Milionerzy - na dzień dziecka.doc

(27 KB) Pobierz
Konkurs ten może być przeprowadzony w dowolnych klasach, na przykład z okazji Dnia Dziecka

Konkurs ten może być przeprowadzony w dowolnych klasach, na przykład z okazji Dnia Dziecka. Poniższy konkurs przygotowany został dla klas III. Pomysł tego konkursu powstał na podstawie znanego telewizyjnego programu "Milionerzy".

 

Konkurs wiedzy "Milioner"

Konkurs ten może być przeprowadzony w dowolnych klasach, na przykład z okazji Dnia Dziecka.
Poniższy konkurs przygotowany został dla klas III. Pomysł tego konkursu powstał na podstawie znanego telewizyjnego programu "Milionerzy". Tym razem nie dorośli, ale dzieci sprawdzają swoją wiedzę z różnych dziedzin.
Imprezę organizujemy na sali gimnastycznej udekorowanej tematycznie, np. dużymi banknotami i monetami. Przygotowujemy plansze z symbolami kół ratunkowych:

·  Przyjaciel

·  Publiczność

·  Pół na pół
oraz plansze z kwotami odpowiadającymi danym pytaniom z przesuwnym oknem, pokazującym, za jaką kwotę jest pytanie, a także karty: A, B, C, D umieszczone na bocznej ścianie sali.

Do konkursu z każdej klasy wyznaczony zostaje jeden gracz oraz jeden "przyjaciel". "Milioner" losuje przygotowany wcześniej zestaw pytań, który podobnie jak w programie telewizyjnym ma wyznaczone dwie kwoty gwarantowane oraz główną wygraną "milion złotych". Oczywiście nagrodą w zabawie nie mogą być pieniądze, więc w zależności od pomysłowości prowadzącego przygotowujemy własne nagrody, np. słodycze oraz symboliczny czek na wygraną kwotę. Zwycięzca, czyli "milioner", otrzymuje nagrodę specjalną, np. dwa bilety do kina oraz symboliczny czek na milion złotych.
Jeżeli gracz korzysta z pomocy kół ratunkowych, zasłaniamy daną planszę szarfą, co znaczy, że została wykorzystana. Gdy gracz korzysta z pomocy publiczności, cała widownia ustawia się w wyznaczonych miejscach, odpowiednio wybierając odpowiedź A, B, C lub D. Specjalnie wybrana komisja przelicza ilość ustawionych osób i zapisuje wyniki na tablicy.
Wybór koła ratunkowego "Przyjaciel" pozwala na konsultacje gracza z przyjacielem i ustalenie odpowiedzi, oczywiście w określonym czasie, żeby uniknąć przedłużania się zabawy. Przerywnikiem podczas gry mogą być przygotowane wcześniej przez klasy reklamy, parodie reklam dowolnych produktów lub piosenki.

Zestaw pytań

W zestawie pytań podkreślono prawidłowe odpowiedzi.

1. Jaka część mowy odpowiada na pytania: kto, co?
a. przymiotnik
b. czasownik
c. rzeczownik
d. przysłówek

2. Jaki jest kod pocztowy w Kluczborku?
a. 46-203
b. 43-370
c. 46-201
d. 40-200

3. Co powstanie z wody, gdy ją zamrozimy?
a. para
b. chmura
c. lód
d. mleko

4. Kogo uratowała Calineczka?
a. kreta
b. jaskółkę
c. pingwina
d. żabę

5. Jaka legenda jest związana z Warszawą?
a. o smoku wawelskim
b. o Popielu
c. o Wandzie, co nie chciała Niemca
d. o syrence

6. Kto ma łeb obdarty?
a. kto późno przychodzi
b. kto jest krótko ostrzyżony
c. kto gra w karty
d. kto ma nos zadarty

7. Jak się pisze wyraz żuraw?
a. ż, ó
b. rz, u
c. rz, u
d. ż, u

8. Co nie jest nazwą stylu pływackiego?
a. rekin
b. kraul
c. żabka
d. delfin

9. Która z tych małp jest największa?
a. orangutan
b. kapucynka
c. szympans
d. goryl

10. Jaki jest numer straży pożarnej?
a. 999
b. 997
c. 998
d. 996

11. W jakim mieście jest Wawel?
a. we Wrocławiu
b. w Warszawie
c. w Poznaniu
d. w Krakowie

12. Ile jest znaków zodiaku?
a. 12
b. 15
c. 16
d. 10

13. Do ilu punktów liczy się set w tenisie stołowym?
a. 21
b. 25
c. 31
d. 20

14. Jakie są najwyższe góry na świecie?
a. Tatry
b. Himalaje
c. Pireneje
d. Alpy

15. Gdzie leży Arktyka?
a. wokół bieguna południowego
b. wokół bieguna północnego
c. na równiku
d. na Księżycu

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin