Doskonalimy rzuty i podania piłki w grze „Czerwono-czarni”.doc

(43 KB) Pobierz
KONSPEKT NR 6 DATA: 21

KONSPEKT NR 11                                                                                                     DATA: 08.09.2004

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER I ZABAW RUCHOWYCH

 

              TEMAT: Doskonalimy rzuty i podania piłki w grze „Czerwono-czarni”.

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie szybkości, celowości trafień, koordynacji ruchowej;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          nauka zasad nowej gry drużynowej „czerwono-czarni”;

-          podania i chwyty jednorącz i oburącz znad głowy;

                  WIADOMOŚCI

                  -     różnice między grą drużynową i grą sportową;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          współdziałanie w drużynie i w grupie;

-          samokontrola poprawności chwytu i rzutu.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  IV a,b

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  20

    PŁEĆ  -  chłopcy

                  PRZYBORY  -  szarfy, piłki siatkowe, piłki lekarskie

                  CZAS  -  45 minut

                  PROWADZĄCY  -  Antoni Orszykowski

 

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

CZAS

METODY I FORMY

UWAGI ORGANIZACYJNO – METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 10 min.)

I. Ćwiczenia organizacyjno -porządkowe

1. Zbiórka

2. Sprawdzenie gotowości uczniów do zadań.

3. Podanie tematu głównych zadań lekcji.

4. Przedstawienie wartości, znaczenie gier i zabaw dla rozwoju psychomotorycznego dzieci.

2 min.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pogadanka

Ustawienie uczniów w dwuszeregu.

II. Zabawa  ożywiająca

„Koguciki” pary zakładają ręce do tyłu, stają na jednej nodze bokiem do siebie i zaczynają walkę, przepychając się wzajemnie barkami do stracenia równowagi przez przeciwnika i stanął na drugiej nodze

2 min.

 

 

 

 

 

 

Zabawowa klasyczna

Parami, naprzeciw siebie, dobierając się według siły i wysokości, w czasie walki dozwolone są uniki , zwody, odskakiwania

III. Ćwiczenia kształtujące

 

 

 

 

 

1.       ćw. ramion

rozsypka na szerokość ramion. postawa w małym rozkroku, ramiona w przód, wymach w tył z łukiem do klaśnięcia nad głową.

2.       ćw. nóg

marsz w miejscu, na sygnał przyklęk na nodze zakrocznej, siat rozkroczny.

3.       ćw. tułowia w płaszczyźnie strzałkowej.

siat rozkroczny, skłon tułowia w przód, dotknięcie podłoża całymi dłońmi, skłon szybki, energiczny, wytrzymanie i dowolny wyprost tułowia.

4.       ćw. tułowia st.

klęk podparty –wznos ramion w górę, w przód i przejście do skłonu japońskiego.

5. ćw. mięśni brzucha .

leżenie przodem –chwyt za stopy, krótkie wytrzymanie i przewrót bokiem do leżenia tyłem.

6. ćw. mięśni grzbietu.

przysiad podparty „koci grzbiet”, wznos bioder i opust bioder

7. Ćw. skoczności.

Postawa zwarta, podskoki zwarte obunóż, półobroty w lewą i prawą stronę.

6 min.

Naśladowcza-ścisła

Uczniowie w rozsypce na całej sali.

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

IV. Zabawy doskonalące elementy danej gry drużynowej.

„Powietrzny most” –dwie drużyny ustawiają się na obu liniach końcowych boiska piłki ręcznej. Kapitanowie posiadają po jednej piłce ręcznej. Na sygnał prowadzącego kapitanowie rzucają piłkę w stronę przeciwnego szeregu, rzuty ich są wysokie i możliwie celne. Po wyrzucie, każdy stojący za linią, stara się chwycić piłkę swego przeciwnika.

„Piłka do przeciwnika” –każdy z grających ma piłkę. Pośrodku jest ustawiona piłka lekarska, wszyscy rzucają do niej piłki starając się ją trafieniami przesunąć na stronę przeciwnika.

10 min.

Zabawowa –          klasyczna

Uczestników gry dzielimy na dwie grupy. Uczestnik gry który chwyci piłkę oburącz, zdobywa dla zespołu 1 punkt

 

 

 

 

 

Dwa szeregi w odległości 10-15m

Jeśli piłka przesunie się poza linię przeciwnika, zespół uzyskuje punkt.

V. Gra drużynowa.

„Czerwono –czarni” –zawody odbywają się między dwiema 9- osobowymi drużynami. Grający dla odróżnienia powinni być oznaczeni kolorowymi szarfami. W każdym polu staje dwóch graczy o równych siłach, z różnych drużyn. Grę rozpoczyna prowadzący na środku boiska rzutem między dwoje grających. Po przechwyceniu piłki, podaje do swych partnerów i do własnego bramkarza. Piłka musi przejść co najmniej trzy pola, dopiero można ją podać swemu bramkarzowi. Jeśli bramkarz złapał piłkę drużyna zdobywa punkt, jeśli nie traci piłkę.

15 min.

Zabawowa –          klasyczna

Na boisku o wielkości koszykówki, rysujemy kwadraty o bokach ok.5 m. Na węższych bokach boiska wyznaczamy bramki o szerokości 3m oraz pole bramkowe o wymiarach 5x2m. Na polu bramkowym przebywa tylko bramkarz.

CZĘŚĆ KOŃCOWA ( 5 min.)

VI. Ćwiczenia korektywne.

Marsz, wznos ramion przodem w górę z równoczesnym wdechem, opust bokiem w dół z wydechem.

Leżenie tyłem –„lornetkowanie”.

„Koci grzbiet” –klęk podparty, uwypuklenie tułowia.

3 min.

Bezpośredniej celowości ruchu

 

Zadaniowo-ścisła

Uczniowie poruszają się po kole

VII. Zakończenie lekcji.

1. Zbiórka.

2. Zachęcenie do aktywności fizycznej w czasie pozalekcyjnym.

3. Pożegnanie.

2 min.

Pogadanka

Siad skrzyżny.

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin