Tematyka kompleksowa wartości wychowawczych w roku szkolnym 2012.doc

(30 KB) Pobierz

Realizacja tematyki kompleksowej dotyczącej wartości społecznych
i wychowawczych

 

Wrzesień

„Razem w pracy i w zabawie” (03.09 – 07.09.2012)

Cel edukacyjny: kształtowanie poczucia przynależności do grupy rówieśniczej, budowanie między dziećmi relacji pełnych ciepła i wzajemnej akceptacji.

 

„Przyjaciela mieć – ważna rzecz” (24.09 – 28.09.2012)

Cel edukacyjny: uświadomienie dzieciom wartości koleżeństwa i przyjaźni, uczenie się otwartości na uczucia innych i komunikowania swoich potrzeb, pragnień; nawiązywanie życzliwych kontaktów z rówieśnikami; wyrażanie własnych potrzeb, uczuć, otwartości na innych w różnych formach twórczych – taniec, muzyka, plastyka.

 

Październik

„Piękno jest wszędzie” (22.10 – 26.10.2012)

Cel edukacyjny: rozwijanie i dostrzeganie piękna w człowieku, piękna i estetyki
w najbliższym otoczeniu, rozwijanie zdolności przeżywania piękna w kontakcie ze sztuką
i naturą.

 

Listopad

„Jestem Polakiem i Europejczykiem” (05.11 – 09.11.2012)

Cel edukacyjny: nabywanie świadomości narodowej oraz wzbudzanie uczuć patriotycznych, rozbudzanie zainteresowania historią i tradycjami swego kraju, rozumienie znaczenia
i odczuwanie szacunku dla symboli narodowych, kształcenie zmysłu estetycznego
i wrażliwości w kontakcie z kulturą.

 

„Grunt to dobre wychowanie i wzajemne szanowanie” (19.11 – 23.11.2012)

Cel edukacyjny: budowanie wzajemnego zaufania i bezpieczeństwa w grupie rówieśniczej, stwarzanie sytuacji i okazji do wzajemnej komunikacji i mówieniu o sobie, kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych ludzi, poznawanie siebie
i sposobów radzenia sobie.

 

Grudzień

„Zgoda wszystkim potrzebna” (03.12 – 07.12.2012)

Cel edukacyjny: uuświadomienie dzieciom najczęstszych przyczyn i sytuacji sprzyjających powstawaniu konfliktów, ddoskonalenie umiejętności szukania racjonalnych rozwiązań konfliktów w relacjach społecznych, wwzmacnianie kontroli emocjonalnej w sytuacjach trudnych, bbudowanie prawidłowych relacji i dążenie do przestrzegania zasad zachowania w grupie rówieśniczej, rozwijanie empatii i hamowanie reakcji agresywnych, tworzenie atmosfery wzajemnego zaufania, sprzyjającej otwartemu komunikowaniu o własnych przeżyciach, problemach.

 

 

 

 

 

„Świątecznej tradycji czar” (10.12 – 21.12.2012)

Cel edukacyjny: wzmacnianie więzi emocjonalnych, zachęcanie do uczestnictwa w akcjach charytatywnych, dostrzeganie piękna w sztuce regionalnej, zdobywanie umiejętności prezentowania swoich zdolności przed grupą i rodzicami, uczenie się polskiej gościnności.

 

Styczeń

„Pomyśl i zrób – poszukujemy mądrości” (14.01 – 18.01.2013)

Cel edukacyjny: okazywanie szacunku autorytetom moralnym i intelektualnym, doskonalenie umiejętności dokonywania oceny postępowania innych i odróżniania spraw ważnych od błahych, kształcenie umiejętności prowadzenia rozmów, których podstawą jest umiejętne słuchanie innych i poprawne wyrażanie własnych myśli.

 

„Kocham ich i pamiętam – o Babci i Dziadku” (21.01 – 25.01.2013)

Cel edukacyjny: rozbudzanie empatii i uczenia właściwego reagowania na emocje i potrzeby innych, kształcenie gotowości do niesienia pomocy i respektowania praw najbliższych, kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec osób starszych.

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin