odczytywanie kodow.doc

(125 KB) Pobierz
Poniższy opis procesu odczytu kodów usterek dotyczy silników montowanych głównie w Corsie B, jednak niektóre z nich występował

Poniższy opis procesu odczytu kodów usterek dotyczy silników montowanych głównie w Corsie B, jednak niektóre z nich występowały w Corsie A. Poniższa metoda NIE działa z silnikami X10XE, czyli 1.0 12V!. W CB występowały w zależności od silników różne systemy sterowania i generowały one inne kody.

Jak się do tego zabrać?

W samochodach Opel dostępne są następujące systemy sterujące:
a) Bosch Motronic
b) GM Multec (MPI oraz SPI)
c) Simtec oraz Bosch EZ-Plus

Model Kod silnika Lata produkcji System
Opel Corsa 1.2i, z katalizatorem X12SZ 1993-1996 GM-Multec CFI
Opel Corsa 1.2i, z katalizatorem C12NZ 1990-1994 GM-Multec CFI
Opel Corsa-B oraz Combo 1.2i C12NZ Od 1993 GM-Multec CFI
Opel Corsa-B 1.2i E-Drive X12SZ Od 1993 GM Multec ZE CFI
Opel Corsa 1.4i, z katalizatorem C14NZ 1990-1993 GM-Multec CFI
Opel Corsa-B 1.4i oraz Van C14NZ Od 1993 GM Multec ZE CFI
Opel Corsa 1.4i, z katalizatorem C14SE 1993-1994 GM-Multec MPI
Opel Corsa-B 1.4i oraz Van C14NZ 1993-1996 GM-Multec CFI
Opel Corsa-B 1.4i 16V X14XE Od 1995 GM-Multec XS
Opel Corsa-B oraz Combo 1.4i X14SZ Od 1996 GM-Multec CFI
Opel Corsa 1.4i, z katalizatorem C14SE 1992-1993 GM-Multec MPI
Opel Corsa 1.6i, z katalizatorem C16NZ 1990-1992 GM-Multec CFI
Opel Corsa 1.6i, z katalizatorem C16SE 1992-1993 GM-Multec MPI
Opel Corsa 1.6i, z katalizatorem C16SE 1993-1994 GM-Multec MPI
Opel Corsa-A 1.6i SPI, z katalizatorem C16NZ 1988-1991 GM-Multec ZE CFI
Opel Corsa-B 1.6 GSi C16XE 1993-1995 GM-Multec MPI
Opel Corsa 1.6 MPI, z katalizatorem C16SEI 1990-1992 Bosch Motronic 1.5
Opel Corsa-B 1.6i X16XE Od 1995 GM-Multec XS


W systemach Bosch Motronic, GM-Multec i Simtec jedno urządzenie sterujące kieruje pracą pierwotnego układu zapłonu, układu paliwa i biegiem jałowym.

Funkcje samodiagnostyki.

Elektroniczne urządzenie sterujące ma funkcję samosprawdzania polegającą na tym, że sygnały z pewnych czujników silnika oraz elementów wykonawczych są ciągle sprawdzane i porównywane z wartością zaprogramowanymi. Jeśli program samodiagnostyki stwierdzi obecność usterki, to w pamięci urządzenia sterującego jest rejestrowany kod tej usterki. Nie są rejestrowane kody tych elementów dla których oprogramowanie nie przewiduje takiej możliwość. Kody usterek są 2-cyfrowe lub 3-cyfrowe i mogą być odczytane ręcznie lub poprzez czytnik kodów usterek.

Awaryjny tryb pracy.

System Bosch Motronic, GM Multec i Simtec mają awaryjny system pracy, który po wykryciu usterki zastępuje sygnał z czujnika wartością domyślną, co pozwala na bezpieczny dojazd do stacji obsługi. Po naprawie usterki urządzenie sterujące powraca do normalnego trybu pracy. System Bosch EZ-Plus nie ma funkcji awaryjnego trybu pracy. Systemy te mają również funkcję adaptacyjną, która modyfikuje zaprogramowane bazowe wielkości w celu uwzględnienia zużycia silnika i zwiększenia jego sprawności podczas normalnej pracy.

Lokalizacja złącza. Odczytywanie kodów.

Złączne 10-stykowe
Złącza te występują w systemach GM-Multec i znajdują się pod deska rozdzielczą w skrzynce bezpieczników lub w komorze silnika w pobliżu lewej lub prawej części przegrody czołowej.



1. Zmostkować styki „A” i „B” w złączu.
2. Lampka ostrzegawcza wyświetla kody w następujący sposób

a) dwie cyfry są reprezentowane przez dwie serie błysków
b) pierwsza seria błysków odpowiada dziesiątkom, a druga jednostkom
c) w serii dziesiątek i jednostek błysko trwają 1 sekundę i są oddzielone krótkimi pauzami
d) serie dziesiątek i serie jednostek oddziela pauza; nieco dłuższa pauza oddziela od siebie poszczególne kody
e) kod „42” to cztery 1-sekundowe błyski, pauza i dwa 1-sekundowe błyski

3. Policzyć liczbę błysków w każdej serii i zapisać każdy wyemitowany kod.
4. Pierwszym odczytanym kodem będzie kod „12”, który oznacza rozpoczęcie procedury sczytywania.
5. Każdy kod błyskowy będzie powtórzony trzy razy, po nim będzie wyświetlony następny w kolejności numerycznej.
6. W celu zakończenia procedury wyłączyć zapłon i usunąć mostek.


Złącze 16-stykowe.
Od 1995 roku niektóre modele mają 16-stykowe złącze umieszczone w środku pod deską rozdzielczą.



1. Zmostkować styki „5” i „6” w złączu.
2. Kody są wyświetlane przez lampkę ostrzegawczą w taki sam sposób jak powyżej, tu również odczytamy pierwszy kod „12” mówiący o rozpoczęciu procedury zczytywania.


Kasowanie kodów usterek.

Kody kasują się automatycznie po około 30 uruchomieniach silnika w których błąd się nie pojawia. Nie ma potrzeby ręcznego kasowania zapamiętanych kodów. Jeśli jednak jesteście bardzo uparci i chcecie mieć pewność że zostały skasowane to można to zrobić odłączając ujemny biegun akumulatora na okres co najmniej 30 minut a następnie ponownie go podłączyć. Metoda ta posiada jednak wady. Odłączenie akumulatora powoduje utratę wszystkich wartości adaptacyjnych. Ponowna „nauka” wartości adaptacyjnych wymaga uruchomienia zimnego silnika oraz jazdy z różnymi prędkościami przez około 20 – 30 minut. Silnik należy też pozostawić na biegu jałowym przez około 10 minut. Lepiej kasować kody za pomocą czytnika kodów usterek.


Spis kodów:

Kod Opis usterki
12 Rozpoczęcie samodiagnostyki
13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód
14 Czujnik temperatyru płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie
15 Czujnik temperatyru płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie
16 Czujnik spalania stukowego lub jego obwód, brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec)
17 Czujnik spalania stukowego lub jego obwód, brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)
18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)
21 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód, wysokie napięcie
23 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwód (Bosch Motronic, Simtec)
24 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25 Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
25 Wtryskiwacz, niskie napięcie (GM Multec)
26 Wtryskiwacz 2. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
27 Wtryskiwacz 3. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
28 Wtryskiwacz 4. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
28 Zestyki przekaźnika pompy paliwa, nieskie napięcie (GM Multec)
29 Przekaźnik pompy paliwa lub obwodu, niskie napięcie (GM Multec)
31 Sygnał obrotomirza lub jego obwód (brak sygnału)
32 Wtryskiwacz 6. lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
32 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)
33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic)
34 Zawór układu recyrkulacji gazów wydechowych EGR – okablowanie lub obwód układu recyrkulacji gazów wydechowych, wysokie napięcie (Simtec, Bosch Motronic)
35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód; brak (lub zła) regulacji biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic)
37 Samodiagnostyka silnika, nieskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
38 Sonda lambda lub jej obwód (modele od 1990 roku), niskie napięcie (Bosch, Motronic, Simtec)
39 Sonda lambda lub jej obwód (modele od 1990 roku), wysokie napięcie (Bosch, Motronic, Simtec)
41 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód, nieskie napięcie (Bosch Motronic)
41 Sygnał sterujący wzmacniacza, 2. i 3. cylinder (DIS) lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)
41 Sygnał sterujący wzmacniacza, 1. i 4. cylinder (DIS) lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)
42 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)
42 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
43 Układ recyrkulacji spalin (GM Multec)
44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna
45 Sonda lambda lub jej obwód, za bogata mieszanka paliwowo – powietrzna
46 Sygnał sterujący (A+B) wzmacniacza (DIS) lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)
46 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód (Simtec)
47 Przekaźnik pompy powietrza lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
47 Zawór recyrkulacji spalin EGR (GM Multec)
48 Napięcie akumulatora, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
49 Napięcie akumulatora, wysokie napięcie
51 Błąd pamięci programowej lub obwód (Bosch Motronic)
51 Niesprawne elektronuiczne urządzenie sterujące; odłączyć i podłączyć urządzenie sterujące, po czym sprawdzić ponownie kody usterek (GM Multec)
52 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki: ostatni stopień, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
53 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
54 Przekaźnik pompy paliwa lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
55 Niesprawne elektroniczne urządzenie sterujące
56 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, zwarcie do masy (Bosch Motronic, Simtec)
57 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód, odłączenie (Bosch Motronic, Simtec)
59 Zawór kolektora wlotowego lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
61 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
62 Zawór układu przewietrzania zbiornika paliwa lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
63 Zawór kolektora wlotowego lub obwó, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
63 Sygnał sterujący wzmacniacza, 2. i 3. cylinder (DIS) niskie napięcie (GM Multec)
64 Sygnał sterujący wzmacniacza, 1. i 4. cylinder (DIS) niskie napięcie (GM Multec)
64 Obwód pierwotny układu zapłonu z rozdzielaczem lub obwód, wysokie napięcie (GM Multec)
65 Potencjometr CO lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
66 Potencjometr CO lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
67 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zastyki biegu jałowego (Bosch Motronic)
67 Przepływonierz powietrza masowy lub jego obwód (GM Multec)
69 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
69 Przepływonierz powietrza masowy lub jego obwód (GM Multec)
71 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie
72 Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik), zestyki pełnego otwarcia przepustnicy (Bosch Motronic)
72 Sygnał sterujący (A+B) wzmacniacza (DIS) lub obwód (GM Multec)
73 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
74 Przepływomierz powietrza lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
75 Wyłącznik skrzyni biegów, niskie napięcie
76 Regulator momentu automatycznej skrzyni biegów lub obwód
79 Urządzenie sterujące układu trakcji (Bosch Motronic)
81 Wtryskiwacz 1. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
81 Wtryskiwacz, wysokie napięcie (GM Multec)
82 Wtryskiwacz 2. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
83 Wtryskiwacz 3. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
83 Immobiiser, brak lub zły sygnał (GM Multec)
84 Wtryskiwacz 4. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
84 Immobiiser, brak sygnału (GM Multec)
85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
85 Immobiiser, zły sygnał (GM Multec)
86 Wtryskiwacz 6. lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
87 Przekaźnik wyłączający klimatyzację lub obwód klimatyzacji, niskie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
88 Przekaźnik wyłączający klimatyzację lub obwód klimatyzacji, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
89 Sonda lambda lub jej obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
91 Sonda lambda lub jej obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic, Simtec)
92 Czujnik położenia wałka rozrządu lub jego obwód (Simtec)

93 Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 koła (GM Multec)
Usterka może dotyczyć:
a) lampki ostrzegawczej
b) klimatyzacji
c) sygnału prędkości silnika do układu sterującego automatycznej skrzyni biegów
d) Błąd 93 jest generowany w komputerze i nie pochodzi od żadnego zewnętrznego czujnika, może pojawiać się jednocześnie z innymi błędami. Po wyeliminowaniu ich, błąd powinien samoczynnie zniknąć.

94 Czujnik hallotronowy lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
96 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
97 Urządzenie sterujące układu trakcji lub obwód, nieprawidłowy sygnał (Bosch Motronic)
98 Sonda lambda lub przerwa w jej obwodzie (Bosch Motronic, Simtec)
99 Kod nieznany
113 Zawór elektromagnetyczny turbodoładowania lub jego obdód (Bosch Motronic)
114 Ciśnienie doładowania biegu jałowego, przekroczona górna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic)
115 Ciśnienie doładowania pełnego obciążenia, przekroczona dolna dopuszczalna wartość (Bosch Motronic)
116 Ciśnienie doładowania, przekroczona górna dopuszczalana wartość (Bosch Motronic)
117 Regulacyjny zawór upustowy lub jego obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
118 Regulacyjny zawór upustowy lub jego obwód, wysokie napięcie (Bosch Motronic)
121 Sonda lambda 2. lub jej obwód, uboga mieszanka (Bosch Motronic)
122 Sonda lambda 2. lub jej obwód, bogata mieszanka (Bosch Motronic)
123 Zawór kolektora wlotowego 1. (Bosch Motronic)
124 Zawór kolektora wlotowego 2. (Bosch Motronic)
132 Zawór układu recylkulacji gazów wydechowych lub obwód układu recylkulacji gazó wydechowych (Bosch Motronic)
133 Zawór kolektora wlotowego 2. lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motrnic)
133 Zawór kolektora wlotowego 2. lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motrnic)
134 Zawór układu recylkulacji gazów wydechowych 2. lub obwód układu recylkulacji gazów wydechowych, niskie napięcie
134 Zawór kolektora wlotowego 2. lub obwód, wysokie napięcie (Bosch Motrnic)
135 Lampka ostrzegawcza samodiagnostyki, niskie napięcie (Bosch Motronic)
136 Elektoniczne urządzenie sterujące (Bosch Motrnonic)
137 Skrzynka elektronicznego urządzenia sterującego, wysoka temperatura (Bosch Motronic)

 

 

 

 

 

W razie gdyby "check engine" podawał kody błyskowe 4 znakowe zamiast 2 znakowych (u mnie akurat tak jest) podaję listę kodów.

Należy pamiętać że 10 błyśnięć to cyfra 0

Kod Opis kodu
0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0101 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza
0102 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
0103 Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki
0104 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo
0105 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0106 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0107 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0108 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0109 Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP
0110 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0111 Czujnik temperatury powietrza zasysanego
0112 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za niski
0113 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - sygnał za wysoki
0114 Czujnik temperatury powietrza zasysanego - usterka pojawia się okresowo
0115 Czujnik temperatury silnika
0116 Czujnik temperatury silnika
0117 Czujnik temperatury silnika - sygnał za niski
0118 Czujnik temperatury silnika - sygnał za wysoki
0119 Czujnik temperatury silnika - usterka pojawia się okresowo
0120 Czujnik położenia przepustnicy
0121 Czujnik położenia przepustnicy
0122 Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do masy
0123 Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania
0124 Czujnik położenia przepustnicy - usterka pojawia się okresowo
0125 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
0126 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
0129 Nieprawidłowe działanie zaworu EGR
0130 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? l
0131 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za niski - mieszanka za uboga
0132 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l za wysoki - mieszanka za bogata
0133 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0134 Regulacja poza zakresem /'brak sygnału sondy ? l
0135 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l
0136 Sygnał sondy ? 2 za wysoki
0137 Sygnał sondy ? 2 za niskie
0138 Napięcie w obwodzie sondy ? 2 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania
0139 Sygnał sondy ? 2 zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0140 Brak sygnału sondy ? 2
0141 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2
0142 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3
0143 Sygnał sondy ? 3 za niskie
0144 Napięcie w obwodzie sondy ? 3 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania
0145 Sygnał sondy ? 3 zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0146 Brak sygnału sondy ? 3
0147 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3
0150 Regulacja poza zakresem / nieprawidłowy sygnał sondy ? 2
0151 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za niski – mieszanka za uboga
0152 Regulacja poza zakresem / sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) za wysoki -mieszanka za bogata
0153 Sygnał sondy ? l (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0154 Brak sygnału sondy ? l (rząd cylindrów 2)
0155 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? l (rząd cylindrów 2)
0156 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0157 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za niski
0158 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0159 Sygnał sondy ? 2 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0160 Brak sygnału sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0161 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 2 (rząd cylindrów 2)
0162 Nieprawidłowy sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
0163 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za niski
0164 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) za wysoki
0165 Sygnał sondy ? 3 (rząd cylindrów 2) zmienia się za wolno - sonda zestarzona
0166 Brak sygnału sondy ?3 (rząd cylindrów 2)
0167 Uszkodzenie w obwodzie grzania sondy ? 3 (rząd cylindrów 2)
0170 Nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub za bogata
0171 Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń
0172 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń
0173 Nieprawidłowy skład mieszanki (rząd cylindrów 2) - mieszanka za uboga lub za bogata
0174 Mieszanka za uboga dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)
0175 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń (rząd cylindrów 2)
0176 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki
0177 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki
0178 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki - sygnał za niski
0179 Uszkodzenie w układzie czujnika składu mieszanki - sygnał za wysoki
0180 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A
0181 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A
0182 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - sygnał za niski
0183 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - sygnał za wysoki
0184 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa A - usterka pojawia się okresowo
0185 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B
0186 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B
0187 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - sygnał za niski
0188 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - sygnał za wysoki
0189 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury paliwa B - usterka pojawia się okresowo
0190 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy
0191 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy
0192 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy - sygnał za niski
0193 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy – sygnał za wysoki
0194 Uszkodzenie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy - usterka pojawia się okresowo
0195 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego
0196 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego
0197 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - sygnał za niski
0198 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - sygnał za wysoki
0199 Uszkodzenie w układzie czujnika temperatury oleju silnikowego - usterka pojawia się okresowo
0200 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza
0201 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra l
0202 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 2
0203 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 3
0204 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 4
0205 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 5
0206 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 6
0207 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 7
0208 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 8
0209 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 9
0210 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 10
0211 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 11
0212 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza cylindra 12
0213 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego l
0214 Uszkodzenie w obwodzie wtryskiwacza rozruchowego 2
0215 Uszkodzenie elektromagnesu wyłączania silnika - zaworu odcinającego
0216 Uszkodzenie w układzie wyznaczania kąta wyprzedzenia wtrysku
0217 Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę silnika
0218 Przekroczono maksymalną dopuszczalną temperaturę skrzyni biegów
0219 Przekroczono maksymalne dopuszczalne obroty silnika
0220 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B
0221 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B
0222 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B sygnał za niski
0223 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B - sygnał za wysoki
0224 Czujnik położenia przepustnicy / Czujnik położenia pedału przyspieszenia B - usterka pojawia się okresowo
0225 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia
0226 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia
0227 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do masy
0228 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - zwarcie do plusa zasilania
0229 Uszkodzenie czujnika położenia przepustnicy lub czujnika położenia pedału przyspieszenia - uszkodzenie sporadyczne
0230 Przekaźnik pompy paliwa
0231 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - zwarcie do masy
0232 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - zwarcie do plusa
0233 Uszkodzenie w obwodzie pompy paliwa - usterka sporadyczna
0235 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0236 Czujnik ciśnienia doładowania „A"
0237 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy
0238 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa
0239 Czujnik ciśnienia doładowania „A" - usterka sporadyczna
0240 Czujnik ciśnienia doładowania „B"
0241 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy
0242 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa
0243 Czujnik ciśnienia doładowania „B" - usterka sporadyczna
0244 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A"
0245 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do masy lub przerwa
0246 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A" - zwarcie do plusa
0247 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „A"
0248 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B"
0249 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do masy lub przerwa
0250 Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania „B" - zwarcie do plusa
0251 Usterka pompy wtryskowej „A"
0252 Usterka pompy wtryskowej „A"
...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin