hospitacja 17 03 pływ kraul 4 dziew.doc

(49 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR1 – gry i zabawy ruchowe

HOSPITACJA ZAJĘĆ – Pływanie

Prowadzący: Kurpeta Andrzej

 

Temat: Nauka kraula – ćwiczenia doskonalące technikę

 

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)      motoryczności (wytrzymałość, koordynacja ruchowa, siła )

b)     umiejętności ( prawidłowe pływanie kraulem )

c)      wiadomości ( zasady oceniania skoków do wody )

d)     działań wychowawczych ( kultura osobista )

e)      zdrowotnym ( pływanie korekcyjne )

Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo - klasyczne, naśladowczo - ścisła,

                                                           zadaniowo - ścisła

 

Formy prowadzenia zajęć: frontalna, w podgrupach, indywidualna

Miejsce ćwiczeń: kryta pływalnia

Czas: 17 marzec 2003

Klasa: 4 –ta, dziewczęta

Przybory, przyrządy: deski pływackie

                                  

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 12

 

Tok Lekcji

Zadania szczegółowe

Czas, dozowa -nie

Zapis dotyczący org. I metodyki nauczania

Ćw. organizacyjno porządkowe

1.    Zbiórka, sprawdzenie obecności

2.    Sprawdzenie gotowości do zajęć

3.    Podanie tematu, celów lekcji

4.    Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach

2-3 min.

Sprawdzenie czepków,

Zbiórka w dwuszeregu

Przejście na miejsce lekcji i przebranie się w stroje kąpielowe

Przejście na miejsce zajęć. Podczas drogi objaśnienie uczniom celów zajęć.

5 – 6 min.

Zwrócono uwagę na ciepły ubiór,

Ćwiczenia kształtujące

 

 

  1. Marsz w miejscu,
  2. Krążenie LR,
  3. Jak wyżej PW,
  4. Krążenie RR,
  5. Wymachy prostymi RR w przód i w tył w poziomie,
  6. Naprzemienne wymachy RR lekko ugiętych w górę i w dół
  7. Skłony T do podłoża,
  8. Odciągnięcie stopy w tył – górę LN i PN
  9. Palce stopy oparte o podłoże, ciężar na drugiej nodze, kręcenie stopą,
  10. Jak wyżej, zmiana nogi,

 

  1. Wymachy naprzemienne do ręki trzymanej przed sobą,

 

 

  1. Siad na krawędzi basenu, nogi zanurzone w wodzie, ruch zgięcia i prostowania NN w stawie kolanowym , oś stopy prostopadle do osi kości piszczelowej.

2 – 3 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W luźnej rozsypce, twarzą do nauczyciela

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia oswajające z wodą – forma indywidualna

  1. Zanurzenie w wodzie po pas,
  2. Przejście w szerz basenu,
  3. Zanurzenie głowy pod wodą cały czas wydmuchując powietrze ustami i nosem
  4. W wodzie po pas, swobodny,
  5. Ćwiczenia oswajające wybrane przez uczniów

3 – 5 min.

 

 

 

 

1 – 2 min.

Ad 5: Poinformowano uczniów, że najlepsze ćwiczenia będą oceniane.

 

Ćwiczenia wypornościowe

  1. Na płytkiej wodzie w pozycji „embrionalnej” leżenie na wodzie, tzw. Korek
  2. Ręce oparte o krawędź basenu T leży swobodnie na wodzie, aż do momentu dotknięcia stopami dna,
  3. Leżenie na plecach , ruch nogami do momentu aż ciało ułoży się jak do stylu grzbietowego, a następnie zaprzestanie pracy nóg aż do swobodnego dotknięcia stopami dna.

4– 5 min.

 

Ćwiczenia nóg

  1. Dłońmi chwyt za krawędź basenu, tułów leży na wodzie, praca nów jak w kraulu,
  2. 1 podtrzymuje 2 leżącą na plecach, praca nóg jak w kraulu ze zwróceniem uwagi na symetrię pracy,
  3. Jak wyżej leżąc na brzuchu z nabieraniem oddechu i zwróceniem uwagi na to aby uczeń w czasie nabierania powietrza nie przestawał pracować nogami.
  4. Deska trzymana na prostych RR przed sobą, przepłynąć długość basenu samymi nogami,
  5. Jak wyżej z nabieraniem oddechu jak w kraulu.

5 – 6 min.

 

 

Zmiana w parach

 

 

Ad4,5 podział na 3 grupy ( 3 osoby na jednym torze ) – kolejne „numerki” płyną na komendę nauczyciela

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia ramion

  1. Siad na krawędzi basenu i powolna  praca ramion jak w kraulu,
  2. Przepłynąć długość basenu z deską pomiędzy  udami – praca rąk, nabieranie powietrza na lewą stronę,
  3. Jak wyżej, powietrze nabierane pod prawą ręką,

 

5 – 6 min.

Ad 1 Nauczyciel idąc wzdłuż basenu oceniał i korygował pracę RR,

AD 2 podział na 3 grupy ( 3 osoby na jednym torze ) – kolejne „numerki” płyną na komendę nauczyciela

Koordynacja ruchów ramion i nóg

  1. Przepłynąć długość basenu kraulem – pełny styl,
  2. Przepłynąć długość basenu – pełny styl, nabierając powietrze lewą stroną,
  3. Jak wyżej, prawą stroną,
  4. Pełna forma kraula

5 – 6 min.

 

Przebranie się i powrót do szkoły

Powrót do szkoły

4 – 5 min.

Dopilnowano aby uczniowie nie zostawili nic w szatniach, nie biegali po terenie basenu oraz założyli czapki i dobrze wysuszyli włosy.

Ćw. organizacyjno porządkowe – końcowe

Podsumowanie lekcji:

a)      wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup

b)     Opinie uczniów na temat zajęć

2-3 min.

Ustawienie w szeregu

 

Podsumowanie: Zajęcia prowadzone wzorowo, uczniowie słuchali dokładnie zaleceń nauczyciela. Dobrze dobrane cele wychowawcze oraz zakres wiadomości przekazanych uczniom. Nauczyciel nie zauważył jak jeden z uczniów wychodzi do łazienki, po zauważeniu jego powrotu ni zareagował na to negacją.

                                                                                                                Tomasz Piasta

Zgłoś jeśli naruszono regulamin