rozklad materiału szkoła pięciolatka.doc

(786 KB) Pobierz
Treści programowe

Treści programowe

 

Dzień

tygodnia

i temat dnia

 

Aktywność

i działalność dziecka

 

Cele główne

 

Cele operacyjne

 

Książka,

Karty pracy:

A, B, C, D

 

1

2

3

4

5

6

Wrzesień – tydzień pierwszy. Temat tygodnia: Pierwszy dzień w przedszkolu

Ćwiczenia poranne – zestaw I (opracowany przez autora).

Zabawa orientacyjno-porządkowa Witamy u nas (ułożona przez autora).

Nasza grupa

– Współtworzenie

przyjaznej atmosfery

w grupie:

• poznawanie imion

i nazwisk dzieci z grupy,

• przestrzeganie wspólnie

ustalonych umów i zasad

reguluj¹cych współżycie

w grupie.

– Rozwijanie wzajemnych

relacji pomiędzy dziećmi,

opartych na wzajemnym

szacunku i akceptacji:

• szanowanie wytworów

pracy innych oraz szanowanie

ich własności,

• stosowanie form

grzecznościowych

względem siebie, a także

osób dorosłych, w każdej

sytuacji (w domu,

w przedszkolu, na ulicy),

• unikanie zachowań

agresywnych, powstrzymywanie

się przed nimi,

dążenie do kompromisu.

Nasze bezpieczeństwo na

co dzień.

– Umiejętne korzystanie

ze sprzętu sportowego,

przyborów, narzędzi,

urządzeń znajdujących się

na placu zabaw.

– Poznanie zasad bezpieczeństwa,

przestrzeganie ich:

• wybieranie bezpiecznego

miejsca do zabaw.

(Nasze przedszkole.

Program edukacji

przedszkolnej)

1. I ja tu

jestem

 

• Ogl¹danie pomieszczeń

znajduj¹cych siê

w przedszkolu.

Mój znaczek rozpoznawczy

– kolorowanie rysunku

swojego znaczka.

 

– Poznanie pomieszczeń

znajdujących się

w przedszkolu.

– Zapoznanie ze znaczkami

rozpoznawczymi.

 

Dziecko:

– wymienia

pomieszczenia

w przedszkolu

– rozpoznaje

swój znaczek

rozpoznawczy

 

 

2. Bawimy

się

razem

 

• Zabawa integrująca

grupę Zabawy z plecami.

• Słuchanie opowiadania

D. Niewoli Bajka o trzęsących się spodniach, czyli o tym, że każdy

może się bawić.

 

– Utrwalenie imion

dzieci w grupie.

– Inicjowanie wzajemnych

kontaktów miêdzy

dziećmi.

 

– zna imiona

kolegów i koleżanek z grupy

– bawi się z innymi

 

D nr 1,

C nr 1,

s. 3

 

3. Znamy

kolory

 

• Zabawy kolorami na

podstawie wiersza

O. Syrovatki Kredki.

• Nauka piosenki

Kolorowe kredki.

 

– Utrwalenie znajomości

kolorów.

– Rozwijanie umiejętności

wokalnych.

 

– rozpoznaje

i nazywa większość

kolorów

– śpiewa piosenkę

 

B nr 1

 

 

4. Bawimy

się w liczenie

 

 

• Zabawy w liczenie.

• Ułożenie kontraktu

grupowego.

 

– Rozwijanie umiejętności

liczenia.

– Zachęcanie do przestrzegania

ustalonych norm i umów.

– liczy w zakresie

pięciu

– przestrzega

ustalonych reguł

A nr 1,

C nr 2

 

5. Mam na

imię...

 

• Poznanie zapisu

swojego imienia.

• Wykonanie wizytówki

(w kształcie kwiatka)

z własnym imieniem.

 

– Rozwijanie zainteresowania

czytaniem

i pisaniem.

– Rozwijanie umiejętności

wycinania.

 

– rozpoznaje

zapis swojego

imienia

– wycina proste

kształty.

 

 

Wrzesień – tydzień drugi. Temat tygodnia: Bądźmy ostrożni!

Ćwiczenia poranne – zestaw II (opracowany przez autora).

Zabawa orientacyjno-porządkowa Na ulicy (ułożona przez autora).

Nasz kontakt z techniką

– Poznanie różnych

środków transportu:

lądowego, wodnego,

powietrznego:

• zapoznanie ze znaczeniem

pasów, sygnalizacji

świetlnej i znaków

drogowych,

• zaznajomienie z zasadami

ruchu drogowego,

z wykorzystaniem zabaw

tematycznych, literatury,

wycieczek.

Nasze bezpieczeństwo na

co dzień

– Poznanie zasad bezpieczeństwa,

przestrzeganie ich:

• zasad ruchu drogowego

dotyczących prawidłowego

i bezpiecznego poruszania

się po ulicach

i drogach.

(Nasze przedszkole.

Program edukacji przedszkolnej)

 

1. Światła

na skrzyżowaniu

 

 

• Wycieczka na najbliższe skrzyżowanie.

 

 

– Zapoznanie z zasadami

ruchu drogowego.

 

 

Dziecko:

– wie, do czego

służy sygnalizacja

świetlna

s. 4

 

 

 

2. Uliczne

sygnały

 

 

 

• Słuchanie wiersza

W. Fabera światła

na skrzyżowaniu.

• Malowanie na temat

Na skrzyżowaniu.

– Utrwalenie zasad prawidłowego i bezpiecznego przechodzenia przez

jezdnię.

– Rozwijanie sprawności

manualnej.

– wie, kiedy

można przechodzić

przez jezdnię

– maluje

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin