T. K
Zagadnienia
programowe
Przebieg aktywności
Środki dydaktyczne
„Kto nam przynosi listy?”
1. Materiał progr. str.:
-26/p.5 /IV
- 146/p.5/ II
-146/P5/III
2.
- 109/p.14/III
- 76/p.7/II
3.
-24/p.1/II
4.
- 97/p.9/II
1.Droga listu do nadawcy- historyjka obrazkowa; dziecko:
- zna kolejne etapy wędrówki listu,
- wzbogaca słownictwo wyrażenia związane z pocztą,
-zna swoje nazwisko i adres,
- czyta globalnie słowo: listonosz,
- wyszukuje wśród obrazków te, które związane są z pracą listonosza.
2. Praca listonosza-zagadki słowne; dziecko
-umie rozwiązać zagadkę,
-wymienia przedmioty potrzebne w pracy listonosza
-dokonuje analizy sylabowej i globalnie czyta wyrazy: list, skrzynka pocztowa, torba,
-poznaje pracę listonosza i jego strój
-bierze udział w zabawie pantomimicznej: „zgadnij co robię?”
3.Listy, listy, ,listy- słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego; dziecko:
- odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza,
-pamięta adres swojego zamieszkania’
4. Znaczek- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej; dziecko:
-składa pociętą pocztówkę w całość i nakleja złożony obrazek na kartką w kształcie znaczka,
-ozdabia znaczek mazakami według własnego pomysłu,
-wie jaką rolę pełni znaczek w przesyłaniu listów.
Historyjka obrazkowa,
Obrazki, napis
Obrazki, napisy
Pocztówki , klej, mazaki
5.
- 24/p.1/II
- 26/p.3/II
6.
-136/p.2/III
- 135/p.4/II
7.
- 26/p.6,8/IV
5. Przedstaw się - zabawa dydaktyczna; dziecko:
-utrwala znajomość swojego nazwiska i adresu zamieszkania.
- łączy list z osobą do której jest adresowany na podstawie szczegółów zawartych na obrazku (karta pracy)
6.Projektowanie znaczka; dziecko:
-rysuje kredkami woskowymi, a następnie zamalowuje obrazek farbą akwarelową.
7.Wycieczka na pocztę- poznawanie najbliższego środowiska społecznego; dziecko:
-pozna główne pomieszczenia poczty: dział obsługi klienta, sortownię listów i paczek,
- poszerzy wiadomości i wzbogaci słownictwo,
-umie zachować się w miejscu użyteczności publicznej.
8. Ćwiczenia i zabawy ruchowe:
- „ samochody”- bieżna
- „wędrujący list” z muzyką
-„ wagon pocztowy”- ilustrowana ruchem
- zestaw ćwiczeń z woreczkami
Karta pracy
Kartki, farby, pędzle, kredki
„W krainie smoków”
1. Materiał progr. str:
- 22/p.6/II
- 23/p.7/II
-102/p.5/II
-83/p.1/II
76/p.4/II
-129/p.7/II
-86/p.1/II
-109/p.14/III
- 136/p.8/II
-136/p.9/III
-149/p.4/IV
1. „Smocze maniery”- dziecko:
– słucha bajki „ Ballada o uprzejmym rycerzu”
- rozróżnia i nazywa pozytywne cechy charakteru
- odkrywa własne możliwości twórcze w zabawie „Smoczy taniec”
- utrwala słowa i melodię pios. „Mów dzień dobry..”
- koloruje sylwetę smoka
2. „Smok”- dziecko:
– dorysowuje mazakami wymyślone przez siebie części smoka do naklejonego na kartkę kawałka kolorami o zróżnicowanym kształcie
- rozwija wyobraźnię i inwencję twórczą
- kończy zdanie: „Mój smok jest..”
3. „Marudozaur”- zajęcie z elem. naturalnej nauki czytania ; dziecko:
- czyta globalnie tekst ściśle powiązany z ilustracją
- próbuje wymyśleć zakończenie opowiadania
-wypowiada się na temat stanów emocjonalnych bohatera opowiadania
-wzbudza zainteresowanie słowem pisanym
- zna kierunek czytania tekstu
4. „Smok” dziecko:
– przykleja do składanki „ niebo –piekło” gotowe elementy
– odkleja papier samoprzylepny’
–wycina zęby i przykleja je w paszczy smoka
– ćwiczy precyzję ręki
- bawi się gotowym smokiem jak kukiełką używając zwrotów grzecznościowych.
Sylwety, kolorowanka
Kolorama, mazaki,
Seria obrazków,
Składanka, papier, nożyczki, klej
&#x...
Bata1971