Data 25/ 09/2003
Temat lekcji: Ćwiczenia gimnastyczne i taneczne ze skakanką Nauka układu ćwiczeń przy muzyce ( rytm, muzyka, taniec )
Prowadzący: Jacek wilk
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE ( cele operacyjne ) w zakresie:
1. Sprawności motorycznej
Uczeń:
· zwiększy przy pomocy ćwiczeń swoją gibkość,
· wzmocni mięśnie posturalne,
· poprawi estetykę wykonywania ćwiczeń.
2. Umiejętności
· potrafi w stopniu dobrym wykonać elementy układu ćwiczeń gimnastyczno - tanecznych ze skakanką
· umie dobierać w zestawy ćwiczenia na określone partie ciała.
3. Wiadomości
· zna ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie ciała
· wie jak organizowane są zawody gimnastyki artystycznej
· dostrzega swoje błędy
4. Usamodzielnienia
· współuczestniczy w przeprowadzeniu części lekcji
· dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących czasie wykonywania ćwiczeń
· rozwija i stale doskonali swoją koordynację w czasie ćwiczeń z przyborem
METODY REALIZACJI: powtórzeniowa, analityczna
FORMY REALIZACJI PRACY: ścisła, zabawowa
METODY PRZEKAZYWANIA WIADOMO¦CI: omówienie, pokaz
MIEJSCE: sala gimnastyczna
CZAS: 45 minut
PRZYRZˇDY, PRZYBORY: materacyki, skakanki, sznur, piłki
CZĘ¦Ć LEKCJI
CZYNNOŚCI UCZNIÓW
CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA
METODY
DOCELOWE
ZADANIA
Część wstępna
zapoznanie z zadaniami lekcji
Uczeń:- słucha informacji podawanych przez nauczyciela,- przygotowuje się do aktywnego udziału w zajęciach,
- obserwuje pokaz nauczyciela i uczy się prawidłowego wykonywania ćwiczeń z piłką,
- powitanie, sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć, podanie zadań lekcji,- wskazuje osoby, które przyniosą przybory (piłki, skakanki, materacyki),- prezentuje rzuty i chwyty piłki oraz toczenia piłki na ramionach i plecach,
Omówienie
Pokaz
Powtórzeniowa
Czę¶ć II A
Pobudzenie i przygotowanie organizmu do wysiłku
Dbało¶ć o estetykę wykonania
Doskonalenie koordynacji w czasie ćwiczeń z przyborem
wykonuje ćwiczenia zwracając uwagę na prawidłowe wykonanie oraz koordynację pracy ciała i przyboru (skakanki)
- umie dobierać ćwiczenia na określone partie ciała w zestawy i odpowiednio dozować
- prezentuje ćwiczenia z przyborem (przenoszenia, wymachy, krążenia, przejęcia przez skakankę, kręcenia i zawijania.Ćwiczenia ze skakanką są wykonywane z różnych pozycji wyjściowych i obejmują wszystkie partie ciała (wg toku rozgrzewki)
- wprowadza do ćwiczeń proponowanych przez uczniów drobne korekty, omawia sposoby łączenia ćwiczeń w grupy oraz ich dozowania- wyróżni uczniów i najciekawsze propozycje ćwiczeń
Ćwiczenia w trakcie rozgrzewki (bez przyborów), na określone partie ciała (brzuch, pośladki, grzbiet, tylna część uda) –proponują uczniowie, pokaz
Część II B
Opanuje w stopniu dobrym wszystkie elementy układu ćwiczeń ze skakanką
Doskonali technikę wykonywania ćwiczeń z przyborem (skakanką), zapamiętując kolejno¶ć poszczególnych elementów układu
Rozwija w czasie ćwiczeń grację i estetykę ruchów
UKŁAD ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNO - TANECZNYCH ZE SKAKANKˇ:- z postawy waga przodem, RR w górze, skakanka zaczepiona o stopę - 6 podskoków obunóż z podwójnym kręceniem skakanki w przód- postawy skłon T w prawo, ugięcie kolan i przenoszenia skakanki bokiem w prawo do rozłożenia jej przed T- ćwiczenie jw. w lewo- krok odstawno - dostawny w lewo z kręceniem skakanki w płaszczyźnie czołowej- z postawy wznos Np w przód, kręcenie skakanki w płaszczyźnie poprzecznej- zawijanie skakanki wokół T w prawo i w lewo- przeskoki obunóż w miejscu z kręceniem skakanki w przód i ze skrzyżowaniem ramion- w wykroku kręcenia skakanki z dwóch stron T w płaszczyźnie strzałkowej zakończony wyrzutem przyboru,- wspięcie na palce, chwyt wyrzuconego przyboru oburącz- piruet we wspięciu jednonóż, zakończony wykrokiem z ugięciem Np i wznosem skakanki w górę
- dokładny pokaz i omówienie ćwiczeń w układzie- etapowo uczy jak wykonywać poszczególne ćwiczenia ze skakanką
- na bieżąco koryguje błędy ćwiczących
analityczna
powtórzeniowa
Czę¶ć końcowa
Uspokoi organizm po wysiłku we właściwy sposób
- wykona dowolne ćwiczenia rozluźniające, oddechowe lub rozciągające - dokona trafnej samooceny,- prezentacja najlepiej wykonanego układu ćwiczeń ze skakanką±
- omówi zajęcia, wskaże najczęściej popełniane błędy i sposób ich korygowania - wskaże uczniów najlepiej wykonujących układ
Czynności organizacyjno - porządkowe
- odniesie przybory
-pożegna grupę
- nadzoruje odniesienie przyborów
kasperpl