PLAN PRACY DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZEJ
NA MIESIĄC GRUDZIEŃ 2009 r.
Grupa dzieci 2,5 – 3 – letnich
Treści programowe
Temat tygodnia
Temat dnia
Aktywność i działalność dziecka
Cele operacyjne
Czas
Zajęcia ruchowe
Uczestniczenie w zabawach i grach zespołowych, zbiorowych dających możliwość obserwowania siebie na tle innych.
„ I przyszedł Mikołaj”
„Mikołaj”
Słuchanie piosenki „Mikołaj”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa ruchowo-naśladowcza „Mikołaj”.
Dziecko:
- potrafi śpiewać piosenkę,
- porusza się przy muzyce.
Ćwiczenia poranne – zestaw I
Zabawy ruchowe:
1. Krasnoludki
2. Kotek
3. Balonik
4. Mikołajek
„Choinka”
Słuchanie piosenki „Wesoła choinka”. Rozmowa na temat piosenki. Nauka pierwszej zwrotki piosenki.
Praca plastyczna: wykonanie kolorowych bombek z papieru.
- potrafi zaśpiewać piosenkę,
- wykonuje bombkę z papieru.
„Worek Mikołaja”
Worek Mikołaja – zabawa dydaktyczna.
Praca plastyczna – kolorowanie sylwety Mikołaja.
- prawidłowo potrafi dopasować części obrazka według wzoru
„Przyszedł Mikołaj”
Oczekiwanie na przyjście Mikołaja. Wspólne zabawy i przyjęcie upominków.
- uczestniczy we wspólnych zabawach.
Rozwijanie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
Uczestniczenie w zabawach i grach integracyjnych.
Rozpoznaje i nazywa kolory.
Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie trzech.
„Kiedy jest mi nudno”
„Nuda”
Nazywanie zabawek znajdujących się w sali. Słuchanie wiersza E. Czapary „Nuda”. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem wiersza „Nuda”.
- bawi się wspólnie z kolegami.
1. Wstań - idź.
2. Pieski.
3. Misie.
4. Rączki do góry.
5. Pada deszczyk.
„Domy”
Słuchanie wiersza W. Scisłowskiego „Klocki”. Zabawa „Klocki w danym kolorze”. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Mówiące klocki”.
- rozpoznaje i nazywa kolory.
„Co do siebie pasuje”
Zabawa „Co do siebie pasuje”. Ćwiczenia koncentracji uwagi.
- klasyfikuje przedmioty (obrazki) według ich przeznaczenia.
„Pajacyk”
Słuchanie piosenki „Pajacyk”. Nauka pierwszej zwrotki.
Praca plastyczna – ułożenie pajaca z kilku części w całość.
- uczestniczy w zabawie rytmicznej przy piosence,
- wykonuje pracę plastyczną.
„Liczymy”
Zabawa dydaktyczna ”Policz”. Zabawy ruchowe „Piłka w parze”, „Posłuszne gazety”, „Zrób to co ja”.
- liczy do trzech,
- uczestniczy w zabawach ruchowych.
Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, zwrócenie uwagi na kolory i piękno przyrody w zimowej szacie.
Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy, nazywanie ich np. opady śniegu, szron, szadź, zawieje śnieżne.
„Nadchodzi zima”
„Pierwszy śnieg””
Słuchanie opowiadania M. Czerkawskiej „W lesie biało”. Rozmowa na temat opowiadania. Oglądanie śniegu przyniesionego przez nauczycielkę. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Pada śnieg”.
- wymienia wybrane oznaki zimy. .
Ćwiczenia poranne – zestaw IV.
1. Pajacyki.
2. Misie.
3. Śnieżynki.
„Śniegowe płatki”
Słuchanie piosenki pt. „Zima biała”. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa przy piosence.
Ćwiczenia oddechowe: dmuchanie na kawałki waty jako płatki śniegu.
- słucha piosenki,
- potrafi dmuchać na kawałek waty przyczepiony do sznurka.
„Z górki na pazurki”
Słuchanie piosenki „Na saneczkach. Rozmowa na temat piosenki. Zabawa muzyczno – ruchowa „Jedziemy na saneczkach”.
caamillaa