ZN02303.doc

(416 KB) Pobierz
TABELA E-I

              SZTAB GENERALNY WP

TABELA E-I.  Taktyczne elementy graficzne (mobilność, przeżycie)

 

 

OPIS

 

HIERARCHIA

 

ELEMENTY TAKTYCZNE PRZESTRZENI WALKI

 

ID SYMBOLU

 

Przejezdność/odporność na działania bojowe (Mobility/Survivability)

System operacyjny pola walki, który zachowuje swobodę manewru sił własnych (łącznie z pokonywaniem przeszkód przeciwnika, zwiększeniem przepustowości pola walki, poprawą istniejących dróg, itd.) i chroni je przed oddziaływaniem systemów broni przeciwnika oraz zjawiskami naturalnymi (łącznie z umacnianiem obiektów i fortyfikowaniem stanowisk bojowych).

 

2.X.2.2

 

 

 

 

 

Przeszkody (Obstacles)

Utrudnienia  zaprojektowane lub stosowane  w celu przerwanie, zatrzymania , zmiany kierunku lub blokady ruchu wojsk przeciwnika oraz w celu spowodowania dodatkowych strat  w sile żywej, wyposażeniu lub opóźnienia posuwania się sił przeciwnika.  Przeszkoda może być naturalna lub wykonana przez człowieka  lub może stanowić kombinację tych dwóch typów. Przeszkody mogą być używane w celu zabezpieczenia sił własnych  przed bliskim szturmem. .

 

2.X.2.2.1

 

 

 

 

 

 

Ogólne (General)

 

 

2.X.2.2.1.1

 

 

 

 

 

 

Pas (Belt)

Zwykle przedsięwzięcie kierowania na poziomie brygady, które określa  zamiar i położenie przeszkód stawianych przez podległe jednostki. Służy także do wsparcia zamiaru wyższych dowództw wyrażonych w postaci strefy przeszkód.

 

 

 

 

2.X.2.2.1.1.1

 

 

G*C*BOGB--*****

 

Linia przeszkód (Line)

 

 

 

 

 

2.X.2.2.1.1.2

 

 

G*C*BOGL--*****

 

Strefa (Zone)

Przedsięwzięcie dowodzenia i kierowania na poziomie dywizji, wykonywane zwykle we postaci graficznej. Służy do określenie obszarów na lądzie, w których jednostki niższego szczebla mogą  budować przeszkody taktyczne.

 

 

 

 

 

2.X.2.2.1.1.3

 

 

G*C*BOGZ--*****

 

Zawała (Zasiek) (Abatis)

Przeszkoda w ruchu kołowym zbudowana z ściętych drzew (ścinanych na wysokości 1-2 m. nad ziemią po obu stronach drogi, szlaku, przejścia lub wąwozu), w taki sposób, aby po ścięciu, blokowały spodziewany kierunek podejścia nieprzyjaciela.  Drzewa nie powinny  być odcinane do końca od pni i powinny być ustawione pod kątem 45o w stosunku do drogi.. Aby zwiększyć skuteczność przeszkody, jej głębokość powinna wynosić co najmniej 75 metrów.

 

 

2.X.2.2.1.2

 

 

 

G*C*BOA---*****

 

 

Przeszkody przeciwczołgowe (Antitank Obstacles)

 

 

2.X.2.2.1.3

 

 

 

 

 

Rów przeciwczołgowy (Antitank Ditch)

 

 

 

 

 

2.X.2.2.1.3.1

 

 

 

G*C*BOATO-*****

 

Rów przeciwczołgowy wzmocniony minami przeciwpancernymi (Antitank Ditch Reinforced with Antitank Mines)

 

 

2.X.2.2.1.3.2

 

 

G*C*BOATM-*****

 

Przeszkody przeciwczołgowe, czworościany, zęby smoka (jeże) i inne podobne przeszkody  (Antitank Obstacles, Tetrahedrons, Dragon’s Teeth and Other Similar Obstacles)

 

2.X.2.2.1.3.3

 

 

 

G*C*BOATD-*****

 

Ściana przeciwczołgowa (Antitank Wall)

 

 

 

 

 

 

2.X.2.2.1.3.4

 

 

G*C*BOATW-*****

 

Pułapka (mina pułapka) (Booby Trap)

Urządzenie wybuchające lub nie wybuchające, względnie inny materiał, umieszczony rozmyślnie ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin