J.angielski program do klasy 4.docx

(16 KB) Pobierz

3.2. Funkcje i sytuacje językowe.

 

POP UP 4 – klasa IV

 

1.      Przedstawianie siebie i innych.

2.      Opisywanie codziennych czynności i obowiązków.

3.      Opisywanie sposobów spędzania czasu wolnego.

4.      Pytanie i udzielanie informacji o codziennych czynnościach i sposobach spędzania wolnego czasu.

5.      Opisywanie czynności wykonywanych tymczasowo.

6.      Opisywanie zawodów, pytanie i udzielanie informacji o zawodach.

7.      Relacjonowanie przeszłych wydarzeń oraz pytanie i udzielanie informacji
o przeszłych wydarzeniach.

8.      Porównywanie teraźniejszości i przeszłości na podstawie ilustracji.

9.      Opisywanie produktów żywnościowych oraz napojów (ilość – rzeczowniki policzalne i niepoliczalne).

10.  Rozmowa na temat jedzenia i napojów.

11.  Pytanie i udzielanie informacji o cenach produktów.

12.  Opisywanie środków transportu, pytanie i udzielanie informacji związanych
z korzystaniem ze środków transportu.

13.  Porównywanie osób, rzeczy i miejsc (stopniowanie przymiotników – st. wyższy).

14.  Planowanie przyjęcia u kolegi/koleżanki.

 

 

 

  1. Dane osobowe.
  2. Obowiązki domowe.
  3. Spędzanie wolnego czasu
  4. Czynności dnia codziennego, przedmioty codziennego użytku.
  5. Czynności wykonywane tymczasowo.
  6. Zawody.
  7. Zwierzęta domowe i dzikie.
  8. Ochrona zwierząt (gatunki zagrożone i wymarłe).
  9. Plany na przyszłość.
  10. Zakupy, jedzenie, wegetarianizm.
  11. Przyzwyczajenia zdrowotne i jedzeniowe.
  12. Ilość, ceny, waluty.
  13. Środki transportu.
  14. Ubrania.
  15. Rodzaje rozrywek.
  16. Tajemnice i zagadki świata.
  17. Przedmioty i ważne wydarzenia szkolne.
  18. Powinności, nakazy.
  19. Sporty, umiejętności sportowe.
  20. Zdrowie, problemy zdrowotne, choroby, wypadki.
  21. Kraje, języki, niektóre różnice kulturowe.
  22. Święta i festiwale.
  23. Znane miejsca, znani ludzie.

 

 

 

3.3. Gramatyka.

 

1.      Rzeczownik

·         Liczba pojedyncza i mnoga.

·         Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.

·         Forma dzierżawcza rzeczownika (Saxon Genetive).

·         Zwrot enough z rzeczownikami.

 

 

 

2.      Zaimek

·         Zaimki osobowe w funkcji podmiotu (he, she, you, we).

·         Zaimki wskazujące (this, that, these, those).

·         Zaimki zwrotne (him, her, its, me).

·         Zaimki nieokreślone (some, any, no) i złożenia z tymi wyrazami.

·         Zaimki nieokreślone every i złożenia z nim.

·         Zaimki względne (who, which, where).

·         Zaimki opisujące ilość (a few, a little, many, much, lots of, a lot of).

 

3.      Przedimek

·         Przedimek nieokreślony a/an.

·         Przedimek określony the.

 

4.      Przymiotnik

·         Przymiotniki dzierżawcze.

·         Pozycja przymiotnika w zdaniu.

·         Przymiotniki opisujące kształt, kolor, wielkość.

·         Przymiotniki opisujące uczucia.

·         Przymiotniki opisujące przedmioty, osoby, sytuacje.

·         Regularne i nieregularne stopniowanie przymiotników.

·         Zwroty z użyciem przymiotników typu as....as, too....

·         Tworzenie niektórych przymiotników (elementy słowotwórstwa).

 

5.      Przysłówek

·         Pozycja przysłówka w zdaniu.

·         Przysłówki określające porę dnia (late, early).

·         Przysłówki określające częstotliwość.

·         Zasada tworzenia przysłówków (-ly).

·         Określenia używane z czasami gramatycznymi (for, since, never, during, etc..).

 

6.      Liczebnik

·         Liczebniki główne 1-100.

·         Liczebniki porządkowe (1st-30th).

·         Określenia ilości (How many?, How much?).

 

7.      Przyimki

·         Przyimki czasu (at 7 o’clock, on Wednesday, in April, etc.)

·         Przyimki miejsca (in, on, under, behind, etc...).

·         Przyimki określające ruch (towards, up, down, etc...).

 

8.      Spójnik

·         Spójniki (but, and, when, so, because, first, etc...).

 

9.      Czasownik

·         Czasownik to be.

·         Czasowniki wyrażające polecenia w klasie: read, look, listen, etc...

·         Czasownik have/has (got).

·         Czasowniki posiłkowe (do, does, did).

·         Czasowniki wyrażające chęć i potrzebę (need, want, would like).

·         Czasowniki wyrażające upodobania (like, hate, dislike).

·         Czasowniki regularne i nieregularne.

·         Czasowniki modalne: can, must, should, could.

 

10.  Składnia czasownika

·         Konstrukcja there is/there are.

·         Tryb rozkazujący: twierdzący, przeczący + konstrukcja Let’s go.

·         Zwrot to be going to.

·         Mowa zależna: rozkazy i prośby, zdania twierdzące w czasie teraźniejszym.

·         Zwroty: it’s made of, it’s used for...

·         Zwrot to be allowed.

·         Zwrot used to / didn’t use to...

·         Okres warunkowy I.

 

11.  Czasy gramatyczne

·         Present Simple.

·         Present Progressive.

·         Future Simple.

·         Past Simple.

·         Past Progressive.

·         Present Perfect.

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin