ASY_diagnoza_1.pdf

(100 KB) Pobierz
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5312.00.wi::27266690.xml?xsl=3
Wy Ļ wietlane grupy 000 do 019 na biegu jałowym
Page 1 of 3
Wy Ļ wietlane grupy 000 do 019 na biegu jałowym
Wy Ļ wietlana grupa 000 na biegu jałowym (silnik rozgrzany, temperatura silnika nie poni Ň ej 80°C)
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 0
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[lt ] pole
WartoĻę zadana
odpowiada
wartoĻę bez znaczenia
nie braę pod uwagħ
---
temperatura paliwa
91 do 201
20 do 80 °C
temperatura zasysanego powietrza
138 do 190
5 do 40 °C
temperatura silnika
80 do 35
80 do 110 °C
ciĻnienie atmosferyczne
181 do 222
900 do 1100 mbar
ciĻnienie w kolektorze dolotowym
nie braę pod uwagħ
---
dawka wtrysku
15 do 45
3,0 do 9,0 mg/suw
połoŇenie pedału gazu
0
0 %
poczĢtek wtrysku
37 do 75
0° do 3° przed GZP
prħdkoĻę obrotowa silnika
41 do 45
860 do 950 1/min
Wy Ļ wietlana grupa 001 na biegu jałowym (silnik rozgrzany, temperatura silnika nie poni Ň ej 80 °C)
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 1
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
xxxx/min
xx,x mg/suw
x,xxx V
xxx,x °C
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
temperatura silnika
80,0 do 110,0 °C
---
napiħcie z czujnika nastawnika dawki
1,500 do 2,100 V
ŗ OdnoĻnik
dawka wtrysku
3,0 do 9,0 mg/suw
ŗ OdnoĻnik
prħdkoĻę obrotowa silnika
860 do 950 min
---
ocena: wy Ļ wietlana grupa 001, pole 2 – dawka wtrysku
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
poniŇej 3,0 mg/suw
ª uszkodzona pompa wtryskowa
– Wymienię pompħ wtryskowĢ ŗ Rozdział
ponad 9,0 mg/suw
ª silnik za zimny
– silnik rozgrzaę ze zwiħkszonĢ prħdkoĻciĢ obrotowĢ i powtórzyę sprawdzanie
ª uszkodzona pompa wtryskowa
– Wymienię pompħ wtryskowĢ ŗ Rozdział
ocena: wy Ļ wietlana grupa 001, pole 3 – napi ħ cie czujnika nastawnika dawki
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
poniŇej 1,500 V
ª uszkodzona pompa wtryskowa
– Wymienię pompħ wtryskowĢ ŗ Rozdział
ponad 2,100 V
ª silnik za zimny
– silnik rozgrzaę ze zwiħkszonĢ prħdkoĻciĢ obrotowĢ i powtórzyę sprawdzanie
ª silnik obciĢŇony
– wyłĢczyę odbiorniki
ª uszkodzona pompa wtryskowa
– Wymienię pompħ wtryskowĢ ŗ Rozdział
Wy Ļ wietlana grupa 002 na biegu jałowym (silnik rozgrzany, temperatura silnika nie poni Ň ej 80 °C)
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 2
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
xxxx/min
xxx,x %
x x x
xxx,x °C
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
temperatura silnika
80,0 do 110,0 °C
---
Stan pracy
0 1 0
ŗ OdnoĻnik
połoŇenie pedału gazu
0,0 %
ŗ OdnoĻnik
prħdkoĻę obrotowa silnika
860 do 950/min
---
ocena: wy Ļ wietlana grupa 002, pole 2 – poło Ň enie pedału gazu
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
1 do 100,0 %
ª uszkodzony czujnik połoŇenia pedału gazu -G79-
ª przerwane połĢczenie z -G79-
– sprawdzię czujnik połoŇenia pedału gazu -G79- ŗ Silnik 1,9/47 kW SDI, układ mechaniczny; Gr.napraw20
ocena: wy Ļ wietlana grupa 002, pole 3 – stan pracy
Znaczenie, gdy wy Ļ wietlana cyfra = 1
X
X
X
Stan pracy
1
włĢczona klimatyzacja
1
zamkniħty styk biegu jałowego (pedał gazu nienaciĻniħty)
1
nie braę pod uwagħ
Wy Ļ wietlana grupa 003 na biegu jałowym (silnik rozgrzany, temperatura silnika nie poni Ň ej 80 °C)
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 3
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
xxxx/min
xxx %
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
współcz. wypełnienia sygnału zaworu recyrkulacji spalin -N18-
94 do 96 %
---
nic nie jest wyĻwietlane
---
---
nic nie jest wyĻwietlane
---
---
prħdkoĻę obrotowa silnika
860 do 950/min
---
Wy Ļ wietlana grupa 004 na biegu jałowym (silnik rozgrzany, temperatura silnika nie poni Ň ej 80 °C)
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 4
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
xxxx/min
xx,x° przed (za) GZP
xx,x° przed (za) GZP
xxx %
