marketing internetowy. szybkie łącze z klientami cała książka.pdf

(57464 KB) Pobierz
888498437.001.png
Spis treci
Podzikowania
7
O autorze
9
Wprowadzenie
11
CZ I. PRZEDE WSZYSTKIM STRATEGIA
Rozdzia 1. Podstawy marketingu internetowego
19
Rozdzia 2. Twój plan marketingu internetowego
31
CZ II. PRZEJD DO TRYBU ONLINE
Rozdzia 3. Obecno w sieci
Jak stworzy stron WWW bez adnej wiedzy technicznej
45
Rozdzia 4. Wysza pozycja w wynikach wyszukiwania
Jak poprawi widoczno firmy w Google
63
Rozdzia 5. Budowanie relacji drog e-mailow
Jak zbudowa list adresow, nie irytujc przy tym ludzi
77
CZ III. BD CHO ODROBIN KREATYWNY
Rozdzia 6. Tworzenie bloga
Jak zapracowa sobie na zaufanie i reputacj oraz jak wygenerowa ruch
93
Rozdzia 7. Zarabianie na podcastach
Jak zdoby wiernych suchaczy
109
Rozdzia 8. wiata, kamera, akcja!
Jak niedrogo wyprodukowa internetowy materia wideo
123
Rozdzia 9. Nie mów, tylko poka
Jak zaprezentowa swoj firm w serwisie wymiany zdj
141
6
Spis treci
CZ IV. OTWÓRZ SI NA INNYCH
Rozdzia 10. Budowanie spoecznoci
Jak wybiera networkingowe serwisy spoecznociowe i jak z nich korzysta
155
Rozdzia 11. Gromadzenie fanów na Facebooku
Jak wykorzysta najwikszy serwis spoecznociowy na wiecie
165
Rozdzia 12. LinkedIn ródem wiarygodnoci
Jak przenie networking biznesowy do sieci
181
Rozdzia 13. Twitter i Ty
Jak wykorzysta potencja internetu „na ywo” w celu gromadzenia odbiorców
201
Rozdzia 14. Witaj w matriksie!
Jak zarabia prawdziwe pienidze w wirtualnym wiecie
225
Rozdzia 15. Przekazywanie treci
Jak da si odkry w serwisach z zakadkami
235
CZ V. ZAPEWNIJ SOBIE POMOC
Rozdzia 16. Potrzebujesz konsultanta?
Jak znale kogo, kto pomoe Ci urzeczywistni Twoj wizj
253
Dodatek A. Marketing internetowy od A do Z
263
888498437.002.png
Rozdzia
14
Witaj w matriksie!
Jak zarabia prawdziwe pienidze w wirtualnym wiecie
W
irtualne wiaty, takie jak Second Life ( http://secondlife.com ), wygldaj jak
gry komputerowe, funkcjonuj natomiast jak serwisy spoecznociowe.
W porównaniu z klasycznymi serwisami spoecznociowymi korzystanie
z nich wymaga nieco wicej wysiku, poniewa trzeba najpierw opanowa zasady
korzystania z interfejsu. Nie bez znaczenia jest te to, e okres ich najwikszej
popularnoci ju min i dzi zdaj si one pozostawa nieco w cieniu swojej
wietnoci sprzed kilku lat. Mimo to naley zastosowa tu to samo podejcie co
w przypadku innych mediów spoecznociowych: jeeli uczestnicy Twojego rynku
przebywaj w wirtualnych wiatach, take Ciebie nie powinno tam zabrakn.
Czym s wirtualne wiaty?
Wirtualne wiaty sprawiaj wraenie gier komputerowych — ale nimi nie s. Wy-
stpujce w nich „postacie” s tak naprawd awatarami, czyli wirtualnymi przed-
stawieniami ludzi z krwi i koci, którzy siedz w rónych miejscach na caym wie-
cie z rkami na klawiaturze.
Wirtualne wiaty to midzy innymi World of Warcraft, Club Penguin ( www.
clubpenguin.com — prowadzony przez firm Disney i kierowany do dzieci), En-
tropia Universe ( www.entropiauniverse.com ) i Second Life ( http://secondlife.com ).
Moesz nawet stworzy wasny wirtualny wiat, korzystajc w tym celu z aplikacji
Unity ( http://unity3d.com ).
 
226
Cz IV Otwórz si na innych
Projekt Second Life zosta uruchomiony w 2003 roku
przez firm Linden Labs. Obecnie jest to najwikszy
wirtualny wiat, który w styczniu 2010 roku mia 18
milionów zarejestrowanych uytkowników (tak naprawd trudno dotrze do wia-
rygodnych danych na temat aktywnych uytkowników). Jako duy serwis wykorzy-
stujcy sprawdzone modele biznesowe i odzwierciedlajcy rzeczywisto gospodarcz
wiata rzeczywistego Second Life stanowi najlepsze tego typu medium, jeeli chodzi
o promocj firmy. Dlatego te to wanie temu serwisowi powic w tym roz-
dziale najwicej uwagi.
Second Life stanowi najlepsze
tego typu medium, jeeli
chodzi o promocj firmy.
W Second Life (SL) znajdziemy wiele elementów wystpujcych równie w praw-
dziwym wiecie — takich jak sklepy, uniwersytety, muzea, kluby nocne, a nawet
instytucje publiczne. Znajdzie si tam ambasada Szwecji, a take budynek brytyj-
skiej National Health Service, wykorzystywany wspólnie z Imperial College London.
W SL powstay wirtualne kampusy wielu uniwersytetów, takich jak Harvard,
MIT, Ohio University, The Open University czy London School of Journalism
(który wymaga od swoich studentów, aby wzili udzia przynajmniej w jednym
wykadzie prowadzonym w SL). Mona odnie wraenie, e edukacja stanowi
jeden z obszarów, w którym Second Life znalaz swoj nisz.
Pragn podkreli, e nie wszyscy musz si angaowa w aktywno w wiecie
wirtualnym — tego typu serwis nie bdzie te pierwszym narzdziem z dziedziny
mediów spoecznociowych, po które zdecydujesz si sign. Pod pewnymi
wzgldami wirtualny wiat jest w istocie kolejnym serwisem spoecznociowym
(cho z rozbudowanym trójwymiarowym interfejsem graficznym), naley jednak
zdawa sobie spraw, e korzystanie z niego wymaga sporego zaangaowania. Przede
wszystkim musisz pobra oprogramowanie i nauczy si korzysta z interfejsu.
Biznesowe zastosowania wirtualnych wiatów
Second Life moe by wykorzystywany przez firmy dokadnie tak samo jak kady
inny serwis spoecznociowy. W SL ludzie nawizuj relacje, tworz listy znajomych
i zapisuj si do grup odpowiadajcych ich zainteresowaniom. Podobnie jak w przy-
padku wszystkich innych networkingowych serwisów spoecznociowych — jeeli
Twoja spoeczno udziela si w SL, Ty powiniene robi to samo.
Poniej przedstawiam róne sposoby wykorzystania SL przez firmy.
1
Tworzenie nowych produktów. Second Life moe si okaza przydatny
w pracy nad nowymi produktami, szczególnie za przy tworzeniu ich
trójwymiarowych modeli. Takie rozwizanie moe si okaza skutecznym
888498437.003.png
Zgłoś jeśli naruszono regulamin