bud_komu_opis.doc

(33 KB) Pobierz
OPIS PROJEKTU

Wydział Inżynierii i Kształtowania Środowiska SGGW

Katedra Geoinżynierii

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Budownictwo Komunikacyjne

Projekt drogi klasy technicznej V

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonał:

Łukasz Gradowski

 

 

 

 

OPIS  PROJEKTU

 

 

1.     Charakterystyka drogi

 

Droga biegnie z północnego wchodu na południowy zachód omijając centrum Nowego Miasta. Celem projektowanej drogi jest odciążenie drogi przebiegającej przez Nowe Miasto i poprawienie jakości dojazdu z oddalonych części gminy. Projektowana droga przebiegać będzie przez tereny nieużytkowe oraz w pobliżu terenów leśnych.

 

Projektowana droga jest klasy V o projektowanej prędkości 60 km/h i jest to droga jednopasmowa dwukierunkowa o szerokości jednego pasa 7,0 m z poboczem utwardzonym o szerokości 2 m z rowami odwadniającymi wraz ze zbiornikami retencyjnymi i odparowującymi.

 

Projektowana droga ma początek na wysokości 154,10 m n.p.m. a koniec na wysokości 151,90 m n.p.m. Różnica między początkiem a końcem to Δh = 6,80 mDługość projektowanej drogi wynosi 1300 m wraz z jednym łukiem poziomym o promieniu               R = 250 m. Łuk rozpoczyna się na 3+36 hektometrze i kończy się na 7+38 hektometrze, nachylenie poziome łuku wynosi 6 %. Na projektowanym odcinku drogi występują trzy załamania drogi. Spadki podłużne drogi wynoszą od 0,3 % do 0,67 %.

Wysokość najwyższego nasypu wynosi 1,22 m a największa głębokość wykopu 0,95 m. Łączna ilość robót ziemnych wynosi 3411 m3, z czego 1917 m3 nasypów i 1494 m3 wykopów.

 

2.     Nawierzchnia drogi

 

Konstrukcja składająca się z następujących warstw:

·         warstwa ścieralna:              5 cm                            - warstwa ścieralna betonu asfaltowego

·         warstwa wiążaca                             8 cm                             - z asfaltu betonowego

·         podbudowa zasadnicza:              8 cm                            - podbudowa zasadnicza z betonu asfaltowego

·         podbudowa pomocnicza:              25 cm                            - podbudowa pomocnicza z tłucznia

 

 

3.     Odwodnienie drogi

 

Na odwodnienie drogi składają się spadki podłużne i porzeczne oraz rowy odwadniające o szerokości dna 0,4 m i nachylenia skarp 1:1,5   i spadkami od 0,2 % do 0,3 %. Nadmiar odprowadzanej wody jest magazynowany w zbiornikach retencyjnych zlokalizowanych co ok. 800 m. Pojemność użytkowa zbiornika retencyjnego wynosi 250 m3 maksymalna pojemność zbiornika wynosi 330 m3. Zbiornik odparowywujący o pojemności 200 m3 .

 

4.     Technologia budowy

 

Roboty pomiarowe:

-                wytyczenie osi drogi

-                wyznaczenie roboczych punktów wysokościowych (rzędne)

-                wytyczenie krawędzi wykopów i nasypów

 

Roboty przygotowawcze:

-                Wycinka drzew i usunięcie darniny

-                Odwodnienie wykopów

-                Zapewnienie objazdów

 

Wykonywanie nasypów i wykopów

Wykonywanie nawierzchni drogi

 

 

 

 

Spis rysunków:

 

Rys.1 Plan sytuacyjny

Rys. 2 Szczegół łuku

Rys. 3 Przekrój podłużny

Rys. 4 Przekrój porzeczny w nasypie

Rys. 5 Przekrój porzeczny na łuku

Rys. 6. Przekrój porzeczny w wykopie

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin