montaż tylnej przeżutki, łańcucha, kasety itp.pdf

(335 KB) Pobierz
untitled
SI-R911C-03
Uwaga
Montaż wolnobiegu
3. Regulacja dolna
Obracając mechanizmem korbowym, zmienić bieg na
najniższy.
Obrócić śrubę regulacji dolnej tak, aby kółko prowadzące
przesunęło się do położenia bezpośrednio w linii
z największą koronką.
Największa
koronka
• Należy zawsze upewnić się, czy zestaw koronek nosi to samo oznaczenie grupy. Nigdy nie używać
kombinacji koronek noszących różne oznaczenie grupy.
• Z uwagi na to, że duży opór linki w ramie z wewnętrznym prowadzeniem linki wpłynie na funkcje SIS,
ten typ ramy nie powinien być używany.
• Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający, nawet w przypadku gdy kierownica jest
skręcona maksymalnie. Co więcej, należy sprawdzić czy dźwignia przerzutki nie dotyka ramy, gdy
kierownica jest maksymalnie skręcona.
• Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
• Obsługa dźwigni związana ze zmianą biegów powinna być wykonywana jedynie, kiedy obraca się
mechanizm korbowy.
• W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz i ślizgi.
• Wszelkie pytania dotyczące sposobu montażu, regulacji, konserwacji lub obsługi, prosimy kierować do
profesjonalnego sprzedawcy rowerów.
Oznaczenia grupy
OSTRZEŻENIE
Do montażu
Moment dokręcania:
30 Nm
Kółko prowadzące
g
• Do czyszczenia łańcucha stosować obojętne środki czyszczące. Nie należy stosować zasadowych
lub kwaśnych środków czyszczących takich jak odrdzewiacze, ponieważ mogą one prowadzić do
uszkodzenia i/lub usterki łańcucha.
• Do łączenia wąskich łańcuchów stosować tylko wzmocnione sworznie łączące.
• Dostępne są dwa różne typy wzmocnionych sworzni łączących. Przed wybraniem sworznia do
zastosowania, należy sprawdzić w tabeli poniżej. W przypadku stosowania sworzni innych niż
wzmocnione lub kiedy stosowany jest sworzeń wzmocniony lub narzędzie niedostosowane do typu
łańcucha, można nie uzyskać wystarczającej siły połączenia, co może spowodować rozerwanie lub
spadnięcie łańcucha.
1 2
Klucz do demontażu wolnobiegu
TL-FW30
Do demontażu
2
1
Śruba regulacji dolnej
4. Jak używać śruby regulacyjnej B
Założyć łańcuch na najmniejszą przednią tarczę i największą
koronkę tylną i obrócić ramię korby do tyłu. Następnie obrócić
śrubę regulacyjną B, aby ustawić kółko prowadzące tak blisko
koronki jak to możliwe, ale tak, aby jej nie dotykało. Następnie
ustawić łańcuch na najmniejszej koronce i powtórzyć
powyższe czynności, pamiętając, aby kółko prowadzące nie
dotknęło koronki.
Największa
koronka
2
Najmniejsza koronka
2
Łańcuch
Wzmocniony sworzeń łączący
Wyciskacz do łańcucha
Wymiana główki piasty
9-biegowy, bardzo wąski łańcuch,
taki jak CN-7701 / CN-HG93
Srebrny
TL-CN31/TL-CN22
Po wyjęciu osi piasty należy wykręcić
śrubę mocującą główkę (wewnątrz główki
piasty), i wymienić główkę.
FH-CT91
1 2
6,5 mm
Montaż tylniej koronki
8-/7-/6-biegowy wąski łańcuch,
taki jak CN-HG50 / CN-HG40
TL-CN31/TL-CN22 i
TL-CN30/TL-CN21
Korpus główki
Śruba mocująca główkę piasty.
1
Czarny
Śruba regulacyjna B
1
7,1 mm
Uwaga:
Nie należy próbować rozbierania
główki, ponieważ może to spowodować
niewłaściwe działanie.
Demontaż
W przypadku każdej koronki, powierzchnia
z oznaczeniem grupy powinna być
skierowana na zewnątrz i ustawiona tak,
aby oznaczenie trójkąta (
• Jeżeli konieczne jest wyregulowanie długości łańcucha z powodu zmiany ilości zębów koronek łańcuch
skrócić w innym miejscu niż miejsce gdzie łańcuch został połączony za pomocą sworznia wzmocnionego
lub sworznia końcowego. Łańcuch zostanie uszkodzony, jeżeli zostanie skrócony w miejscu, gdzie został
połączony za pomocą sworznia wzmocnionego lub sworznia końcowego.
Rowek jest szeroki
tylko w jednym miejscu.
c
Oznaczenie
) na każdej
koronce i część A (na której rowek jest
szeroki) główki piasty, były w jednej linii.
A
Montaż
Podkładka główki
Moment dokręcenia:
35 - 50 Nm
5. Regulacja SIS
3.
2. Górne
Klucz imbusowy 10 mm (TL-WR37)
Sworzeń końcowy
Sworzeń ogniwa
Wzmocniony sworzeń łączący
(1) Poruszyć dźwignią, aby przerzucić łańcuch z górnego na drugi
bieg.
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Montaż dźwigni zmiany biegów
* Jeżeli łańcuch nie przesunie się na drugi bieg, obrócić pokrętło
regulacyjne pancerza, aby zwiększyć napięcie ----- ➀ (w lewo)
1
• Przed zamontowaniem części uzyskać i dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję. Luźne, zużyte lub
uszkodzone części mogą spowodować obrażenia kierującego rowerem.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części zamiennych Shimano.
Zastosować chwyt kierownicy z maksymalną zewnętrzną średnicą 32 mm.
* Jeżeli łańcuch przeskoczy drugi bieg, zmniejszyć napięcie
----- ➁ (w prawo)
Sześć koronek mocowanych jest za
pomocą nitów.
Podkładka
dystansowa koronki
(1,0 mm)
Nakrętka kasety
Moment dokręcania:
6 - 8 Nm
• Do montowania koronek użyć narzędzie specjalne (TL-HG16) do
dokręcenia nakrętki kasety.
Nakrętka kasety
Instrukcje serwisowe
SI-R911C
Narzędzie (TL-SR20)
(2) Gdy łańcuch znajduje się na drugim biegu zwiększyć
napięcie linki
Moment dokręcenia:
30 - 50 Nm
jednocześnie obracając ramieniem
korby w przód. Przestać obracać pokrętło regulacyjne
pancerza nim słyszalny stanie się dźwięk ocierania
się łańcucha o trzeci bieg.
Czynność ta kończy regulację.
W lewo ➀
TL-HG16
Napęd tylny
• Do wymiany koronek należy użyć narzędzia specjalnego
(TL-HG16) oraz TL-SR20, aby usunąć nakrętkę kasety.
Klucz imbusowy 5 mm
W prawo
Demontaż
W celu zapewnienia najlepszego działania przerzutki
SIS należy okresowo smarować wszystkie elementy
przeniesienia napędu.
Pokrętło regulacyjne
pancerza
Regulacja
Montaż tylnej przerzutki
Przed użyciem prosimy uważnie przeczytać instrukcję i postępować dokładnie według jej zaleceń.
Podczas instalacji należy uważać, aby uszkodzenie nie
zostało spowodowane przez śrubę regulacyjną B
dotykającą haka przerzutki.
<RD-MR40/RD-TY30>
1. Regulacja górna
Obrócić śrubę regulacji górnej, aby
ustawić tak, że kółko prowadzące
znajdzie się w linii z krawędzią
zewnętrzną najmniejszej koronki, patrząc
od tyłu.
Następnie założyć łańcuch.
Zewnętrzna krawędź
najmniejszej koronki
W celu uzyskania najlepszych osiągów, zalecamy wykorzystanie następującej kombinacji.
1
2
Czynność zmiany biegu
Grupa
Altus
Tourney40
Tourney30
Zarówno dźwignia (A) jak i dźwignia (B) zawsze wracają do położenia wyjściowego, kiedy zostaną puszczone po
zmianie przełożenia. W czasie uruchamiania jednej z dźwigni zawsze należy pamiętać, aby jednocześnie obracać
ramieniem korby.
Przerzucanie z małej tylnej koronki na większą
Aby przerzucić tylko 1 bieg, nacisnąć dźwignię (A) do położenia (1). Aby
przerzucić o dwa biegi za jednym razem, nacisnąć dźwignię do
położenia (2). W ten sposób można przerzucić maksymalnie o trzy biegi
na raz.
Rapidfire Plus
ST-EF29-8R
ST-EF35-8R
ST-EF29-7R
ST-EF35-7R
ST-EF29-7R
ST-EF35-7R
Klucz imbusowy 5 mm
Mocowanie na śrubę
1 2
Kółko prowadzące
Pancerz
SIS
SIS
SIS
Wepchnąć
i dokręcić
Śruba regulacji górnej
Położenie początkowe
dźwigni (A)
1
Przerzutka tylna
RD-CT95
RD-MR40-7
RD-TY30-7
2
Typ
Wózek Smart
MGS
GS
5 mm Klucz imbusowy
Moment dokręcenia:
8 - 10 Nm
Osłona
2. Mocowanie i zabezpieczanie linki
Użyć dźwigni (B) co najmniej osiem razy, aby ustawić
dźwignię w najwyższym położeniu.
Odkręcić śrubę, a następnie zdjąć osłonę.
Wyciągnąć linkę jak pokazano na rysunku, a następnie
założyć nową.
Piasta tylna
FH-CT91
Koronki
8
7
7
Śruba
Kaseta zębatek
CS-HG50-8I
CS-HG40-8I
MF-HG40-7
MF-HG37
Powinno dotykać
Dźwignia (B)
Łańcuch
CN-HG50 / CN-UG50
Ślizg
SM-SP18 / SM-BT18
Śruba regulacyjna B
Moment dokręcenia:
0,3 - 0,5 Nm
Mocowanie na hak
Przerzucanie z dużej koronki na mniejszą
Nacisnąć dźwignię (B) jeden raz, aby przerzucić jeden bieg z większej
na mniejszą koronkę.
Dane techniczne
Moment dokręcenia:
3 - 4 Nm
Linka
Przerzutka tylna
Hak przerzutki
Nakrętka haka
Rama
Symbol modelu
RD-CT95
RD-MR40-7
RD-TY30-7
Wkładanielinki
Włożyć linkę do pancerza przez końcówkę z oznaczeniem. Nanieść smar od końca
z oznaczeniem, aby zachować sprawność działania linki.
Typ
Wózek Smart
MGS
GS
Moment dokręcenia śruby haka:
8 - 10 Nm
Śruba haka
Dźwignia (B)
Hak
Całkowita pojemność
43T
40T
34T
Największa koronka
34T
34T
28T
Wymiana linki wskaźnika
Najmniejsza koronka
11T
13T
14T
Oznaczenie
Długość łańcucha
Użyć dźwigni (B) co najmniej osiem razy, aby ustawić dźwignię w najwyższym położeniu.
Wykręcić śrubki mocujące osłonę i zdjąć osłonę jak pokazano na ilustracji.
Ciągnąć końcówkę nowej linki dopóki nie zostanie umieszczona w krążku jak pokazano na ilustracji.
Sprawdzić czy w tym momencie linka pewnie leży w rowku.
Dokręcić śrubę regulacyjną, założyć osłonę i zabezpieczyć ją wkrętami.
Różnica zębów w mechanizmie korbowym
20T
20T
20T
Odpowiedni mechanizm korbowy
(kombinacja ilości zębów tarczy)
FC-CT93
(42-34-24T)
FC-TY33A
(48-38-28T)
FC-TY33
(48-38-28T)
Dodać dwa ogniwa (z łańcuchem na największej koronce i największej tarczy)
Największa koronka
Największa tarcza
Skracaniepancerza
Podczas skracania pancerza obciąć koniec przeciwny do końca
z oznaczeniem. Po skróceniu pancerza zaokrąglić zakończenie
tak, aby średnica wewnętrzna była jednakowa.
Kombinacja zębów kasety zębatek
Śruba regulacyjna
Linka wskaźnika
Symbol modelu
Koronki
Nazwa grupy
Kombinacja ilości zębów
Łańcuch
Rowek
CS-HG50-8I
8
an
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 30T
CS-HG40-8I
8
ao
11, 13, 15, 17, 20, 23, 26, 34T
Na obcięty koniec pancerza założyć tą samą końcówkę pancerza.
Montaż włącznika
MF-HG40-7
7
az
14, 16, 18, 20, 22, 24, 34T
Sprawdzić łączenie łańcucha
Do łańcuchów IG, należy włożyć miernik wyciągnięcia się łańcucha (TL-CN24) do
wewnętrznego ogniwa sąsiadującego z sworzniem łączącym, aby sprawdzić czy
szerokość wewnętrznego ogniwa jest właściwa.
Sprawdzić czy sworzeń łańcucha wystaje w tym samym stopniu po obu stronach
i czy wystaje o 0,2 mm lub więcej.
Sprawdzian
łańcucha TL-CN24
MF-HG37
7
ax
14, 16, 18, 20, 22, 24, 28T
Zdjąć kapę włącznika i zamontować włącznik tak jak
pokazano na rysunku.
Końcówka pancerza
2,38 mm
Sworzeń łańcucha
Ogniwo wewnętrzne
Przyłączyć linkę do tylnej
przerzutki i po usunięciu luzu
początkowego linki, ponownie
przymocować przednią
przerzutkę, jak pokazano na
ilustracji.
Uwaga: Upewnić się, czy linka
znajduje się w rowku.
Krążek
A, B
0,2 mm
A
B
Włącznik
Sworzeń
łańcucha
Pociągnąć
Kapa włącznika
Ogniwo zewnętrzne
Właściwie
Niewłaściwie
Moment dokręcania:
5 - 7 Nm
Rowek
Uwaga: specyfikacje mogą być zmieniane w celu ulepszeń bez powiadomienia. (Polski)
201977269.051.png 201977269.062.png 201977269.073.png 201977269.077.png 201977269.001.png 201977269.002.png 201977269.003.png 201977269.004.png 201977269.005.png 201977269.006.png 201977269.007.png 201977269.008.png 201977269.009.png 201977269.010.png 201977269.011.png 201977269.012.png 201977269.013.png 201977269.014.png 201977269.015.png 201977269.016.png 201977269.017.png 201977269.018.png 201977269.019.png 201977269.020.png 201977269.021.png 201977269.022.png 201977269.023.png 201977269.024.png 201977269.025.png 201977269.026.png 201977269.027.png 201977269.028.png 201977269.029.png 201977269.030.png 201977269.031.png 201977269.032.png 201977269.033.png 201977269.034.png 201977269.035.png 201977269.036.png 201977269.037.png 201977269.038.png 201977269.039.png 201977269.040.png 201977269.041.png 201977269.042.png 201977269.043.png 201977269.044.png 201977269.045.png 201977269.046.png 201977269.047.png 201977269.048.png 201977269.049.png 201977269.050.png 201977269.052.png 201977269.053.png 201977269.054.png 201977269.055.png 201977269.056.png 201977269.057.png 201977269.058.png 201977269.059.png 201977269.060.png 201977269.061.png 201977269.063.png 201977269.064.png 201977269.065.png 201977269.066.png 201977269.067.png 201977269.068.png 201977269.069.png 201977269.070.png 201977269.071.png 201977269.072.png 201977269.074.png 201977269.075.png 201977269.076.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin