Anita Bukrewicz
Nauczyciel
j. angielskiego
SZKOŁA PODSTAWOWA
NR 18
WE WŁOCŁAWKU
PLAN
ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO
OD 1 WRZEŚNIA 2005r.
DO 31 MAJA 2008r.
AKTY PRAWNE:
· Ustawa Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (Rozdział 3a, Awans zawodowy nauczycieli) z późniejszymi zmianami
· Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.
1
CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE
L.P.
ZADANIA/DZIAŁANIA
FORMA REALIZACJI
DOWÓD REALIZACJI
TERMIN
1.
Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczącego awansu zawodowego: ustawy, rozporządzenia, publikacje w prasie oraz na łamach stron WWW.
Notatki, wydruki
Wrzesień 2005
2.
Poznanie zasad opracowania planu rozwoju zawodowego.
Analiza wymagań zawartych w ustawie i rozporządzeniu po zmianach z 1 grudnia 2004 roku
Plan rozwoju zawodowego opracowany wg wymagań
3.
Przypomnienie zasad funkcjonowania i organizacji zadań szkoły.
Analiza dokumentacji, statutu, programu rozwoju szkoły, regulaminów, wewnątrzszkolnego systemu oceniania i programu wychowawczego
Notatki dotyczące wprowadzonych zmian.
4.
Wstępna ocena własnych umiejętności
Przegląd zgromadzonych dokumentów, autorefleksja
Wniosek o rozpoczęcie stażu wraz z planem rozwoju zawodowego
5.
Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
Gromadzenie dokumentów, świadectw, zaświadczeń, dyplomów, udokumentowanych osiągnięć.
Dokumenty poświadczające
Okres stażu
6.
Przygotowanie projektu sprawozdania
Opis realizacji planu rozwoju zawodowego, analiza, refleksja.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
05. 2008
ZADANIA WYNIKAJĄCE Z ROZPORZĄDZENIA
§8.2. pkt.1
Uzyskiwanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją
1. Aktywny udział w tworzeniu dokumentów szkolnych – mierzenie jakości pracy szkoły, wybranie wskaźników oraz raport z ich mierzenia.
2. Ukończenie uzupełniających studiów magisterskich
3. Udział w formach kształcenia i doskonalenia zawodowego.
4. Samodzielne studiowanie literatury fachowej.
5. Pedagogizacja rodziców na tematy dotyczące trudności wychowawczych i dydaktycznych.
6. Rozwijanie i doskonalenie swojego warsztatu pracy poprzez organizowanie pomocy dydaktycznych do języka angielskiego.
7. Dokonanie analizy własnej pracy poprzez przeprowadzenie ankiety wśród uczniów w celu ulepszenia metod pracy na lekcji.
Potwierdzenie Dyrektora
Dyplom
Zaświadczenia, świadectwa, dyplomy, wyciągi z protokołu
Wykaz literatury
Potwierdzenie
Zaświadczenia
Ankieta, opracowanie
VII 2007
8.2. pkt.2
...
LEOSek10