Egzamin kursu drużynowych_5.doc

(35 KB) Pobierz
Egzamin Kursu Drużynowych

EGZAMIN KURSU DRUŻYNOWYCH

 


Zadania wspólne

  1. Co się wydarzyło w roku:

·         1000

·         1410

·         1918

·         1944

  1. Jakie cele działania stawia sobie ZHP
  2. Wymień. zasady harcerskiego wychowania
  3. Opisz jednym zdaniem każdą z cech metody harcerskiej
  4. Wymień elementy metody harcerskiej
  5. Wymień kierunki (sfery) działań wychowawczych ZHP?
  6. Wymień główne zadania drużynowego
  7. Co jest podstawą prawną działania ZHP?
  8. Jaki dokument prawny opisuje harcerski system wychowawczy?
  9. Jaka instrukcja określa  zasady prowadzenia finansów w drużynie / gromadzie
  10. Jaka instrukcja określa  zasady pracy drużyny / gromady
  11. Co jest najwyższą władza w ZHP?
  12. Co to jest wychowanie?
  13. Opisz symbolikę krzyża harcerskiego.
  14. Omów życiorys i dokonania jednego z wybitnych polskich instruktorów?

Kurs Zuchowy

16.   Wymień zasady dobrej zbiórki?

17.   Kiedy o formie pracy mówimy, że jest swobodna?

18.   Podaj przykład formy pracy statycznej, cichej, zorganizowanej.?

19.   Czym kierujemy się wybierając cykle sprawnościowe?

20.   Jakie elementy musza wystąpić na pierwszej a jakie na ostatniej zbiórce cyklu sprawnościowego?

21.   Skąd czerpać pomysły do worka z tworzywem?

22.   Po co zdobywamy gwiazdki?

23.   Po co zdobywamy sprawności indywidualne?

24.   Podaj trzy rozwiązania metodyczne na prace z prawem zucha? Ile jest form pracy?

25.   Jaką funkcje w gromadzie pełnią obrzędy i  zwyczaje?

26.   Czym się różni zwyczaj od obrzędu?

27.   Wymiń 10 elementów obrzędowości gromady?

28.   Jakie są cechy dobrej gawędy?

29.   Jakie znasz rodzaje gawęd?

30.   Czym można zastąpić gawędę na zbiórce?

31.   Po co uczymy zuchy piosenek i pląsów?

32.   Jak wybrać dobrze pożyteczne prace dla gromady?

33.   Jakie znasz rodzaje zuchowego teatru?

34.   Czego uczymy w zabawie tematycznej?

35.   Wymień zasady bezpieczeństwa w czasie majsterek.

36.   Jakie znasz rodzaje gier i ćwiczeń?

37.   Czym się różni gra od ćwiczenia?

38.   Jaką rolę wychowawczą pełni zwiad?

39.   Zaproponuj trzy formy pracy które mogą posłużyć do prezentacji treści Prawa Zucha.

40.   Wymień punkty prawa zucha.

41.   Z jakich elementów powinien składać się plan pracy?

42.   Wymień etapy planowania w gromadzie zuchów.

43.   Z jakich źródeł możemy czerpać pomysły do plany pracy ?

44.   Kto wydaje zgodę na organizację gromady zuchów i mianuje drużynowego zuchów?

45.   Co jest tematem i po co organizujemy zbiórki pierwszego miesiąca?

Kurs Harcerski

16.   Kto mianuje drużynowego i  wydaje zgodę na organizacje drużyny?

17.   Podaj trzy pomysły na akcje nabór?

18.   Jak dzielimy formy pracy?

19.   Czym się różni zwyczaj od obrzędu?

20.   Jaką rolę spełnia musztra ?

21.   Jakie znasz rodzaje gawęd?

22.   Czym można zastąpić gawędę na zbiórce?

23.   Jakie znasz rodzaje gier i ćwiczeń?

24.   Czym się różni gra od ćwiczenia?

25.   Jakie są zasady bezpieczeństwa w czasie gier i ćwiczeń?

26.   Podaj przykład gry terenowej?

27.   Wymień rodzaje zwiadów.

28.   Jaką rolę wychowawczą w drużynie harcerskiej pełni zwiad i czym się różni od wycieczki?

29.   O czym trzeba pamiętać organizując wycieczkę?

30.   Podaj pomysł na zapoznanie harcerzy ze znaczeniem Prawa Harcerskiego (Jak pomóc im je zrozumieć?).

31.   Jak wybrać dobrze zadanie dla drużyny?

32.   Jakie są cechy dobrego zadania drużyny?

33.   Jakie elementy powinien zawierać plan zadania drużyny?

34.   Wymień zasady dobrej zbiórki?

35.   Wymień rodzaje zbiórek?

36.   Skąd brać pomysły na zbiórki?

37.   Co to jest zadanie drużyny?

38.   Jaka role pełni rada drużyny?

39.   Jakie elementy powinna zawierać obrzędowość zastępu?

40.   Jakie są zadania zastępowego?

41.   Jak drużynowy powinien wspierać zastępowych w realizacji ich zadań?

42.   Jak zastęp planuje zadanie zespołowe (zaproponuj również formę i podaj konkretny przykład)?

43.   Wymień etapy planowania

44.   Z jakich elementów składa się plan pracy?

45.   Skąd czerpać pomysły do planu pracy?


 


Tematy eseju:

·      Zinterpretuj myśl  hm. Stefana Mirowskiego „Na bezdrożach współczesnego życia jesteśmy uprzywilejowani. Mamy wspaniały drogowskaz, którym jest Prawo Harcerskie, dające odpowiedź na każde pytanie, które codzienność i przyszłość ze sobą niesie”

·      Czym w życiu nastolatka może być harcerstwo, zaproponuj różne postawy i dokonaj wyboru najbliższej twoim poglądom.

·      Instruktor – wychowawca, jakiego pragnę i jakim pragnę być.

·      Komu potrzebne jest harcerstwo, – dlaczego?

 


 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin