KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYCZNEJ DLA DZIEWCZĄT
U - Prosty układ gimnastyczny w doskonaleniu przewrotu w przód i w tył.
-Doskonalenie przejścia równoważnego po listwie ławeczki z wykorzystaniem laski gimnastycznej.
-Doskonalenie przejścia bokiem w zwisie przodem na drabinkach przez dwa elementy drabinek.
-Doskonalenie skoków zawrotnych przez ławeczkę.
S - Zwinność, gibkość, skoczność, wytrzymałość.
W - Zasady współpracy z współćwiczącą, zasady poprawnej postawy.
P – Wdrażanie do samokontroli i samokorekty, rozwijanie własnych sprawności.
Klasa: VI
Liczba ćwiczących: 16
Miejsce: sala gimnastyczna.
Czas: 45 min.
Przybory: 16 lasek gimnastycznych, 2 ławeczki gimnastyczne, 2 skakanki.
CZĘŚĆ LEKCJI
TOK
TREŚĆ
INTERPRETACJA
UWAGI
I
10-15min.
Moment organiz.-porządk.
Zabawa ożywiająca
Ćw. RR
Ćw. T w płaszcz. Strzałk. w przód.
Ćw. NN.
Ćw T w płaszcz. czołowej.
Ćw. równowagi.
Ćw. T w płaszcz. Strzałk. w tył.
Ćw, mięśni brzucha.
Ćw. T w płaszcz. złoż.
Ćw. w podporze.
Podskoki.
Zbiórka, sprawdzenie obecności, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć, podanie zadań lekcji.
,,Reagowanie na sygnał”- na gwizdek prowadzącego uczniowie poruszają się po sali, na drugi gwizdek zatrzymują się w poprawnej pozycji, na klaśnięcie leżenie tyłem.
1- RR w dół, krążenia RR bokiem w górę, do wewnątrz, w dół.
2- RR w górę, krążenie RR do wewnątrz w dół na zewnątrz w górę.
P.w.- Siad skrzyżny, uczniowie w dwójkach, siedzą naprzeciw siebie w niewielkiej odległości, skłon T wprzód, RR wyprostowane; uczniowie przekazują sobie laskę gimnastyczną tuż pod podłożem.
W parach, RR skrzyżowane na plecach z partnerem, równoczesne przysiady.
P.w.- rozkrok, RR w dole tyłem trzymają laskę. Rytmiczne przenoszenie ciężaru ciała z nogi na nogę z równoczesnym balansem bioder i RR.
Uczniowie wykonują „jaskółkę” na prawą i lewą nogę.
W parach, tyłem do siebie w wykroku jednoimiennymi nogami (pręty nóg zakrocznych w styku), wznos RR bokiem w górę z jednoczesnym przeniesieniem ciężaru ciała na nogę wykroczną i skłon T w tył.
P.w. –leżenie tyłem, partner podtrzymuje ugięte w kolanach nogi ćwiczącego, wznos T do kolan.
P.w. – siad skrzyżny, skrętoskłon T w lewo (prawo) z dotknięciem prawym (lewym) uchem lewego (prawego) kolana.
P.w. – podpór przodem, twarzą do siebie, podanie P. R przeciąganie w parze.
Przeskok rozkroczny przez partnera.
W,P- nauczyciel wybiera ucznia do zademonstrowania prawidłowej i wadliwej postawy ciała.
P –współpraca z partnerem.
P –samoocena koordynacji.
Dwuszereg.
Rozsypka 1m.
Uczniowie dobierają się parami jedna laska gimnastyczna na parę, kilka powtórzeń.
Pięć powtórzeń.
Dwójki, nauczyciel daje sygnał zmiany strony.
Pojedynczo.
W parach.
Pięć razy.
Kilka powtórzeń.
Zmiana ręki.
Pary ustawione wzdłuż sali.
II
20-25 min.
I Ćw. Zwinnościowo-akrobatyczne, element doskonalony.
II. Zwisy.
III. Ćw. Równoważne.
IV. Skoki.
Stanowisko I.
1.materac - przewrót w przód przez partnera (partner w leżeniu przodem w poprzek materacu) powstanie bez pomocy RR.
2.materac- przewrót w tył z miejsca z przysiadu podpartego do rozkroku.
3.materac –przewrót w tył z rozkroku, powstanie do pozycji poprawnej.
Stanowisko II.
Ćwiczący w zwisie przodem postępuje przechwytami dłoni w bok przez dwa elementy drabinek.
Stanowisko III.
Wejście na listwę ławeczki, RR w górze trzymają laskę.
Przejście z akcentowaniem stóp na środku ławeczki, RR w dół, przejście przez laskę gimnast., RR w dół tyłem, dojście do końca ławeczki, zeskok obunóż na materac do pozycji poprawnej.
Dwóch ćwiczących po obu str. ławeczki, wykonują skoki zawrotne przez ławeczkę.
Zadanie dodatkowe: oczekujący na ćwiczenie wykonują skoki na skakance.
P- uczniowie sami określają swoje możliwości decydując o skali trudności.
...
kasperpl