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
współcz. wypełnienia sygnału zaworu recyrkulacji spalin -N18-
2 do 80 %
---
poczĢtek wtrysku (rzeczywisty)
0,0 do 3,0° p. GZP
ŗ OdnoĻnik
poczĢtek wtrysku (zadany)
0,0 do 3,0° p. GZP
ŗ OdnoĻnik
prħdkoĻę obrotowa silnika
860 do 950/min
---
ocena: wy Ļ wietlana grupa 004, pole 2 – pocz Ģ tek wtrysku (zadany)
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
ponad 3,0° p. GZP
ª silnik za zimny
– silnik rozgrzaę ze zwiħkszonĢ prħdkoĻciĢ obrotowĢ i powtórzyę sprawdzanie
ocena: wy Ļ wietlana grupa 004, pole 4 – pocz Ģ tek wtrysku (rzeczywisty)
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
ponad 3,0° p. GZP
ª silnik za zimny
– silnik rozgrzaę ze zwiħkszonĢ prħdkoĻciĢ obrotowĢ i powtórzyę sprawdzanie
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5312.00.wi::27266690.xml?xsl=3
2010-10-29
378054589.041.png 378054589.042.png 378054589.043.png 378054589.044.png 378054589.001.png 378054589.002.png 378054589.003.png 378054589.004.png 378054589.005.png 378054589.006.png 378054589.007.png 378054589.008.png 378054589.009.png 378054589.010.png 378054589.011.png 378054589.012.png 378054589.013.png 378054589.014.png 378054589.015.png 378054589.016.png 378054589.017.png
Wy Ļ wietlane grupy 000 do 019 na biegu jałowym
Page 2 of 3
ª pompa wtryskowa jest ustawiona zbyt „wczeĻnie“
– Dynamiczne sprawdzenie i nastawienie poczĢtku wtrysku ŗ Rozdział
ª zawór poczĢtku wtrysku -N108- uszkodzony
– Sprawdzię zawór poczĢtku wtrysku - N108- ŗ Rozdział
poniŇej 0,0° p. GZP
ª pompa wtryskowa jest ustawiona zbyt „póŅno“
– Dynamiczne sprawdzenie i nastawienie poczĢtku wtrysku ŗ Rozdział
ª zablokowane przestawianie wtrysku
– Sprawdzenie zakresu regulacji poczĢtku wtrysku ŗ Rozdział
ª zawór poczĢtku wtrysku -N108- uszkodzony
– Sprawdzię zawór poczĢtku wtrysku - N108- ŗ Rozdział
Wy Ļ wietlana grupa 006 przy wł Ģ czonym zapłonie
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 6
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
xxx km/h
x x x
xxxxxx
xxx
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
Stan pracy tempomatu
xxx
ŗ OdnoĻnik
stan pracy sterowania tempomatem
xxxxxx
ŗ OdnoĻnik
stan pracy pedału hamulca i pedału sprzħgła
000
ŗ OdnoĻnik
prħdkoĻę jazdy
0
---
ocena: wy Ļ wietlana grupa 006, pole 2 – nadzór pedału hamulca i pedału sprz ħ gła
Znaczenie, gdy wy Ļ wietlana cyfra = 1
X
X
X
Stan pracy
1
włĢcznik Ļwiateł hamowania -F- zwarty (pedał naciĻniħty)
1
włĢcznik pedału hamulca -F47- rozwarty (pedał naciĻniħty)
1
włĢcznik pedału sprzħgła -F36- rozwarty (pedał sprzħgła naciĻniħty)
ocena: wy Ļ wietlana grupa 002, pole 3 – stan pracy tempomatu
Sterowanie tempomatem
Pole 3
włĢcznik B włĢczony na „OFF“
000000
włĢcznik B na „OFF“ przed punktem włĢczenia
000001
włĢcznik B na „ON“
000011
włĢcznik B na „RES“
001011
włĢcznik A naciĻniħty
000111
naciĻniħty pedał hamulca
010011
naciĻniħty pedał sprzħgła
100011
ocena: wy Ļ wietlana grupa 006, pole 4 – stan pracy tempomatu
Grupa
Warunki sprawdzania
0
samochód z tempomatem, tempomat wyłĢczony
1
samochód z tempomatem, tempomat włĢczony
255
samochód bez tempomatu wzgl. tempomat nieuaktywniony w sterowniku silnika
Wy Ļ wietlana grupa 007 przy wł Ģ czonym zapłonie (zimny, niepracuj Ģ cy silnik)
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 7
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
xxx,x °C
xxx,x °C
xxx,x °C
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
temperatura silnika
ok. temperatury otoczenia ŗ Przypis
ŗ OdnoĻnik
temperatura zasysanego powietrza
ok. temperatury otoczenia ŗ Przypis
ŗ OdnoĻnik
nic nie jest wyĻwietlane
---
---
temperatura paliwa
ok. temperatury otoczenia ŗ Przypis
ŗ OdnoĻnik
1) Podanie wartoĻci zadanych dla temperatur nie jest moŇliwe. Gdy silnik jest zimny, temperatura paliwa, temperatura zasysanego powietrza i temperatura silnika muszĢ mniej wiħcej odpowiadaę temperaturze otoczenia. JeĻli wartoĻę temperatury jest wyraŅnie inna, naleŇy sprawdzię odpowiedni czujnik.
ocena: wy Ļ wietlana grupa 007, pole 1 – temperatura paliwa
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
-5,4 °C
ª zwarcie lub uszkodzony czujnik temperatury paliwa -G81-
– Sprawdzię czujnik temperatury paliwa -G81- ŗ Rozdział
ocena: wy Ļ wietlana grupa 007, pole 3 – temperatura zasysanego powietrza
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
ok. 136,8 °C
ª zwarcie lub uszkodzony czujnik temperatury zasysanego powietrza - G72-
– Sprawdzięczujnik temperatury zasysanego powietrza - G72- ŗ Rozdział
ocena: wy Ļ wietlana grupa 007, pole 4 – temperatura silnika
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
duŇa odchyłka od temperatury otoczenia
ª zwarcie lub uszkodzony czujnik temperatury silnika -G62-
– Sprawdzanie czujnika temperatury silnika -G62- ŗ Rozdział
W przypadku błħdu zastħpczo wyĻwietlana jest temperatura paliwa.
Wy Ļ wietlana grupa 013 na biegu jałowym (silnik rozgrzany, temperatura silnika nie poni Ň ej 80 °C)
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 13
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
x,xx mg/H
x,xx mg/H
x,xx mg/H
x,xx mg/H
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
regulator równoĻci pracy, dawka wtrysku 4. cylindra
-1,90 do +1,90 mg/suw
ŗ OdnoĻnik
regulator równoĻci pracy, dawka wtrysku 3. cylindra
-1,90 do +1,90 mg/suw
ŗ OdnoĻnik
regulator równoĻci pracy, dawka wtrysku 2. cylindra
-1,90 do +1,90 mg/suw
ŗ OdnoĻnik
regulator równoĻci pracy, dawka wtrysku 1. cylindra
-1,90 do +1,90 mg/suw
ŗ OdnoĻnik
ocena: wy Ļ wietlana grupa 013, pole 1 – regulacja równo Ļ ci pracy na biegu jałowym
ª Układ wtrysku wyposaŇony jest w regulacjħ równoĻci pracy na biegu jałowym. Regulacja ta potrafi wykryę róŇnice mocy poszczególnych cylindrów (tolerancje czħĻci, wydatek wtryskiwaczy, ciĻnienie sprħŇania itd.) i wyrównaę je poprzez selektywnĢ korektħ wtrysku na biegu jałowym.
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5312.00.wi::27266690.xml?xsl=3
2010-10-29
378054589.018.png 378054589.019.png 378054589.020.png 378054589.021.png 378054589.022.png 378054589.023.png 378054589.024.png 378054589.025.png 378054589.026.png 378054589.027.png 378054589.028.png 378054589.029.png 378054589.030.png 378054589.031.png 378054589.032.png 378054589.033.png
Wy Ļ wietlane grupy 000 do 019 na biegu jałowym
Page 3 of 3
ª Rozpoznawanie róŇnic nastħpuje na biegu jałowym na podstawie sygnału czujnika prħdkoĻci obrotowej silnika, wytwarzajĢcego szeĻędziesiĢt impulsów na obrót wału korbowego. JeĻli impulsy te dochodzĢ w jednakowym rytmie, to wszystkie cylindry wykonujĢ jednakowĢ pracħ. JeĻli któryĻ cylinder jest
słabszy, wówczas wał korbowy potrzebuje wiħcej czasu, aby wykonaę nastħpne pół obrotu. Z kolei cylinder o wiħkszej mocy przyspiesza ruch wału korbowego, tak Ňe wał ten potrzebuje mniej czasu na pokonanie swego odcinka ruchu obrotowego.
ª Gdy sterownik silnika rozpozna odchyłkħ, odpowiedni cylinder natychmiast bħdzie zasilany wiħkszĢ lub mniejszĢ dawkĢ wtrysku, dopóki silnik nie zacznie znowu „równo“ pracowaę.
ª +… mg/suw: odpowiedni cylinder ma mniejszĢ moc i dlatego jest zasilany wiħkszĢ dawkĢ paliwa.
ª -… mg/suw: odpowiedni cylinder ma wiħkszĢ moc i dlatego jest zasilany mniejszĢ dawkĢ paliwa.
Wy Ļ wietlana grupa 016 na biegu jałowym
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 16
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
xxx %
xxxxxxxx
xx
xx,x V
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
napiħcie zasilania sterownika silnika
13,5 do 14,5 V
ŗ OdnoĻnik
sterowanie elementów grzewczych
00
ŗ OdnoĻnik
Ogrzewanie dodatkowe
1x000001
ŗ OdnoĻnik
obciĢŇenie alternatora
5 do 95 %
---
ocena: wy Ļ wietlana grupa 016, pole 2 – ogrzewanie dodatkowe
Znaczenie, gdy wy Ļ wietlana cyfra = 1
X
X
X
X
X
X
X
X
Ogrzewanie dodatkowe wył Ģ czone, poniewa Ň :
1
temperatura silnika wiħksza niŇ 70°C do 80°C lub temperatura zasysanego powietrza wiħksza niŇ +5°C
1
uszkodzony alternator
1
napiħcie akumulatora poniŇej 9 V
1
prħdkoĻę obrotowa silnika poniŇej 875 1/min
1
rozruch silnika w ciĢgu ostatnich 10 sekund
1
uszkodzony czujnik temperatury silnika -G62- lub czujnik temperatury zasysanego powietrza -G72-
1
nie braę pod uwagħ
1
nie braę pod uwagħ
ocena: wy Ļ wietlana grupa 016, pole 3 – sterowanie elementów grzewczych
Znaczenie, gdy wy Ļ wietlana cyfra = 1
X
X
Stan pracy
1
włĢczony przekaŅnik małej mocy grzewczej -J359-
1
włĢczony przekaŅnik duŇej mocy grzewczej -J360-
ocena: wy Ļ wietlana grupa 016, pole 4 – napi ħ cie zasilania sterownika silnika
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
mniej niŇ 13,5 V
ª uszkodzony alternator, silnie rozładowany akumulator
– sprawdzię alternator i napiħcie akumulatora, naładowaę akumulator ŗ Układ elektryczny; Gr.napraw27
ª akumulator tuŇ po rozruchu silnika silnie obciĢŇony duŇym prĢdem ładowania i dodatkowymi urzĢdzeniami
– prħdkoĻę obrotowĢ zwiħkszyę nieco na kilka minut i wyłĢczyę dodatkowe odbiorniki
ª rezystancja przejĻcia w zasilaniu elektrycznym wzgl. połĢczeniu z masĢ sterownika silnika
– sprawdzię napiħcie zasilania sterownika silnika ŗ Rozdział
ª pobór prĢdu po wyłĢczeniu zapłonu
– usunĢę pobór prĢdu
wiħcej niŇ 14,5 V
ª uszkodzony regulator napiħcia alternatora
– sprawdzię regulator napiħcia, w razie potrzeby wymienię ŗ Schematy elektryczne, Poszukiwanie usterek i PołoŇenie
elementów
ª za wysokie napiħcie przez rozruch awaryjny lub prostownik do szybkiego ładowania
– odczytanie pamiħci błħdów ŗ Rozdział
Wy Ļ wietlana grupa 019 przy wł Ģ czonym zapłonie
Odczyt bloku wartoĻci pomiarowych 19
ŗ
[lt ] Informacja na wyĻwietlaczu
x,xxx V
x,xxx V
1
2
3
4
[lt ] pole
WartoĻę zadana
ocena
nic nie jest wyĻwietlane
---
---
nic nie jest wyĻwietlane
---
---
napiħcie z czujnika nastawnika dawki przy maksymalnym ustawieniu nastawnika dawki
4,100 do 4,800 V
ŗ OdnoĻnik
napiħcie z czujnika nastawnika dawki przy minimalnym ustawieniu nastawnika dawki
0,500 do 0,970 V
ŗ OdnoĻnik
ocena: wy Ļ wietlana grupa 019, pola 1 i 2 – napi ħ cie z czujnika nastawnika dawki przy maksymalnym i minimalnym ustawieniu nastawnika dawki
Informacja na -V.A.G 1552-
Mo Ň liwa przyczyna bł ħ du
Usuwanie bł ħ du
wartoĻę zadana poza tolerancjĢ
ª przestawiony nastawnik dawki pompy wtryskowej
– Wymienię pompħ wtryskowĢ ŗ Rozdział
vw-wi://rl/C.pl-PL.S00.5312.00.wi::27266690.xml?xsl=3
2010-10-29
378054589.034.png 378054589.035.png 378054589.036.png 378054589.037.png 378054589.038.png 378054589.039.png 378054589.040.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin