ŁĘPA JANUSZ
1. Data: 7.VI Klasa VI
2. Temat: Doskonalenie skoku kucznego przez 5 części skrzyni ustawionych wszerz.
3. Zadania szczegółowe w zakresie:
a) motoryczności: Skoczność, zwinność, siła, gibkość, koordynacja ruchowa.
b) umiejętności: skok kuczny przez skrzynię, stanie na rękach, przewrót w przód i w tył,
podpór łukiem leżąc tyłem.
c) wiadomości : pozycje wyjściowe, sposoby asekuracji.
d) działania wychowawcze: wyrabianie właściwej dyscypliny i porządku na zajęciach.
e) zdrowia: przyjmowanie prawidłowej postawy ciała, ćwiczenia oddechowe.
4. Miejsce lekcji: sala gimnastyczna.
5. Czas 45 min.
6. Liczba uczniów: 15
7. Przybory: skakanka, skrzynia, materace, odskocznia.
8. Metody realizacji zadań ruchowych: zabawowo – klasyczna, naśladowczo – ścisła,
zadaniowo – ścisła.
TOK LEKCJI
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE LEKCJI
CZAS, DOZOWANIE
UWAGI ORGANIZA –CYJNO METODYCZNE
1. Ćw. organizacyjno - porządkowe
- zbiórka
- powitanie klasy
- sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
- podanie tematu, celu i zadań lekcji
- motywacja do aktywnego udziału w zajęciach
3 – 5 min.
ustawienie w dwuszeregu
2. zabawa orientacyjno - porządkowa
„Dzieci do domu – dzieci na spacer”. Każdy z uczestników staje przy jakimś przedmiocie (szarfa, piłka).
Na zawołanie „dzieci na spacer” wszystkie biegają. Na hasło „dzieci do domu” zajmują one swoje domki, przybierając w nich
określone pozycje
4 – 5 min.
nie należy przytrzymywać
dzieci zbyt długo w domkach i na spacerze.
3. Ćw. kształtujące
(ze skakanką)
- bieg wokół sali ze skakanką złożoną na pół i krążenie ramion na przemian.
- w marszu wymachy nóg do skakanki (co 3 krok)
- w skipie A dotykanie kolanami skakanki trzymanej w przodzie
- w skipie C dotykanie piętami skakanki trzymanej z tyłu
- w ustawieniu w rozsypce przeskoki obunóż przez skakankę
- przeskoki na prawej nodze i lewej nodze (po 5 skoków)
- w przysiadzie przeskoki przez skakankę złożoną na pół (10 razy)
- przeskoki przez skakankę złożoną na 4 części w przysiadzie trzymaną w przodzie, do tylu i do przodu
- siad prosty, skakanka złożo- na na 4, przejście do siadu równoważnego.
- w leżeniu tyłem przekładanie skakanki złożonej na pół pod plecami i nogami
- leżąc przodem toczymy się zwijając i rozwijając skakankę.
- w leżeniu przodem skakankę zakładamy na stopy i podciągamy nogi do góry, robimy kołyskę.
10 – 12 min.
bieg, marsz, rozsypka, zachować odpowiednie odstępy.
4. Ćw. stosowane
I stacja:
Doskonalenie skoku kucznego przez skrzynię:
- bieg z wysokim uniesieniem kolan
- naskok
- odbicie
- odmach nóg do tyłu
- przeskok przez skrzynię
- lądowanie
II stacja:
Przewrót w przod:
- z przysiadu podpartego przeniesie -nie ramion do przodu z jednoczesnym wyprostem nóg, głowa przy klatce piersiowej, przetoczenie na plecy, ramiona w przód, przyjęcie pozycji przysiadu podpartego.
III stacja
Przewrót w tył do rozkroku z przysiadu podpartego przetoczenie na plecy z równoczesnym ułoże –niem rąk przy głowie, przyjęcie pozycji rozkrocznej.
IV mostek.
Z leżenia tyłem, ręce ustawione obok głowy, całe stopy oparte o podłoże, jednoczesny
wyprost ramion i nóg, wykonanie podporu łukiem leżąc tyłem, przewrót do leżenia tyłem, ramiona wzdłuż tułowia.
4 – 5 min
wybicie z dwóch nóg, przy lądowaniu ugiąć nogi.
zwrócić uwagę na przyciągnięcie głowy do klatki piersiowej i wyprostowanie nóg.
głowa przy klatce piersiowej
każdy mostek trzymać
3 – 4 s.
Nogi i ręce proste.
Po wykonaniu mostka wykonać skłon do przodu.
5. Ćw. korekcyjne
rozciąganie: w siadzie rozkrocznym, płotkarskim, prostym, skłony do kolan, wymachy nóg do przodu i do tyłu, w zwisie podciąganie kolan do klatki, szpagat,
w leżeniu przodem, ręce na kark, nogi oparte o drabinki i wykonujemy skłony do tyłu (10 powtórzeń)
6. Ćw. uspokajające.
„Minutka”
dzieci wykonują siad skrzyżny, plecy oparte o drabinki, ręce na kolanach, zadaniem ich jest odmierzyć na wyczucie (bez zegarka) minutę, po czym przechodzą do siadu prostego.
2 – 3 min.
zwrócić uwagę na wyprostowane plecy
7. Ćw. organizacyjno –porządkowe końcowe
- uporządkowanie sal
-&...
kasperpl