Na podstawie Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu G.Sołtysińska, J.Woroniecka
Przypuszczalnie potrafisz wykonać wiele czynności. Jeśli jednak mógłbyś (mogłabyś) wybierać, to który rodzaj działalności bardziej Ci odpowiada?
W każdym numerze zadania wybierz jedną z dwóch możliwości („a” lub „b”) i zaznacz odpowiedź otaczając kółkiem właściwą literę na arkuszu odpowiedzi. W wyjątkowych przypadkach możesz nic nie wybrać lub wybrać obydwa rodzaje czynności.
numer pytania
odpowiedź „a”
odpowiedź „b”
Hodować zwierzęta lub uprawiać rośliny.
Obsługiwać maszyny (np. wiertarkę, robot kuchenny, maszynę do szycia)
Opiekować się osobą chorą, dbać o przyjmowanie przez nią leków
Wykonywać wykresy, zestawienia, schematy lub proste programy komputerowe
Wyrażać na piśmie swoje myśli (pisać wiersze, opowiadania, pamiętniki)
Obserwować rozwój roślin i zwierząt
Wykonywać różne przedmioty, wyroby (np. z drewna, tkaniny, metalu, składników spożywczych)
Sprzedawać lub reklamować towary
Uczyć się języka obcego, tłumaczyć teksty
Mieć do czynienia z wydawnictwami artystycznymi o muzyce, plastyce, teatrze
Zajmować się zwierzętami
Tłumaczyć innym, jak mają coś zrobić
Organizować wystawę prac, konkurs recytatorski, dyskotekę, pokaz mody, wycieczkę
Obsługiwać sprzęt gospodarstwa domowego, pojazdy, maszyny
Udzielać rad i informacji
Bywać w teatrze, muzeum, na wystawie sztuki
Naprawiać różnorodne rzeczy (ubrania, sprzęt mechaniczno – elektryczny)
Wyszukiwać i poprawiać błędy w tekstach, tablicach, rysunkach
Prowadzić prace doświadczalne z biologii
Robić obliczenia, rachunki
Pracować w sadzie, ogrodzie, na działce
Analizować schematy budowy odbiorników radiowych i telewizyjnych, wykroje odzieży, przepisy kulinarne
Rozwiązywać zaistniałe między ludźmi konflikty
Wykonywać rysunki techniczne (sprawdzać je, korygować)
Robić zdjęcia artystyczne, malować, tańczyć
Przeprowadzać doświadczenia z roślinami
Naprawiać urządzenia i aparaturę medyczną
Nieść pomoc poszkodowanym w wypadku
Skrupulatnie wykonywać powierzoną pracę (opisy, pomiary, sprawozdania)
Wyrażać własne przeżycia przez rysunek, muzykę, wiersz
Wykonywać analizy laboratoryjne
Przyjmować i leczyć chorych, rozmawiać z nimi
Zmieniać wystrój, ozdabiać swoje otoczenie
Montować i naprawiać różne mechanizmy, przyrządy, maszyny (np. samochody, rowery)
Prowadzić wycieczki do teatru, muzeum, rajdy turystyczne, itp.
Dyskutować na tematy związane z architekturą i sztuką
Reperować uszkodzoną zabawkę, żelazko lub inny drobny sprzęt
Przerysowywać rysunki, napisy, mapy
Walczyć ze szkodnikami i chorobami roślin
Obsługiwać komputery, pisać na maszynie
Przebywać wśród ludzi, udzielać im pomocy i świadczyć drobne usługi
Składać rożne urządzenia, majsterkować
Planować wydatki, sporządzać bilans kosztów
Być na wsi i brać udział w zajęciach gospodarskich
Lepić z gliny lub modeliny
Wędrować i obserwować naturę
Porządkować notatki, dokumenty, rachunki
Czytać czasopisma i książki o tematyce technicznej
Zawierać nowe znajomości
xavcio