Treści programowe
Dzień
tygodnia
i temat dnia
Aktywność
i działalność dziecka
Cele główne
Cele operacyjne
Książka,
Karty pracy:
A, B, C, D
1
2
3
4
5
6
Wrzesień – tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Pierwszy dzień w przedszkolu
Ćwiczenia poranne – zestaw I (opracowany przez autora).
Zabawa orientacyjno-porządkowa Witamy u nas (ułożona przez autora).
– Współtworzenie
przyjaznej atmosfery
w grupie:
• poznawanie imion
i nazwisk dzieci z grupy,
• przestrzeganie wspólnie
ustalonych umów i zasad
reguluj¹cych współżycie
w grupie.
– Rozwijanie wzajemnych
relacji pomiędzy dziećmi,
opartych na wzajemnym
szacunku i akceptacji:
• szanowanie wytworów
pracy innych oraz szanowanie
ich własności,
• stosowanie form
grzecznościowych
względem siebie, a także
osób dorosłych, w każdej
sytuacji (w domu,
w przedszkolu, na ulicy),
• unikanie zachowań
agresywnych, powstrzymywanie
się przed nimi,
dążenie do kompromisu.
Nasze bezpieczeństwo na
co dzień.
– Umiejętne korzystanie
ze sprzętu sportowego,
przyborów, narzędzi,
urządzeń znajdujących się
na placu zabaw.
– Poznanie zasad bezpieczeństwa,
przestrzeganie ich:
• wybieranie bezpiecznego
miejsca do zabaw.
(Nasze przedszkole.
Program edukacji
przedszkolnej)
1. I ja tu
jestem
• Ogl¹danie pomieszczeń
znajduj¹cych siê
w przedszkolu.
• Mój znaczek rozpoznawczy
– kolorowanie rysunku
swojego znaczka.
– Poznanie pomieszczeń
znajdujących się
– Zapoznanie ze znaczkami
rozpoznawczymi.
Dziecko:
– wymienia
pomieszczenia
w przedszkolu
– rozpoznaje
swój znaczek
rozpoznawczy
2. Bawimy
się
razem
• Zabawa integrująca
grupę Zabawy z plecami.
• Słuchanie opowiadania
D. Niewoli Bajka o trzęsących się spodniach, czyli o tym, że każdy
może się bawić.
– Utrwalenie imion
dzieci w grupie.
– Inicjowanie wzajemnych
kontaktów miêdzy
dziećmi.
– zna imiona
kolegów i koleżanek z grupy
– bawi się z innymi
D nr 1,
C nr 1,
s. 3
3. Znamy
kolory
• Zabawy kolorami na
podstawie wiersza
O. Syrovatki Kredki.
• Nauka piosenki
Kolorowe kredki.
– Utrwalenie znajomości
kolorów.
– Rozwijanie umiejętności
wokalnych.
i nazywa większość
kolorów
– śpiewa piosenkę
B nr 1
4. Bawimy
się w liczenie
• Zabawy w liczenie.
• Ułożenie kontraktu
grupowego.
liczenia.
– Zachęcanie do przestrzegania
ustalonych norm i umów.
– liczy w zakresie
pięciu
– przestrzega
ustalonych reguł
A nr 1,
C nr 2
5. Mam na
imię...
• Poznanie zapisu
swojego imienia.
• Wykonanie wizytówki
(w kształcie kwiatka)
z własnym imieniem.
– Rozwijanie zainteresowania
czytaniem
i pisaniem.
wycinania.
zapis swojego
imienia
– wycina proste
kształty.
Wrzesień – tydzień drugi. Temat tygodnia: Bądźmy ostrożni!
Ćwiczenia poranne – zestaw II (opracowany przez autora).
Zabawa orientacyjno-porządkowa Na ulicy (ułożona przez autora).
– Poznanie różnych
środków transportu:
lądowego, wodnego,
powietrznego:
• zapoznanie ze znaczeniem
pasów, sygnalizacji
świetlnej i znaków
drogowych,
• zaznajomienie z zasadami
ruchu drogowego,
z wykorzystaniem zabaw
tematycznych, literatury,
wycieczek.
co dzień
• zasad ruchu drogowego
dotyczących prawidłowego
i bezpiecznego poruszania
się po ulicach
i drogach.
Program edukacji przedszkolnej)
1. Światła
na skrzyżowaniu
• Wycieczka na najbliższe skrzyżowanie.
– Zapoznanie z zasadami
ruchu drogowego.
– wie, do czego
służy sygnalizacja
świetlna
s. 4
2. Uliczne
sygnały
• Słuchanie wiersza
W. Fabera światła
na skrzyżowaniu.
• Malowanie na temat
Na skrzyżowaniu.
– Utrwalenie zasad prawidłowego i bezpiecznego przechodzenia przez
jezdnię.
– Rozwijanie sprawności
manualnej.
– wie, kiedy
można przechodzić
przez jezdnię
– maluje
Mirada