plan XI.doc

(44 KB) Pobierz
T

 

T. K

 

Zagadnienia 

programowe

 

Przebieg aktywności

 

 

Środki dydaktyczne

„Kto nam przynosi listy?”

 

1.      Materiał progr. str.:

-26/p.5 /IV

- 146/p.5/ II

-146/P5/III

 

 

2.

- 146/p.5/ II

- 109/p.14/III

- 76/p.7/II

 

 

 

 

3.

-24/p.1/II

 

 

4.

- 97/p.9/II

 

 

 

1.Droga listu do nadawcy- historyjka obrazkowa; dziecko:

- zna kolejne etapy wędrówki listu,

- wzbogaca słownictwo wyrażenia związane z pocztą,

-zna swoje nazwisko i adres,

- czyta globalnie słowo: listonosz,

- wyszukuje wśród obrazków te, które związane są z pracą listonosza.

 

2. Praca listonosza-zagadki słowne; dziecko

-umie rozwiązać zagadkę,

-wymienia przedmioty potrzebne w pracy listonosza

-dokonuje analizy sylabowej i globalnie czyta wyrazy: list, skrzynka pocztowa, torba,

-poznaje  pracę listonosza i jego strój

-bierze udział w zabawie pantomimicznej: „zgadnij co robię?”

 

3.Listy, listy, ,listy- słuchanie wiersza Cz. Janczarskiego; dziecko:

- odpowiada na pytania dotyczące treści wiersza,

-pamięta adres swojego zamieszkania’

 

4. Znaczek- ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej; dziecko:

-składa pociętą pocztówkę w całość i nakleja złożony obrazek na kartką w kształcie znaczka,

-ozdabia znaczek mazakami według własnego pomysłu,

-wie jaką rolę pełni znaczek w przesyłaniu listów.

 

 

 

Historyjka obrazkowa,

 

Obrazki, napis

 

 

 

 

Obrazki, napisy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pocztówki , klej, mazaki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   5.

- 24/p.1/II

- 26/p.3/II

 

 

6.

-136/p.2/III

- 135/p.4/II

 

7.

- 26/p.6,8/IV

 

 

 

5. Przedstaw się - zabawa dydaktyczna; dziecko:

-utrwala znajomość swojego nazwiska i adresu zamieszkania.

- łączy list z osobą do której jest adresowany na podstawie szczegółów zawartych na obrazku (karta pracy)

 

6.Projektowanie znaczka; dziecko:

-rysuje kredkami woskowymi, a następnie zamalowuje obrazek farbą akwarelową.

 

7.Wycieczka na pocztę- poznawanie najbliższego środowiska społecznego; dziecko:

-pozna główne pomieszczenia poczty: dział obsługi klienta, sortownię listów i paczek,

- poszerzy wiadomości i wzbogaci słownictwo,

-umie zachować się w miejscu użyteczności publicznej.

 

8. Ćwiczenia i zabawy ruchowe:

- „ samochody”- bieżna

- „wędrujący list” z muzyką

-„ wagon pocztowy”- ilustrowana ruchem

- zestaw ćwiczeń z woreczkami

 

 

 

Karta pracy

 

 

 

 

Kartki, farby, pędzle, kredki

 

 

 

T. K

 

Zagadnienia 

programowe

 

Przebieg aktywności

 

 

Środki dydaktyczne

„W krainie smoków”

 

1.      Materiał progr. str:

- 22/p.6/II

- 23/p.7/II

-102/p.5/II

-83/p.1/II

76/p.4/II

 

2.

- 135/p.4/II

-129/p.7/II

 

 

 

3.

-86/p.1/II

-109/p.14/III

 

 

 

 

4.

-129/p.7/II

- 136/p.8/II

-136/p.9/III

-149/p.4/IV

 

 

 

1.      „Smocze maniery”- dziecko:

– słucha  bajki „ Ballada o uprzejmym rycerzu”

- rozróżnia i nazywa pozytywne cechy charakteru

- odkrywa własne możliwości twórcze w zabawie „Smoczy taniec”

- utrwala słowa i melodię pios. „Mów dzień dobry..”

- koloruje sylwetę smoka

 

 

2.      Smok”- dziecko:

– dorysowuje mazakami wymyślone przez siebie części smoka do naklejonego na kartkę kawałka kolorami o zróżnicowanym kształcie

- rozwija wyobraźnię i inwencję twórczą

- kończy zdanie: „Mój smok jest..”

 

3.      „Marudozaur”- zajęcie z elem. naturalnej nauki czytania ; dziecko:

- czyta globalnie tekst ściśle powiązany z ilustracją

- próbuje wymyśleć zakończenie opowiadania

-wypowiada się na temat stanów emocjonalnych bohatera opowiadania

-wzbudza zainteresowanie słowem pisanym

- zna kierunek czytania tekstu

 

4.      „Smok” dziecko:

– przykleja do składanki „ niebo –piekło” gotowe elementy

– odkleja papier samoprzylepny’

–wycina zęby i przykleja je w paszczy smoka

– ćwiczy  precyzję ręki

- bawi się gotowym smokiem jak kukiełką używając zwrotów grzecznościowych.

 

Sylwety, kolorowanka

 

 

 

 

 

 

 

Kolorama, mazaki,

 

 

 

 

 

Seria obrazków,

 

 

 

 

 

 

Składanka, papier, nożyczki, klej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

&#x...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin