcze na utrzymaniu rodziców, a te z nich, które już pracują mają stosunkowo niskie dochody. Dla nich istotną sprawą jest cena świadczonych przez nas usług, dlatego dla tego segmentu rynku przewidujemy wprowadzić preferencje cenowe (kart zniżkowe). Klientki te wykazują zainteresowanie świadczonymi przez nas usługami, lecz są mniej regularne, widoczne jest tu zjawisko sezonowości, częściej zdarzają się sporadyczne wizyty. Tę część rynku szacujemy na około 400 klientek  (około 230 z osiedla „Z”, 120 z „T”, 50 z pozostałej części miasta).

 

3. ) mężczyźni

              W grupie tej można zaobserwować podobny podział jak w przypadku kobiet jednak ogólne zainteresowanie kompleksowością naszych usług jest mniejsze. Klienci tej grupy korzystają głównie z siłowni i sauny, wizyty w solarium są sporadyczne. Dla mężczyzn uczących przewidujemy, podobnie jak dla kobiet, wprowadzenie niższych cen. Ten segment rynku szacujemy na okołow 500 klientów (290 z osiedla „Z”, 150 z osiedla „T i „W”, 60 z pozostałej części miasta).

 

4.) dzieci

              Ostatnia grupa naszych klientów to dzieci uczęszczające do szkoły podstawowej. Oczywiście wszystkie świadczone przez nas usługi są dla nich dostępne, jednak przewidujemy, że będą oni głównie zainteresowani zajęciami z gimnastyki korekcyjnej. Ten segment rynku to wg nas około 50 klientów.

              Łączny popyt szacujemy na przeciętnym poziomie około 1200 klientów. Jednak możemy spodziewać się sezonowego wzrostu lub spadku tej wielkości. Na wzrost możemy liczyć w okresie poprzedzającym wakacje oraz przed sylwestrem oraz w trakcie karnawału. W okresie samych wakacji przewidujemy spadek popytu ze względu na wyjazdy na urlop i pojawienie się alternatywnych sposobów aktywnego spędzania czasu.

              Ogólne perspektywy rozwojowe rynku szacujemy pomyślnie. Jest to spowodowane po pierwsze ciągłym wzrostem zainteresowania tego typu usługami, co wynika z potrzeby prowadzenia zdrowego aktywnego trybu życia. Po drugie duża grupa mieszkańców osiedli „Z”, „T” i „W”, a w dalszej kolejności reszty miasta to dzieci do 14-tego roku życia (około 25%), które w kolejnych latach będą zasilać szeregi naszych klientów.

 

              Aby zapewnić sobie dobrą pozycję na rynku usług z zakresu odnowy biologicznej będziemy musieli pokonać jedną z barier wejścia szczególnie liczącą się w naszej branży, a mianowicie zróżnicowanie produktów. Wielu z naszych przyszłych klientów obecnie korzysta już z tego typu usług, ma swoje salony odnowy biologicznej, które regularnie odwiedza. Salony te cieszą się określoną renomą. Nasze działania muszą iść w kierunku przejęcia klientów tych firm. Proponujemy więc kompleksowość usług, ich wysoką jakość oraz miłą atmosferę panującą w ośrodku. Wprowadzimy karnety zniżkowe dla osób uczących się, oraz kartę stałego klienta. Dla mieszkańców osiedli „Z”, „T” i „W” dodatkową zachętą będzie nasza lokalizacja (dogodna dla nich). Aby uzyskać jak najwięcej klientów już na starcie przeprowadzimy akcję promocyjną, informującą o rozpoczęciu naszej działalności, jej zakresie, jej jakości i przewidzianych udogodnieniach.

 


IV. KONKURENCJA

 

Pragnąc otworzyć centrum odnowy biologicznej musimy liczyć się ze znaczną konkurencją w tej dziedzinie. Wzrost popularności rekreacji i sportu jako formy spędzania wolnego czasu spowodował powstanie wielu firm specjalizujących się w usługach tej branży. Niestety tylko nieliczne z nich oferują usługi oraz sprzęt markowy, nowoczesny i bezpieczny dla klientów.  W większości troska o dobro klienta ustępuje miejsca trosce o własne korzyści. Zdarza się również, że obsługa jest niefachowa i niekompetentna.

W naszym centrum pragniemy zaoferować klientom kompleksowe oraz stojące na najwyższym poziomie usługi. Wybierając sprzęt i urządzenia najnowszej generacji oraz zapewniając fachową i miłą obsługę kierujemy się przede wszystkim troską o dobro klienta i chęcią jak najlepszego zaspokojenia jego potrzeb.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin