Bad. wyników (II gim.) - wersja A.doc

(681 KB) Pobierz
MATEMATYKA

WERSJA A

Test osiągnięć matematycznych

uczniów klas II

Gimnazjum w Dąbrówce

 

 

 

 

 

 

 

Gimnazjalisto!

Przystępujesz do badania osiągnięć matematycznych z zakresu trzech minionych semestrów nauki w gimnazjum. Przed Tobą zestaw 30 zadań. Zadania czytaj uważnie. Wracaj do tekstów zadań tyle razy, ile to będzie Ci potrzebne. Pamiętaj o zakodowaniu odpowiedzi na karcie odpowiedzi. Kolejność rozwiązywania zadań jest dowolna. Pracuj spokojnie i uważnie. Na rozwiązanie zadań masz 60 minut.

                                                                         Powodzenia!

 

 

Uwaga!   Oznaczenie 2 informuje, że zadanie należy rozwiązać na karcie odpowiedzi.

 

Zadanie 1.  2

Robert i Monika odrabiali wspólnie pracę domową z matematyki. Obliczając wartość liczbową wyrażenia podanego obok, stwierdzili, że otrzymali różne wyniki. Wykonaj odpowiednie rachunki i ustal, czy któryś z uczniów uzyskał poprawny wynik.

 

 



Zadanie 2.

Pani Krystyna, przed wyjazdem do Czech, kupiła w kantorze wymiany walut „PLUS” dolary amerykańskie za łączną kwotę 615zł. W Pradze wymieniła dolary na korony. Ile koron otrzymała pani Krystyna ?

[ A ]   6660 koron              [ B ]   7200 koron              [ C ]   6765 koron              [ D ]   1000 koron

 



Pan Kowalski przed domem założył trawnik.       Zadanie 3.

Przyjmując, że długość kratki wynosi 1m oraz p » 3 ustal jaka jest powierzchnia trawnika ?

[ A ] 72m 2      [ B ] 73m 2       [ C ] 74m 2       [ D ] 75m 2

Zadanie 4.

Korzystając z informacji zawartych na opakowaniu, oblicz ile dag mieszanki trawnikowej wysieje  pan Kowalski ? 

 

  [ A ]   1,875 dag              [ B ] 18,75 dag              [ C ] 187,5 dag              [ D ] 1875 dag

%

Zadanie 5.

Przyjmując założenia z zadania 3, oblicz jakim procentem powierzchni całego trawnika jest jego prostokątna część ?

[ A ]  64%                 [ B ] 50%                         [ C ] 36%                  [ D ]  21,2%

 



Zadanie 6.

Spadek swobodny ciała wyraża się wzorem: , gdzie h oznacza wysokość, z której ciało spada, g - przyspieszenie ziemskie, a t - czas spadania. Który wzór opisuje czas spadania ?

[ A ]                        [ B ]                   [ C ]                          [ D ] 



 

Zadanie 7.

[ A ]  4,4 m2          [ B ] 36 m2             [ C ] 10,5 m2             [ D ] 6,5 m2

 

Jeśli przyjmiemy, że x = 5,2 m oraz y = 20dm, to pole wyróżnionej części trapezu wynosi:

2x + 1











2y









3y

Zadanie 8.

Rysunek przedstawia trapez równoramienny. Które z podanych wyrażeń opisuje obwód trapezu ?

x – y 1

[ A ]  4x - 6y    [ B ] 2(3x + 2y)     [ C ]  4x + 6y     [ D ] 2(3x - 2y)

Zadanie 9.

Jeśli powierzchnię z odpowiedzi [ B ] zadania 7, wyrazimy w arach i przedstawimy ją w notacji wykładniczej, to otrzymamy:

 

[ A ]  4,1 × 10 2...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin