nietypowe przedmioty kl 4 ab 17.doc

(68 KB) Pobierz
Data 17/09/2003

Data 17/09/2003

 

Konspekt zajęć wychowania fizycznego KL IVab

 

.

Temat lekcji: Uczymy się bawić oraz wykonywać ćwiczenia z różnymi przyborami

 

Prowadzący: Jacek Wilk

 

Zadania (cele) szczegółowe lekcji w zakresie:

1.              Sprawności motorycznej:

Uczeń:

-              rozwinie szybkość poprzez zmianę pozycji, ułożenie ciała oraz rozwinie skoczność, szybkość,

-              rozwinie orientację poprzez rozpoznanie zmian w usytuowaniu przedmiotów i osób oraz koordynację ruchową,

-              wzmocni mięśnie grzbietu, ramion i nóg.

2.              Umiejętności:

Uczeń potrafi:

-              wykonać ćwiczenie poprawnie i w odpowiednim tempie,

-              bawić się z różnymi przyborami,

-              wspólnie z grupą rozwiązać problem.

3.              Wiadomości:

Uczeń wie:

-              na czym polega rzetelność punktacji,

-              zna swoje możliwości przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń,

-              rozumie polecenia nauczyciela,

-              rozumie wpływ ćwiczeń na prawidłową postawę ciała i estetyczne poruszanie się,

-              zna zasady kulturalnego uczestnictwa w różnych formach aktywności ruchowej.

 

4. Usamodzielniania ucznia:

Uczeń:

-              przeżywa radość i satysfakcję z uczestnictwa w zabawach integrujących grupę,

-              poszukuje różnych rozwiązań organizacji wyścigów w rzędach,

-              współdziała w grupie w celu szybkiego rozwiązania problemu i szybkiego rozpoczęcia          ćwiczenia,

-              przestrzega zasad bezpieczeństwa, zdrowego współzawodnictwa i rywalizacji.

 

Przybory: szarfy (4 kolory), 4 piłki, chorągiewki, gazety, kartki i długopisy.

Metody: zabawowa, zadaniowa, poszukująca (problemowa), pogadanka.

Zasady: wszechstronności, stopniowego natężenia pracy mięśniowej, świadomego i aktywnego udziału uczniów, przystępności.

Formy: frontalne, grupowe.

Czas trwania lekcji - 45 minut

Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna, boisko szkolne

 

 

 

 

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności  nauczyciela

Metody i formy

Docelowe

Zadania

Wstępna

Uczniowie

zapoznają się z

zadaniami lekcji.

Pobudzenie

organizmu,

przygotowanie

do wysiłku

Uczniowie słuchają informacji nauczyciela

I przygotowują się do aktywnego udziału.

Uczniowie uczestniczą w zabawie berek

,,ogonek

Powitanie, zapoznanie z

zadaniami lekcji,

sprawdzanie gotowości

uczniów do zajęć.

czuwa nad

prawidłowym przebiegiem zabawy i bezpieczeństwem dzieci

Ustawienie w

dwuszeregu w

skorygowanej

postawie

Metoda

zabawowa

klasyczna

Główna (a)

 

Pobudzenie

organizmu,

przygotowanie

do wysiłku

Uczniowie wykonują ćwiczenia RR, NN i tułowia:

W staniu rozkrocznym przesuwanie

złożonej gazety między stopami -

„ósemki".

Przeskoki bokiem przez gazetę w

prawo i w lewo.

W siadzie skrzyżnym, poprzez

skłon w przód dotknięcie czołem

gazety leżącej na podłodze.

W leżeniu przodem „przeglądanie

się w lusterku"- gazeta złożona na

pół.

Stojąc w rozkroku i trzymając

gazetę w górze uczniowie naśladują

„żagiel na wietrze".

W przysiadzie podpartym

czworakowanie wokół gazety

rozłożonej na podłodze.

W leżeniu tyłem rowerek obunóż z

gazetą między stopami.

Dowolne przeskoki przez gazetę.

W marszu i w biegu rzuty i chwyty

zgniecionej gazety.

Stojąc na gazecie skręty tułowia.

Czy potrafisz? Kulka między

stopami - w podskoku wyrzucenie

kulki w górę i chwycenie oburącz.

„Gazetowa bitwa"- przerzucanie kul

na boisko przeciwne przez 1 minutę

(liczenie kul).

Nauczyciel inspiruje i nadzoruje wykonywane

przez dzieci ćwiczenia,

nagradza najlepiej

ćwiczących.

Metoda

zadaniowa

Główna (b)

Wspólne rozwiązywanie problemu. Integracja grupy.

 

Rozwijanie szybkości

 

 

Rozwijanie zwinności

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwijanie siły

 

 

 

 

 

 

 

Uczeń przygotowuje przybory i przyrządy do ćwiczeń.

Zajmuje miejsce w swoim rzędzie. Bierze udział w wyścigach rzędów.

1. Zabawa ,,Rodzeństwo"

Uczeń biegnie z rozłożoną gazetą na klatce piersiowej do chorągiewki, omijają i wraca biegiem do swojej drużyny - wyścig rozpoczyna osoba, która ma największą liczbę rodzeństwa, później coraz mniejszą.

 

2. Zabawa ,,Jeże transportujące grzyby" Uczeń w siadzie ugiętym podpartym z piłką leżącą na biodrach czworakuje tyłem do chorągiewki, wraca wykonując bieg przodem - wyścig rozpoczyna osoba, która ma najkrótsze włosy, potem najdłuższe3. Zabawa ,,Sztafeta pisana"

Uczeń wykonuje bieg przeskakując przez

skakankę (obręcz) do chorągiewki. Na

znajdującej się tam kartce dopisuje do

pierwszych liter wyrazy określające nazwy

dyscyplin sportowych (każdy po jednym

wyrazie) i wraca tą samą drogą- bieg

rozpoczyna osoba, która ma niebieskie

oczy, potem brązowe.

4. Zabawa ,,Piłka w tunelu"

Pierwszy uczeń z rzędu podaje piłkę tak, aby toczyła się przez tunel powstały z nóg wszystkich graczy, ostatni chwyta piłkę i biegnie z nią na początek rzędu wyścig zaczyna osoba, która ma najdłuższe paznokcie, potem najkrótsze.

5. Zabawa ,,Przeprawa przez rzekę"

Uczeń pokonuje dystans przechodząc z

gazety na gazetę, a przesuwa ją do przodu ręką - bieg rozpoczyna osoba, która ma najdłuższe włosy, później coraz krótsze6. Zabawa „Krzesełko"

Uczniowi wykonują bieg w dwójkach, a

trzecia osoba siedzi na utworzonym przez kolegów ,,krzesełku" z rąk zmiana siedzącego przy chorągiewce

Wydaje polecenie ustawienia się drużyn do udziału w wyścigach. Poleca przygotowanie przyborów i przyrządów. Wyznacza sędziego prowadzącego punktację(poprzez zawieszanie szarfy danej drużyny na odpowiednich szczeblach drabinki). Przypomina, że kolejna osoba z drużyny rozpoczyna wyścig w momencie, gdy poprzednia osoba dotknie jej dłoni. Omawia problem związany z rozpoczęciem wyścigu. Informuje, że najwięcej punktów zdobywa drużyna, która rozpoczęła wyścig wg dobrej kolejności i ukończyła bieg jako pierwsza.

Nauczyciel sprawdza poprawność wykonania zadnia. Przypomina o bezpiecznym czworakowaniu. Określa problem i daje sygnał do startu. Określa poprawność wykonywania i podaje punktację. Omawia przebieg zabawy.

 

 

Metoda poszukująca

 

 

 

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin