„WITAMY W PRZEDSZKOLU”
1. Zapoznajemy się z kolegami i paniami, otaczamy opieką nowych kolegów.
2. Zwiedzamy przedszkole, zapoznajemy się z różnymi pomieszczeniami: sale, szatnia, kąciki zabaw.
3. Doskonalimy czynności samoobsługowe, usprawniamy technikę samodzielnego jedzenia, ubierania i rozliczania się, mycia rąk, zębów, załatwiania potrzeb fizjologicznych.
4. Wybieramy półeczki w szatni, zapamiętujemy swój znaczek w łazience.
5. Słuchamy opowiadania M. Kownackiej „O naszych woreczkach i pięknych znaczkach”.
6. „W jaki sposób dbamy o porządek w naszej sali?”. Ustalamy miejsce zabawek na półkach oraz odnoszenia zabawek po skończonej zabawie na wyznaczone miejsce.
7. Słuchamy wiersza I. Salach „Porządki”, „Zabawki”.
8. Zabawa dydaktyczna „Co masz w ręku?” – odgadujemy poprzez dotyk nazwy drobnych zabawek.
9. Zabawa „Jakiej zabawki brakuje?” – ćwiczenie spostrzegawczości, odgadujemy jakiej zabawki brakuje.
10. „O jakiej zabawce opowiadam?” – umiejętne dokonywanie syntezy, próby uogólniania.
11. Rozmawiamy na temat zachowania się w grupie podczas zabaw drobnych konfliktów – znaczenie słów „proszę – dziękuję – przepraszam”.
12. Zabawa dydaktyczna „Kto cię woła?” – rozróżniamy po głosie imię dziecka wołającego.
13. Rysujemy na kartkach na temat dowolny, prawidłowo trzymamy kredkę.
14. Ćwiczenia gimnastyczne według Kazimiery Wlaźnik (Wychowanie fizyczne w przedszkolu, str. 171).
15. Słuchamy opowiadania „Każdy się postara” – ilustrowanego pacynką. Zapoznanie z rolą osoby dorosłej jako pomocnika w rozwiązywaniu problemów. Wdrażanie do uważnego słuchania opowiadania.
16. Zabawa gramatyczna „Mój dzień w przedszkolu”. Próby mówienia o przeżytych wydarzeniach. Poprawne stosowanie form fleksyjnych w rzeczownikach. Oczekiwanie na swoją kolej wypowiadania się.
17. Ćwiczenia oddechowe – „trawka” – dmuchamy w bibułkę.
18. Rozmowy w małych zespołach „Jaką chciałbym mieć zabawkę?”. Próby uzasadniania swojego wyboru.
19. Wykonanie albumu tematycznego „W moim przedszkolu”. Podjęcie próby pracy w małych zespołach.
20. Opowiadanie nauczycielki według tekstu J. Pozacińskiej „Po drabinie”. Zapoznanie ze słowami określającymi położenie przedmiotów w przestrzeni „wyżej – niżej”.
21. Rysowanie kredkami na temat „Mój kolega”. Zapoznanie z wyglądem postaci – części ciała, proporcje.
22. Malowanie farbami plakatowymi na temat „Moja zabawka”. Oglądanie wybranych zabawek, wyróżnianie części składowych np. samochód – koło, kierownica, światła. Umiejętne nabieranie farby na pędzel.
23. Słuchanie piosenki „Jestem sobie przedszkolaczek”. Zabawa inscenizowana do piosenki. Ćwiczenie narządów mowy na zgłoskach „ram – tam – tam”. Ćwiczenie reakcji na przerwy w muzyce w zabawie „Wróć do swojego koła”. Kształcenie spostrzegawczości słuchowej.
agulla1030