Regulacja przerzutki tylniej.txt

(2 KB) Pobierz
Regulacja przerzutki tylniej 

1. Ustaw manetk� przedniej przerzutki tak, aby �a�cuch znalaz� si� na �rodkowej tarczy suportu.
2. Zrzu� �a�cuch na najmniejszy tryb z ty�u.
3. Odkr�� �rub� mocuj�c� link� przerzutki, a pokr�t�o regulacji przerzutki wkr�� do po�owy d�ugo�ci gwintu, co umo�liwi to p�niej regulacj� naci�gu linki w jedn� i w drug� stron�.
4. Doci�nij pantograf przerzutki tak, �eby �a�cuch znalaz� si� na wysoko�ci drugiej, co do wielko�ci z�batki. Nast�pnie naci�gnij z ca�ej si�y link� i dokr�� �rub� mocuj�c� link�.
5. Podnie� tylne ko�o i kr�c�c peda�ami wrzu� �a�cuch na najwi�kszy tryb kasety przy pomocy manetki bieg�w. Linka odpowiednio si� naci�gnie i pancerze dok�adnie opr� si� w przelotach, redukuj�c wszelkie luzy.
6. Przekr�� manetk� tak, �eby �a�cuch spocz�� na najmniejszej z�batce kasety, a przedni� przerzutk� ustaw na najwi�ksz� tarcz�. �rubokr�tem krzy�akowym dokr�� (zgodnie z ruchem wskaz�wek zegara) wkr�t oznaczony literk� H na tylnej przerzutce, tak �eby nie mia�a ona mo�liwo�ci zrzucenia �a�cucha poza kaset�. Po dokonaniu tej czynno�ci wr�� z powrotem na �rodkow� koronk� suportu. 
7. Przestaw manetk� tylnej przerzutki z�bek wy�ej. Je�eli �a�cuch wskoczy z op�nieniem, albo ty�ka terkocze przekr�� �rub� regulacji przerzutki �wier� obrotu przeciwnie do ruchu wskaz�wek zegara.
8. Przestawiaj manetk� o kolejne z�bki wy�ej, je�eli �a�cuch nie wskakuje p�ynnie na kolejne z�batki, powtarzaj pkt. 7 a� do skutku.
9. Gdy przerzutka obs�uguje najwi�ksz� z�batk� kasety przestaw manetk� przedniej przerzutki tak �eby �a�cuch spocz�� na ma�ej koronce. �rubokr�tem krzy�akowym dokr�� wkr�t oznaczony literk� L, tak �eby uniemo�liwi� �a�cuchowi wpadni�cie pomi�dzy szprychy a kaset�. Po dokonaniu tej czynno�ci wr�� z powrotem na �rodkow� koronk� suportu.
10. Manetk� tylnej przerzutki przestaw z�bek ni�ej, je�eli �a�cuch nie zaskakuje albo robi to z op�nieniem przekr�� �rub� regulacyjn� o �wier� obrotu zgodnie z kierunkiem wskaz�wek zegara.
11. Przestawiaj manetk� o kolejne z�bki ni�ej je�eli �a�cuch nie zeskakuje p�ynnie na kolejne z�batki, powtarzaj pkt. 10 a� do skutku.
12. Nast�pnie sprawd�, czy biegi dzia�aj� tak samo w g�r� i w d�, r�wnie� pod obci��eniem czyli w trakcie jazdy. Je�eli tak, to uda�o Ci si� wyregulowa� przerzutk�.
13. Je�eli nie, zmie� linki i pancerze.
14. Je�eli k�opoty z prac� tylnej przerzutki wyst�puj� szczeg�lnie na najwi�kszych trybach sprawd�, czy g�rne k�eczko przerzutki dotyka do z�batki. Je�eli tak wkr�� o dwa - trzy obroty �rub� mocuj�c� przerzutk� z hakiem na ramie
Zgłoś jeśli naruszono regulamin