JESIENNY SPRAWDZIAN WIADOMOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI
KLASA III
Imię i nazwisko ucznia: …………………………………………………………
Wiadomości i umiejętności polonistyczne
1. Od podanych przymiotników utwórz przysłówki i je zapisz.
słoneczna - …………………………………………..
piękny - …………………………………...................
głośne - ……………………………………………...
krótkie - ……………………………………………..
2. Napisz, kim byli:
a) Mikołaj Kopernik - ………………………………………………………………….
b) Jan Matejko - ………………………………………………………………………..
c) Henryk Sienkiewicz - ……………………………………………………………….
d) Fryderyk Chopin - …………………………………………………………………..
3. Podane zdania napisz w czasie przyszłym.
Poszedłem do parku. Zobaczyłem rudą wiewiórkę. W czasie spaceru spotkałem koleżankę. Razem wróciliśmy do domu.
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
4. Określ rodzaj podanych wyrażeń.
jadowita żmija – rodzaj ………………………………………
pracowita pszczoła – rodzaj ………………………………….
przesiane zboże – rodzaj ……………………………………..
pochmurny dzień – rodzaj ……………………………………
5. Określ rodzaje zdań.
Napisz list do kolegi! – zdanie …………………………………………….
Czy napisałeś lit do kolegi? – zdanie ……………………………………...
Piszę list do kolegi. – zdanie ………………………………………………
6. Uzupełnij zdania liczebnikami.
Mam (ile?) ………………………………….. lat.
Chodzę do (której?) …………………………………… klasy.
Tydzień ma (ile?) ……………………………….. dni.
Poniedziałek to (który?) ………………………… dzień tygodnia.
Zadanie dodatkowe
Wśród podanych wyrazów odszukaj przymiotniki i je podkreśl.
piękna, wieje, słabo, brudna, małe, walka, myć, ryba, grzeje, słaby, spokojny, mam, złocisty, wita, malec, słodka, pochmurny, kość, rybnym
· Litery podkreślone w przymiotnikach przestaw tak, aby powstał nowy wyraz. Ułóż z nim zdanie i je zapisz.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
7. Puste miejsca uzupełnij odpowiednimi literami: u, ó, rz, ż, ch, h.
śnie…..na bu…..a, doj…..ała p…..enica, r…..da wiewi…..rka, okru…..y …..leba, …..ałaśliwi …..łopcy, sp…..źniony p…..yjaciel, chr…..piąca sk…..rka
Wiadomości i umiejętności przyrodniczo-społeczne
1. Połącz każdy napis z odpowiednim znakiem drogowym.
znak
nakazu
znak informacyjny
zakazu
znak ostrzegawczy
2. Podane nazwy roślin wpisz w odpowiednie miejsca tabelki.
len, owies, żyto, burak, rzepa, konopie
Rośliny
zbożowe
okopowe
włókniste
3. Podane w ramce nazwy środków transportu wpisz we właściwe miejsca tabelki.
śmigłowiec, cysterna, kuter, parowóz, prom, samolot
transport
lądowy
wodny
powietrzny
4. Napisz po dwie nazwy roślin występujących w podanych warstwach lasu.
runo - …………………………………………………………………………………..
podszyt - ……………………………………………………………………………….
wysokie drzewa - ……………………………………………………………………....
5. Nazwij stany skupienia wody.
stan ……………… stan ……………… stan ………………
6. Podaj temperaturę:
a) zamarzania wody - ………………………………….
b) topnienia lodu - …………………………………….
c) wrzenia wody - ……………………………………..
Wiadomości i umiejętności matematyczne
1. Oblicz iloczyny.
1 ∙ 9 = ……..
8 ∙ 8 = ……..
8 ∙ 7 = …….
6 ∙ 0 = ……..
6 ∙ 9 = ……..
4 ∙ 8 = ……..
2. Wykonaj obliczenia. Pamiętaj o kolejności wykonywania działań.
24 + 8 ∙ 8 = ……………………………………………………………………….......
7 ∙ 5 – 19 = …………………………………………………………………………...
93 – 7 ∙ 6 = …………………………………………………………………………...
5 ∙ (24 – 15) = ………………………………………………………………………..
42 : 7 + 53 = ………………………………………………………………………….
65 + 35 : 7 = …………………………………………………………………………
58 – 9 : 9 = …………………………………………………………………………...
56 : (5 + 8) = …………………………………………………………………………
3. Pod każdą liczbą napisz liczbę:
a) o 4 większą
4
7
9
8
b) 4 razy większą
4. ...
bucy15