Katarzyna Gęga
gr. ćw. 3, s. - 2
Temat: Nauka pchnięcia kulą
Cele główne:
Umiejętności: uczeń potrafi pchnąć kulą
Motoryczność: kształtowanie koordynacji ruchowej, orientacji, przestrzennej, siły mięśniowej
Wiadomości: uczeń wie, jak wykonać rzut poprawny technicznie tak, aby był daleki
Akcent wychowawczy : bezpieczeństwo przy ćwiczeniach, świadome uczestnictwo w doskonaleniu swoich umiejętności, zdyscyplinowanie na zajęciach
Przybory i przyrządy: kule, taśma miernicza
Czas trwania zajęć: 45 min.
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas/ ilość powtórzeń
Uwagi organizacyjno - metodyczne
3. Część główna - realizacja zadania głównego. Kształtowanie umiejętności pchnięcia kulą.
1. Zbiórka
2. Powitanie
3. Sprawdzenie obecności
4. Podanie tematu
1. Przeciąganie się
2. Krążenie głowy: w przód, w tył, na boki
3. Krążenie Barków w przód i w tył
4. Rozgrzewanie nadgarstków i kostek jednocześnie
5. „agrafka”
6. Krążenia bioder w lewo, w prawo
7. Krążenie całego ciała
8. Skłony w płaszczyźnie czołowej z pogłębieniem
9. Skręty tułowia (ręce w górze)
10. Skrętoskłony
11. Rozgrzewanie kolan i kostek
12. Rozciąganie kk.d. w wykroku w przód
13. Rozciąganie kk. d w wykroku w bok
14. Rozciąganie kk. d. w siadzie płotkarskim
15. Leżenie w siadzie płotkarskim
16. Przysiady
17. Przysiady w parach tyłem do siebie
18. Podskoki z obrotem o 360 stopni
19. Krok odstawno - dostawny z rękami ustawionymi jak do odbicia
20. Przeplatanka
21. Sprint do 2 linii, do 3 linii trucht
22. Skipping A do l linii, skiping C do 2 linii, do 3 linii trucht
23. Wyrównanie oddechu
24. Taczki (w parach)
25. Przepychanie na drugi koniec sali (w parach)
Pokaz właściwej postawy i omówienie prawidłowej techniki pchnięcia kulą.
Ćwiczenia kształtujące z kulami:
1. Przerzuty kuli nad głową z jednej ręki do drugiej – balans
2. Krążenie kuli wokół bioder, kolan, stóp
3. Ósemki między kolanami
4. Ósemki po podłodze wokół stóp
5. w marszu rzuty i chwyty piłki w górę oburącz i jednorącz
6. Marsz w miejscu z przekładaniem kuli pod wysoko uniesionymi kolanami
7. Kula pomiędzy nogami w pozycji stojącej rozkrocznej, skłon T w przód i wykonujemy 20 przechwytów
8. Ćwiczący ustawieni przodem do siebie w odległości 10m wykonują do siebie podania kulą jednorącz PR i LR, oburącz z nad głowy
9. Ćwiczący ustawieni j.w. z tym że partner który podaje kulę jest ustawiony tyłem do podającego, przez energiczny skłon T w przód podaję kulę pomiędzy nogami do partnera
10. Zawody w pchnięciu kulą.Każdy z ćwiczących będzie miał trzy próby oddania rzutu kulą, które będą mierzone. Do klasyfikacji końcowej będzie brany najdłuższy rzut jaki uczeń oddał, jednak trzeba pamiętać żeby nie wychodzić z koła przodem bo próba nie będzie uznany (będzie spalony). Każdy rzut będzie mierzony przez nauczyciela za pomocą taśmy mierniczej.
3 min
12 min
25 min
- w dwuszeregu wzdłuż linii bocznej boiska
- nie ćwiczący siadają na ławce
- kontrola obuwia i ubioru
Uczniowie ustawieni w rozsypce
Uczniowie stoją w szeregu na końcu sali (ćwiczenia wykonywane z jednego końca sali na drugi i z powrotem)
Uczniowie ustawieni w kole wokół prowadzącego
Uczniowie ustawieni w rozsypce. 1 kula na osobę.
Uczniowie ustawieni w parach. 1 kula na parę
4. Ćwiczenia uspokajające
5. Czynności organizacyjno- porządkowe
Ćwiczenia oddechowe – marsz wokół boiska w pozycji skorygowanej, marsz we wspięciu na palcach + wdech, zwykły marsz + wydech
Zbiórka i omówienie zajęć
2 min
3min
kagega