Literatura dotycząca „Terapii przez sztukę”
ze szczególnymi uwzględnieniem dramoterapii
Andrzejczak M, Więckowski R, Drama w edukacji polonistycznej dziecka, "Życie szkoły" 1997 nr 1
Arciszewska –Binnebesel Alina, Arteterapia. Szczęśliwy świat tworzenia, Bea bleja Toruń 2003 (materiały metodyczne)
Berłowska Lidia : Rola inscenizacji w pracy z młodzieżą głębiej upośledzoną umysłowo // Szkoła Specjalna. – 1990, nr 2/3, s. 128 - 130
Broszkiewicz Barbara, Jarek Jerzy, Teatr szkolny. Akcent intonacja, Europa 2003
Broszkiewicz Barbara, Jarek Jerzy, Warsztaty edukacji teatralnej. Teatr dziecięcy, Europa 2001
Ciborska-Lipko Bożena, Program nauczania. SP i Gim. Klasa teatralno – dziennikarska, ZNP, Kielce 1999
Citko Katarzyna, Morozewicz Marzanna: Z doświadczeń warsztatów terapii plastycznej // Plastyka i Wychowanie. – 1993, nr 5.
Cofalik J.: Zagadnienia dramatu i teatru w pracy polonisty. [w:] Z teorii i praktyki dydaktycznej języka polskiego. Tom I. pod red. I. Krama i E. Polańskiego. Katowice 1997.
Colonna–Kasjan Daniela : Muzykoterapia i trening relaksacyjny jako metody oddziaływania psychoprofilaktycznego w toku edukacji dzieci w młodszym wieku szkolnym – na podstawie badań i doświadczeń własnych // W : Innowacje pedagogiczne w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży / red. nauk. Lidia Kataryńczuk–Mania. – Zielona Góra : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, 2000.
Czapów Gabriela, Czapów Czesław : Psychodrama w psychoterapii i wychowaniu // Psychologia Wychowawcza. – Cz. I 1967, nr 3, s. 298 – 312; cz. II 1968, nr 1, s. 51 – 68; cz. III 1968, nr 2, s. 201 – 214 (Psychodrama terapeutyczna, jej uczestnicy, tematy, techniki)
Czapów Czesław : Wychowanie resocjalizujące: elementy metodyki i diagnostyki. – Warszawa : PWN, 1978. – S. 240 – 246 : Psychodrama i socjodrama
Czeszak–Godula Maria : Teatr kształtuje postawy moralne // Edukacja i Dialog. – 2002, nr 4, s. 55 – 57
Ćwiek Marek : Teatr w rewalidacji dziecka upośledzonego : z doświadczeń opiekuna teatru szkolnego // Wszystko dla Szkoły. – 2002, nr 10, s. 23 – 24Rewalidacja dzieci upośledzonych umysłowo poprzez zajęcia teatralne
Daniszewska–Konopczyńska Maria, Konopczyński Marek : Teatr Scena Codo szansą dla resocjalizacji : założenia teoretyczne oraz praktyczne // Szkoła Specjalna. – 1991, nr 2/3, s. 113 – 118 (Terapeutyczno – resocjalizacyjne funkcje teatru)
Dębicka Izabela : Muzykoterapia w przedszkolu // Wychowanie Muzyczne w Szkole. – 1997, nr 3 i 4
Dokąd idziesz miesięcznik poświęcony profilaktyce i terapii uzależnień wydawany przez Wydział Spraw Społecznych UMK www.idea.media.pl/di
Dorman J., Zabawa dzieci w teatr, Warszawa 1981
Drama- kwartalnik ; Wydawnictwo „Animator” Warszawa
Drama w kształceniu zintegrowanym w klasach 1-3, praca zbiorowa, Korepetytor (zbiór scenariuszy)
Duszyńska G, Kowal L, Krop I, Przybylska -Matula B, Skiba E Drama w kształceniu zintegrowanym Wydawnictwo Korepetytor Płock 2001
Ojciec Duval, Dziecko i księżyc, przeł. Wanda Wudroliska, Wydawnictwo Księży Marianów, Kraków 2002
Dykcik Władysław, Kulturotechniki i arteterapia w stymulacji aktywności życiowej, mieszkańców DPS, (W:) „Rehabilitacja w domach pomocy społecznej”, Jarogniewice 1998, zeszyt 2.
Dyoniziak R., Młodzieżowa „podkultura”, WP, Warszawa 1965
Dziecko niepełnosprawne i muzyka (założenia podstawowe), Akademia Muzyczna, Warszawa 1994
Dziedzic A., Pichalska J., Świderska E., Drama na lekcjach języka polskiego w szkole średniej, Warszawa 1995
Dziedzic Anna, Teatr i edukacja. Drama, improwizacje, scenariusze, inscenizacje, Nowa Era
Dziedzic A., Gudro M.: Drama w szkole podstawowej, Warszawa 1995.
Dziurzyńska T., Ratyńska H., Stójowa E., Na słoneczne i deszczowe dni. Wiersze, opowiadania, teatrzyki dla przedszkoli, WSiP
Dziemidok B., Sztuka, wartości, emocja, Wydawnictwo Fundacji dla Instytutu Kultury, Warszawa 1992
Erikson, Joan M. Arteterapia czy uprawianie sztuki na użytek zdrowia (w:) ARTETERAPIA, Zeszyt naukowy nr 48 Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Wrocław. 1989
Fechner-Sędzicka Iwona (red), Szkolne teatrzyki na cztery pory roku. Edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Aker
Fechner-Sędzicka Iwona(red), Scenariusze szkolnych uroczystości. Część 1 i 2
edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Aker
Fiutowska Teresa, Teatr SMYK dla smyka. Scenariusze przedstawień dla dzieci, Wydawnictwo: Adam 2003
Florczykiewicz Janina : Arteterapia jako metoda wspomagająca socjalizację i resocjalizację // Opieka, Wychowanie, Terapia. – 2002, nr 1. - Terapia przez plastykę
Fręś J. A., Dramat i teatr w szkole średniej, Warszawa 1992.
Galloway Ch, Psychologia uczenia i nauczania, Warszawa 1988
Gałczyńska Elżbieta, Szczepańska Elżbieta, Wójcik Urszula, Na szkolnej scenie, Korepetytor
Gałczyńska Elżbieta (pod red), Zapraszamy do szkolnego teatru. Inscenizacje, montaże poetycko-muzyczne, dramy, konkursy, Korepetytor,
Gerald D. Oster, Rysunek w psychoterapii, Gdańsk 1999
Gersie Alida, King Nancy, Drama. Tworzenie opowieści w edukacji i terapii, Cyklady 1999
Gleton R. Clerol, Twórcza aktywność dziecka, WSiP, Warszawa 1990
Gosiaczekst