HOSPITACJA ZAJĘĆ – Pływanie
Prowadzący: Kurpeta Andrzej
Temat: Nauka kraula – ćwiczenia doskonalące technikę
Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła )
b) umiejętności ( prawidłowe pływanie kraulem )
c) wiadomości ( zasady oceniania skoków do wody )
d) działań wychowawczych ( kultura osobista )
e) zdrowotnym ( pływanie korekcyjne )
Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,
zadaniowo - ścisła
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna
Miejsce ćwiczeń: kryta pływalnia
Czas: 17 marzec 2003
Klasa: 4 –ta, dziewczęta
Przybory, przyrządy: deski pływackie
Czas lekcji: 45 min.
Liczba ćwiczących: 12
Czas, dozowa -nie
Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania
Ćw. organizacyjno porządkowe
1. Zbiórka, sprawdzenie obecności
2. Sprawdzenie gotowości do zajęć
3. Podanie tematu, celów lekcji
4. Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach
2-3 min.
Sprawdzenie czepków,
Zbiórka w dwuszeregu
Przejście na miejsce lekcji i przebranie się w stroje kąpielowe
Przejście na miejsce zajęć. Podczas drogi objaśnienie uczniom celów zajęć.
5 – 6 min.
Zwrócono uwagę na ciepły ubiór,
Ćwiczenia kształtujące
2 – 3 min.
W luźnej rozsypce, twarzą do nauczyciela
Ćwiczenia oswajające z wodą – forma indywidualna
3 – 5 min.
1 – 2 min.
Ad 5: Poinformowano uczniów, że najlepsze ćwiczenia będą oceniane.
Ćwiczenia wypornościowe
4– 5 min.
Ćwiczenia nóg
Zmiana w parach
Ad4,5 podział na 3 grupy ( 3 osoby na jednym torze ) – kolejne „numerki” płyną na komendę nauczyciela
Ćwiczenia ramion
Ad 1 Nauczyciel idąc wzdłuż basenu oceniał i korygował pracę RR,
AD 2 podział na 3 grupy ( 3 osoby na jednym torze ) – kolejne „numerki” płyną na komendę nauczyciela
Koordynacja ruchów ramion i nóg
Przebranie się i powrót do szkoły
Powrót do szkoły
4 – 5 min.
Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic w szatniach, nie biegali po terenie basenu oraz założyli czapki i dobrze wysuszyli włosy.
Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe
Podsumowanie lekcji:
a) wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup
b) Opinie uczniów na temat zajęć
Ustawienie w szeregu
Podsumowanie: Zajęcia prowadzone wzorowo, uczniowie słuchali dokładnie zaleceń nauczyciela. Dobrze dobrane cele wychowawcze oraz zakres wiadomości przekazanych uczniom. Nauczyciel nie zauważył jak jeden z uczniów wychodzi do łazienki, po zauważeniu jego powrotu ni zareagował na to negacją.
Tomasz Piasta
kasperpl