Doskonalenie skoku kucznego przez 5 części skrzyni ustawionych wszerz.doc

(48 KB) Pobierz

              ŁĘPA JANUSZ                                         

 

 

 

KONSPEKT LEKCJI GIMNASTYKI

 

1.   Data:              7.VI                            Klasa VI

 

2.   Temat:              Doskonalenie skoku kucznego przez 5 części skrzyni ustawionych wszerz.

 

3.       Zadania szczegółowe w zakresie:

 

a) motoryczności:     Skoczność, zwinność, siła, gibkość, koordynacja ruchowa.

 

b) umiejętności:    skok kuczny przez skrzynię, stanie na rękach, przewrót w przód i w tył,

                             podpór łukiem leżąc tyłem.                           

c) wiadomości :       pozycje wyjściowe, sposoby asekuracji.

 

d) działania wychowawcze: wyrabianie właściwej dyscypliny i porządku na zajęciach.

 

e) zdrowia:    przyjmowanie prawidłowej postawy ciała, ćwiczenia oddechowe.

 

4.   Miejsce lekcji:   sala gimnastyczna.

 

5.   Czas 45 min.

 

6.   Liczba uczniów:     15

 

7.   Przybory:   skakanka, skrzynia, materace, odskocznia.

 

8.   Metody realizacji zadań ruchowych:     zabawowo – klasyczna, naśladowczo – ścisła,

      zadaniowo – ścisła.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE LEKCJI

CZAS, DOZOWANIE

UWAGI ORGANIZA –CYJNO METODYCZNE

1. Ćw. organizacyjno - porządkowe

-          zbiórka

-          powitanie klasy

-          sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć

-          podanie tematu, celu i zadań lekcji

-          motywacja do aktywnego udziału w zajęciach

 

3 – 5 min.

ustawienie w dwuszeregu

2. zabawa orientacyjno - porządkowa

„Dzieci do domu – dzieci na spacer”. Każdy z uczestników staje przy jakimś przedmiocie (szarfa, piłka).

Na zawołanie „dzieci na spacer” wszystkie biegają. Na hasło „dzieci do domu” zajmują one swoje domki, przybierając w nich

określone pozycje

 

 

4 – 5 min.

nie należy przytrzymywać

dzieci zbyt długo w domkach i na spacerze.

3. Ćw. kształtujące

(ze skakanką)

-          bieg wokół sali ze skakanką złożoną na pół i krążenie ramion na przemian.

-          w marszu wymachy nóg do skakanki (co 3 krok)

-          w skipie A dotykanie kolanami skakanki trzymanej w przodzie

-          w skipie C dotykanie piętami skakanki trzymanej z tyłu

-          w ustawieniu w rozsypce przeskoki obunóż przez skakankę

-          przeskoki na prawej nodze i lewej nodze (po 5 skoków)

-          w przysiadzie przeskoki przez skakankę złożoną na pół (10 razy)

-          przeskoki przez skakankę złożoną na 4 części w przysiadzie trzymaną w przodzie, do tylu i do przodu

-          siad prosty, skakanka  złożo- na na 4, przejście do siadu równoważnego.

-          w leżeniu tyłem przekładanie skakanki złożonej na pół pod plecami i nogami

-          leżąc przodem toczymy się zwijając i rozwijając skakankę.

-          w leżeniu przodem skakankę zakładamy na stopy i podciągamy nogi do góry, robimy kołyskę. 

 

 

10 – 12 min.

bieg, marsz, rozsypka, zachować odpowiednie odstępy.

 

4.       Ćw. stosowane

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I stacja:

Doskonalenie skoku kucznego przez skrzynię:

-          bieg z wysokim uniesieniem kolan

-          naskok

-          odbicie

-          odmach nóg do tyłu

-          przeskok przez skrzynię

-          lądowanie

 

II stacja:

Przewrót w przod:

-          z przysiadu podpartego przeniesie -nie ramion do przodu z jednoczesnym wyprostem nóg, głowa przy klatce piersiowej, przetoczenie na plecy, ramiona w przód, przyjęcie pozycji przysiadu podpartego.

 

III stacja

Przewrót w tył do rozkroku z przysiadu podpartego przetoczenie na plecy z równoczesnym ułoże –niem rąk przy głowie, przyjęcie pozycji rozkrocznej.

 

IV mostek.

Z leżenia tyłem, ręce ustawione obok głowy, całe stopy oparte o podłoże, jednoczesny

wyprost ramion i nóg, wykonanie podporu łukiem leżąc tyłem, przewrót do leżenia tyłem, ramiona wzdłuż tułowia.     

 

4 – 5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 – 5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 – 5 min

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 – 5 min

wybicie z dwóch nóg, przy lądowaniu ugiąć nogi.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zwrócić uwagę na przyciągnięcie głowy do klatki piersiowej i wyprostowanie nóg.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

głowa przy klatce piersiowej

 

 

 

 

 

 

 

 

każdy mostek trzymać

3 – 4 s.

Nogi i ręce proste.

Po wykonaniu mostka wykonać skłon do przodu.

 

5. Ćw. korekcyjne

 

 

 

 

 

rozciąganie: w siadzie rozkrocznym, płotkarskim, prostym, skłony do kolan, wymachy nóg do przodu i do tyłu, w zwisie podciąganie kolan do klatki, szpagat,

w leżeniu przodem, ręce na kark, nogi oparte o drabinki i wykonujemy skłony do tyłu (10 powtórzeń)

 

4 – 5 min

 

6. Ćw. uspokajające.

„Minutka”

dzieci wykonują siad skrzyżny, plecy oparte o drabinki, ręce na kolanach, zadaniem ich jest odmierzyć na wyczucie (bez zegarka) minutę, po czym przechodzą do siadu prostego. 

 

2 – 3 min.

zwrócić uwagę na wyprostowane plecy

7. Ćw. organizacyjno –porządkowe końcowe

-          uporządkowanie sal

-&...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin