Sekrety SEO. Tajna wiedza ekspertów.pdf

(1316 KB) Pobierz
944893923.001.png
Ty t uł oryginału: Search Engine Optimization Secrets
Tłumaczenie: Rafał Jońca
Projekt okładki: Studio Gravite / Olsztyn
Obarek, Pokoński, Pazdrijowski, Zaprucki
ISBN: 978-83-246-3606-8
Copyright © 2011 by Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana
All Rights Reserved. This translation published under license.
Published by Wiley Publishing, Inc., Indianapolis, Indiana
© Helion 2012
All rights reserved
No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by any means, electronic or
mechanical, including photocopying, recording or by any information storage retrieval system, without
permission from the Publisher.
Wiley, the Wiley logo and related trade dress are trademarks or registered trademarks of John Wiley &
Sons, Inc. and/or its affiliates, in the United States and other countries, and may not be used without
written permission.
All other trademarks are the property of their respective owners.
Wiley Publishing, Inc. is not associated with any product or vendor mentioned in this book.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszej
publikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,
fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innym powoduje
naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.
Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.
Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymi ich
właścicieli.
Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje
były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za
związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo
HELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności
za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce.
Wydawnictwo HELION
ul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICE
tel. 32 231 22 19, 32 230 98 63
e-mail: helion@helion.pl
WWW: http://helion.pl (księgarnia internetowa, katalog książek)
Drogi Czytelniku!
Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adres
http://helion.pl/user/opinie/sekseo
Możesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.
Printed in Poland.
Kup książkę
Poleć książkę
Oceń książkę
944893923.002.png
Spis treści
O autorach .................................................................................................. 9
O redaktorze technicznym ..................................................................... 11
Podziękowania ........................................................................................ 13
Zanim zaczniesz czytać książkę ............................................................. 15
Rozdzia 1.
Zrozumieć optymalizację dla wyszukiwarek internetowych .............. 19
Sekrety popularności .................................................................................................... 20
Sekrety trafności ............................................................................................................. 25
Podsumowanie ............................................................................................................... 29
Rozdzia 2.
Jak poprawnie patrzeć na witryny internetowe? ................................. 31
Widok bardzo ogólny — rozpoznanie sąsiedztwa ............................................. 33
Widok pośredni — witryna ......................................................................................... 37
Widok z bliska — strona WWW ................................................................................. 44
Widok szczegółowy — poszczególne fragmenty strony ................................. 57
Podsumowanie ............................................................................................................... 59
Rozdzia 3.
Wybór odpowiednich narzędzi .............................................................. 61
Przeglądanie kodu źródłowego ................................................................................ 62
Przydatne przełączniki zapytań wyszukiwarek .................................................... 70
Narzędzia zapewniane przez wyszukiwarki .......................................................... 75
Narzędzia dla webmasterów wyszukiwarki Google ........................................... 78
Narzędzia do określania trafności ............................................................................ 89
Paski narzędziowe SEO ................................................................................................ 93
Analiza nagłówków HTTP ........................................................................................... 97
Rozszerzenie zmiany klienta użytkownika ..........................................................100
Zmiana sposobu renderowania strony WWW ...................................................102
Podsumowanie .............................................................................................................104
Rozdzia 4.
Znajdowanie problemów związanych z SEO ...................................... 105
Piętnastominutowy audyt SEO ...............................................................................106
Pięciominutowy audyt reputacji marki ................................................................118
Identyfikacja kar nałożonych przez wyszukiwarki ............................................124
Podsumowanie .............................................................................................................127
944893923.003.png
6
Spis treści
Rozdzia 5.
Rozwiązywanie problemów SEO .......................................................... 129
Najpierw sprawy najważniejsze ..............................................................................130
Naprawa problemów z popularnością .................................................................131
Naprawa problemów z trafnością ..........................................................................136
Usuwanie kar .................................................................................................................140
Techniki budowania łączy .........................................................................................145
Podsumowanie .............................................................................................................150
Rozdzia 6.
Najlepsze praktyki SEO ......................................................................... 151
Hierarchia informacji na poziomie strony ...........................................................152
Hierarchia informacji na poziomie domeny .......................................................153
Adres URL .......................................................................................................................155
Znacznik tytułu .............................................................................................................156
Opisy meta .....................................................................................................................158
Nagłówki HTML (H1 – H6) .........................................................................................159
Obrazy .............................................................................................................................160
Atrybut rel o wartości nofollow ..............................................................................161
Znacznik link z atrybutem rel="canonical" ..........................................................163
Znacznik meta słów kluczowych ............................................................................165
JavaScript i Flash ..........................................................................................................166
Przekierowania 301 .....................................................................................................166
Blokowanie stron przed wyszukiwarkami ...........................................................167
Ruch i rankingi ..............................................................................................................169
Adresy URL sterowane parametrami ....................................................................170
Łącza ze stopki ..............................................................................................................170
Podsumowanie .............................................................................................................171
Rozdzia 7.
Praca w charakterze konsultanta SEO ................................................. 173
Odpowiadanie na trudne pytania klienta ...........................................................174
Przygotowania na pierwsze spotkanie .................................................................184
Praca papierkowa — kreowanie oczekiwań .......................................................191
Dostarczane materiały ...............................................................................................195
Ustalenie przedziałów cenowych ...........................................................................196
Co warto wykonać bezpłatnie? ...............................................................................200
Dalsze spotkania ..........................................................................................................201
Podsumowanie .............................................................................................................203
Rozdzia 8.
Pełny audyt witryny informacyjnej ..................................................... 205
Jak korzystać z rozdziału? ..........................................................................................206
Przykładowa witryna ..................................................................................................207
Przykładowy raport .....................................................................................................208
Spis treści
7
Po ukończeniu raportu ..............................................................................................228
Podsumowanie .............................................................................................................229
Prosty Konsulting .........................................................................................................230
Rozdzia 9.
Pełny audyt witryny typu e-commerce ............................................... 289
Jak korzystać z rozdziału? ..........................................................................................290
Przykładowa witryna ..................................................................................................290
Przykładowy raport .....................................................................................................291
Podsumowanie .............................................................................................................308
Raport z analizy witryny www.sprzedajwidget.pl .............................................309
Rozdzia 10. Rynek SEO .............................................................................................. 363
Krótka historia rynku SEO ..........................................................................................364
Kim są marketerzy internetowi i gdzie mogę ich znaleźć? ............................365
Piramida SEO i noszenie wielu kapeluszy ............................................................371
Guru SEO .........................................................................................................................374
Ludzie i technologie w Google i Bing ...................................................................377
Perspektywy długoterminowe ................................................................................382
Podsumowanie .............................................................................................................384
Rozdzia 11.
Inne tryby wyszukiwania ...................................................................... 385
Wyszukiwanie uniwersalne ......................................................................................386
Wyszukiwanie lokalne ................................................................................................387
Wyszukiwanie obrazów .............................................................................................393
Wyszukiwanie wideo ..................................................................................................396
Wyszukiwanie natychmiastowe .............................................................................399
Podsumowanie .............................................................................................................402
Rozdzia 12. Optymalizacja pod kątem innych rodzajów wyszukiwarek .............. 403
Amazon ...........................................................................................................................404
YouTube ..........................................................................................................................406
Facebook ........................................................................................................................407
Delicious .........................................................................................................................409
Flickr .................................................................................................................................411
Twitter .............................................................................................................................413
Podsumowanie .............................................................................................................415
Rozdzia 13.
Testuj, testuj, testuj ............................................................................... 417
Konfiguracja platformy testowej ............................................................................418
Wykonywanie testu ....................................................................................................421
Zapamiętywanie wyników .......................................................................................423
Warto dzielić się wiedzą ............................................................................................425
Podsumowanie .............................................................................................................427
Zgłoś jeśli naruszono regulamin