Praktyka ¶rodowiskowa - II rok 2008-2009.doc

(26 KB) Pobierz
Dr Aleksander W

Dr Aleksander W. Nocuń

 

Wydział Pedagogiczny Uniwersytetu Warszawskiego

 

LICENCJAT ANIMACJA SPOŁECZNO – KULTURALNA

Rok akademicki 2008-2009

Praktyka środowiskowa dla II roku (60 godz.)

 

DIAGNOZA PLACÓWKI KULTURALNEJ/ŚRODOWISKA LOKALNEGO

 

Organizacja:

              Praktykę środowiskową w wymiarze 60 godzin studenci odbywają w trakcie II roku studiów. Wyboru placówki (organizacji, instytucji) należy dokonać w porozumieniu z prowadzącym praktykę. Studenci mogą samodzielnie poszukać odpowiedniej placówki lub skorzystać z pomocy prowadzącego.  Zakładamy, że praktyka środowiskowa będzie odbywana w placówkach kulturalnych prowadzących działalność animacyjną na rzecz środowiska lokalnego. Podstawowym celem praktyki jest nabycie i doskonalenie umiejętności diagnostycznych.

 

Przebieg:

              Studenci odbywają praktykę w charakterze wolontariusza. Uzgadniają z kierownictwem placówki plan i program praktyki. Informują, że obowiązuje ich wykonanie zadania zaliczającego praktykę (diagnoza  placówki). W trakcie praktyki (niezależnie od innych zadań ustalonych z kierownictwem placówki) realizują zadania o charakterze diagnostycznym.

              Jeśli w tej samej placówce (organizacji, instytucji) odbywa praktykę więcej niż jeden student, to mogą oni przygotować diagnozę organizacji wspólnie. Bardzo jednak proszę wcześniejsze o uzgadnianie tego typu sytuacji ze mną.  

 

 

Schemat diagnozy placówki (firmy/organizacji):

 

              Wykonując zadanie diagnostyczne studenci  konsultują się z osobą prowadzącą.

Schemat (układ) diagnozy placówki kulturalnej powinien uwzględniać niżej opisane elementy, które winny znaleźć odbicie w raporcie diagnostycznym.

 

1.       Pełna nazwa placówki/organizacji,  dokładny adres, możliwości kontaktu (telefony, fax, e-mail, strona www  itp.), dane kontaktowe szefa placówki lub opiekuna praktyki.

 

2.    Diagnoza stanu aktualnego:

a)       Misja firmy (obszary i naczelne zasady działania organizacji; służy przekazaniu tego kim są i czym  się zajmują)

b)      Potrzeby klientów i innych zainteresowanych (Kim są klienci? Jakie są ich potrzeby? Co firma może im  zaoferować w zakresie zaspokojenia tych potrzeb? ) Kto jeszcze może być ich klientem w przyszłości?

c)       Konkurencja (Kto jest postrzegany jako konkurencja? Co jest przedmiotem rywalizacji? Jakie są  mocne  strony firmy? Jakie są słabsze strony firmy? Kto może być konkurentem w bliższej lub dalszej  przyszłości? Czy można z konkurencją podjąć współpracę, w jakich zakresach i na czym

       może ta  współpraca polegać?)

 

 

d)      Analiza SWOT: Mocne strony  (jak je wykorzystać lub wzmocnić?) i słabości firmy (jak je zminimalizować lub zamienić w mocne strony?); Sytuacje sprzyjające i zagrożenia (analiza czynników  społecznych, kulturowych, ekonomicznych, politycznych, technologicznych, które  w najbliższych np.  trzech latach mogą mieć wpływ na sukces lub niepowodzenie firmy)

e)       Udziałowcy firmy (to osoby, instytucje, grupy związane z działalnością firmy lub nią zainteresowane)

f)        Źródła wsparcia w środowisku (potencjalni współpracownicy lub darczyńcy; osoby lub grupy sympatyzujące; instytucje, na które można liczyć; osobistości związane z firmą; mieszkańcy; inni

3)       Wizja firmy – plan optymalny (jak to powinno być?)

4)    Jakie działania (strategia) należy podjąć by zbliżyć się lub osiągnąć plan optymalny?

 

 

 

 

ZALICZENIE:

 

              Aby zaliczyć praktykę środowiskową należy przedstawić:

* zaświadczenie z placówki o odbyciu 60 godzinnej praktyki w charakterze wolontariusza wraz z krótką opinią (oceną);

* pracę diagnostyczną – diagnoza instytucji;

* krótką samoocenę dot. wiedzy i umiejętności nabytych przez studenta w trakcie odbywania praktyki oraz ocenę przydatności placówki jako miejsca praktyki dla studentów licencjatu 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin