(Wzmacnianie wychowawczego charakteru organizacji)
GIĆ
· „Drzewo dobrych rad” – każdy zuch przyczepia do wspólnego drzewa liść, na którym wcześniej napisze jedną radę – co zrobić, by być dobrym zuchem?
MAJSTERKA
· stworzenie portretu naszych autorytetów z uwzględnieniem cech, jakie powinien posiadać (autorytet może przyjąć postać idealnego rycerza, sprzedawcy, jaskiniowca)
GAWĘDA
· przedstawianie najważniejszych wartości na przykładzie postaci bajkowych (np. prawdomówność – Pinokio, odwaga – Szewczyk Dratewka)
PRACA Z PRAWEM ZUCHA
· Zuch kocha Boga i Polskę – krzyżówka o polskich miastach, memory z polskich widokówek, przygotowanie przewodnika po swoim mieście
· Zuch jest dzielny – ankieta – „co to znaczy być dzielnym”; tworzenie plakatu „Nasza dzielna gromada” (każdy zuch rysuje sytuację, w której był dzielny i przykleja do jednego ogromnego kartonu)
· Zuch mówi prawdę – sąd nad Pinokiem
· Zuch pamięta o swoich obowiązkach – tworzenie drzewa obowiązków, kalambury z nazw obowiązków
· Wszystkim jest z zuchem dobrze – wykonywanie prezentów dla najbliższych, zwiad „w poszukiwaniu dobrych uczynków” (zuchy wychodzą poza harcówkę i w ciągu określonego czasu starają się zrobić jak najwięcej dobrych uczynków)
· Zuch stara się być coraz lepszy – sprawności indywidualne, gwiazdki, trenowanie określonych umiejętności, mogących służyć np. dobru ogólnemu gromady
ZZZOIT
· Księga sukcesów – zuchy zakładają 6-stronicową księgę; na każdej stronie wypisane jest prawo zucha, jeśli zuchowi uda się spełnić któreś z nich rysuję daną sytuację i podpisuję się pod nią – udało mu się osiągnąć sukces
· Zapalanie 6 świeczek w Kręgu Rady – przed zapaleniem każdej zuch mówi dany punkt Prawa Zucha
· Wypisanie prawa zucha w miejscu widocznym dla zuchów (na tablicy, pacholiku, totemie)
zuch_harcerz