3.2. Funkcje i sytuacje językowe.
1. Przedstawianie siebie i innych.
2. Opisywanie codziennych czynności i obowiązków.
3. Opisywanie sposobów spędzania czasu wolnego.
4. Pytanie i udzielanie informacji o codziennych czynnościach i sposobach spędzania wolnego czasu.
5. Opisywanie czynności wykonywanych tymczasowo.
6. Opisywanie zawodów, pytanie i udzielanie informacji o zawodach.
7. Relacjonowanie przeszłych wydarzeń oraz pytanie i udzielanie informacji o przeszłych wydarzeniach.
8. Porównywanie teraźniejszości i przeszłości na podstawie ilustracji.
9. Opisywanie produktów żywnościowych oraz napojów (ilość – rzeczowniki policzalne i niepoliczalne).
10. Rozmowa na temat jedzenia i napojów.
11. Pytanie i udzielanie informacji o cenach produktów.
12. Opisywanie środków transportu, pytanie i udzielanie informacji związanych z korzystaniem ze środków transportu.
13. Porównywanie osób, rzeczy i miejsc (stopniowanie przymiotników – st. wyższy).
14. Planowanie przyjęcia u kolegi/koleżanki.
3.3. Gramatyka.
1. Rzeczownik
· Liczba pojedyncza i mnoga.
· Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne.
· Forma dzierżawcza rzeczownika (Saxon Genetive).
· Zwrot enough z rzeczownikami.
2. Zaimek
· Zaimki osobowe w funkcji podmiotu (he, she, you, we).
· Zaimki wskazujące (this, that, these, those).
· Zaimki zwrotne (him, her, its, me).
· Zaimki nieokreślone (some, any, no) i złożenia z tymi wyrazami.
· Zaimki nieokreślone every i złożenia z nim.
· Zaimki względne (who, which, where).
· Zaimki opisujące ilość (a few, a little, many, much, lots of, a lot of).
3. Przedimek
· Przedimek nieokreślony a/an.
· Przedimek określony the.
4. Przymiotnik
· Przymiotniki dzierżawcze.
· Pozycja przymiotnika w zdaniu.
· Przymiotniki opisujące kształt, kolor, wielkość.
· Przymiotniki opisujące uczucia.
· Przymiotniki opisujące przedmioty, osoby, sytuacje.
· Regularne i nieregularne stopniowanie przymiotników.
· Zwroty z użyciem przymiotników typu as....as…, too....
· Tworzenie niektórych przymiotników (elementy słowotwórstwa).
5. Przysłówek
· Pozycja przysłówka w zdaniu.
· Przysłówki określające porę dnia (late, early).
· Przysłówki określające częstotliwość.
· Zasada tworzenia przysłówków (-ly).
· Określenia używane z czasami gramatycznymi (for, since, never, during, etc..).
6. Liczebnik
· Liczebniki główne 1-100.
· Liczebniki porządkowe (1st-30th).
· Określenia ilości (How many?, How much?).
7. Przyimki
· Przyimki czasu (at 7 o’clock, on Wednesday, in April, etc.)
· Przyimki miejsca (in, on, under, behind, etc...).
· Przyimki określające ruch (towards, up, down, etc...).
8. Spójnik
· Spójniki (but, and, when, so, because, first, etc...).
9. Czasownik
· Czasownik to be.
· Czasowniki wyrażające polecenia w klasie: read, look, listen, etc...
· Czasownik have/has (got).
· Czasowniki posiłkowe (do, does, did).
· Czasowniki wyrażające chęć i potrzebę (need, want, would like).
· Czasowniki wyrażające upodobania (like, hate, dislike).
· Czasowniki regularne i nieregularne.
· Czasowniki modalne: can, must, should, could.
10. Składnia czasownika
· Konstrukcja there is/there are.
· Tryb rozkazujący: twierdzący, przeczący + konstrukcja Let’s go.
· Zwrot to be going to.
· Mowa zależna: rozkazy i prośby, zdania twierdzące w czasie teraźniejszym.
· Zwroty: it’s made of, it’s used for...
· Zwrot to be allowed.
· Zwrot used to / didn’t use to...
· Okres warunkowy I.
11. Czasy gramatyczne
· Present Simple.
· Present Progressive.
· Future Simple.
· Past Simple.
· Past Progressive.
· Present Perfect.
laremi