JESIENNY SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI-kl. III.doc

(68 KB) Pobierz
JESIENNY SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI

JESIENNY SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI

KLASA III

 

Imię i nazwisko ucznia: …………………………………………………………

 

 

Wiadomości i umiejętności polonistyczne

1. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki i je zapisz.

słoneczna - …………………………………………..

piękny - …………………………………...................

głośne - ……………………………………………...

krótkie - ……………………………………………..

2. Napisz, kim byli:

a) Mikołaj Kopernik - ………………………………………………………………….

b) Jan Matejko - ………………………………………………………………………..

c) Henryk Sienkiewicz - ……………………………………………………………….

d) Fryderyk Chopin - …………………………………………………………………..

3. Podane zdania napisz w czasie przyszłym.

Poszedłem do parku. Zobaczyłem rudą wiewiórkę. W czasie spaceru spotkałem koleżankę. Razem wróciliśmy do domu.

 

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Określ rodzaj podanych wyrażeń.

jadowita żmija – rodzaj ………………………………………

pracowita pszczoła – rodzaj ………………………………….

przesiane zboże – rodzaj ……………………………………..

pochmurny dzień – rodzaj ……………………………………

5. Określ rodzaje zdań.

Napisz list do kolegi! – zdanie …………………………………………….

Czy napisałeś lit do kolegi? – zdanie ……………………………………...

Piszę list do kolegi. – zdanie ………………………………………………

6. Uzupełnij zdania liczebnikami.

Mam (ile?) ………………………………….. lat.

Chodzę do (której?) …………………………………… klasy.

Tydzień ma (ile?) ……………………………….. dni.

Poniedziałek to (który?) ………………………… dzień tygodnia.

 

Zadanie dodatkowe

Wśród podanych wyrazów odszukaj przymiotniki i je podkreśl.

piękna, wieje, słabo, brudna, małe, walka, myć, ryba, grzeje, słaby, spokojny, mam, złocisty, wita, malec, słodka, pochmurny, kość, rybnym

·        Litery podkreślone w przymiotnikach przestaw tak, aby powstał nowy wyraz. Ułóż z nim zdanie i je zapisz.

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

7. Puste miejsca uzupełnij odpowiednimi literami: u, ó, rz, ż, ch, h.

śnie…..na bu…..a, doj…..ała p…..enica, r…..da wiewi…..rka, okru…..y …..leba, …..ałaśliwi …..łopcy, sp…..źniony p…..yjaciel, chr…..piąca sk…..rka

 

 

Wiadomości i umiejętności przyrodniczo-społeczne

1.     Połącz każdy napis z odpowiednim znakiem drogowym.

znak

nakazu

znak informacyjny

znak

zakazu

znak ostrzegawczy

 

 

 

 

 

 

 

2.     Podane nazwy roślin wpisz w odpowiednie miejsca tabelki.

len, owies, żyto, burak, rzepa, konopie

 

Rośliny

zbożowe

okopowe

włókniste

 

 

 

 

 

 

3.     Podane w ramce nazwy środków transportu wpisz we właściwe miejsca tabelki.

 

śmigłowiec, cysterna, kuter, parowóz, prom, samolot

 

transport

lądowy

wodny

powietrzny

 

 

 

 

 

 

4. Napisz po dwie nazwy roślin występujących w podanych warstwach lasu.

runo - …………………………………………………………………………………..

podszyt - ……………………………………………………………………………….

wysokie drzewa - ……………………………………………………………………....

5.     Nazwij stany skupienia wody.

 

 

 

 

 

stan ………………                     stan ………………                      stan ………………

6.     Podaj temperaturę:

a)     zamarzania wody - ………………………………….

b)    topnienia lodu - …………………………………….

c)     wrzenia wody - ……………………………………..

Wiadomości i umiejętności matematyczne

 

1. Oblicz iloczyny.

1 ∙ 9 = ……..

8 ∙ 8 = ……..

8 ∙ 7 =  …….

6 ∙ 0 = ……..

6 ∙ 9 = ……..

4 ∙ 8 = ……..

 

2. Wykonaj obliczenia. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań.

24 + 8 ∙ 8 = ……………………………………………………………………….......

7 ∙ 5 – 19 = …………………………………………………………………………...

93 – 7 ∙ 6 = …………………………………………………………………………...

5 ∙ (24 – 15) = ………………………………………………………………………..

42 : 7 + 53 = ………………………………………………………………………….

65 + 35 : 7 = …………………………………………………………………………

58 – 9 : 9 = …………………………………………………………………………...

56 : (5 + 8) = …………………………………………………………………………

 

3. Pod każdą liczbą napisz liczbę:

a) o 4 większą

4

7

9

8

 

 

 

 

 

b) 4 razy większą

4

7

9

8

 

 

 

 

 

4.  ...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin