kl 4 gimn. i taniec 25.doc

(49 KB) Pobierz
mgr Hanna Górska

Data   25/ 09/2003

Konspekt lekcji wychowania fizycznego kl IV ab

Temat lekcji: Ćwiczenia gimnastyczne i taneczne ze skakanką Nauka układu ćwiczeń przy muzyce ( rytm, muzyka, taniec )

 

 Prowadzący: Jacek wilk

 

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE ( cele operacyjne ) w zakresie:

1.      Sprawności motorycznej

Uczeń:

·         zwiększy przy pomocy ćwiczeń swoją gibkość,

·         wzmocni mięśnie posturalne,

·         poprawi estetykę wykonywania ćwiczeń.

2.      Umiejętności

Uczeń:

·         potrafi w stopniu dobrym wykonać elementy układu ćwiczeń gimnastyczno - tanecznych ze skakanką

·         umie dobierać w zestawy ćwiczenia na określone partie ciała.

3.      Wiadomości

          Uczeń:

·         zna ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie ciała

·         wie jak organizowane są zawody gimnastyki artystycznej

·         dostrzega swoje błędy

4.      Usamodzielnienia

            Uczeń:

·         współuczestniczy w przeprowadzeniu części lekcji

·         dba o bezpieczeństwo swoje i współćwiczących czasie wykonywania ćwiczeń

·         rozwija i stale doskonali swoją koordynację w czasie ćwiczeń z przyborem

 

METODY REALIZACJI: powtórzeniowa, analityczna

FORMY REALIZACJI PRACY: ścisła, zabawowa  

METODY PRZEKAZYWANIA WIADOMO¦CI: omówienie, pokaz  

MIEJSCE: sala gimnastyczna 

CZAS: 45 minut

PRZYRZˇDY, PRZYBORY: materacyki, skakanki, sznur, piłki

 

CZĘ¦Ć LEKCJI

CZYNNOŚCI UCZNIÓW

CZYNNOŚCI NAUCZYCIELA

METODY

DOCELOWE

ZADANIA

Część wstępna

zapoznanie z zadaniami lekcji

Uczeń:
- słucha informacji podawanych przez nauczyciela,
- przygotowuje się do aktywnego udziału w zajęciach,

 

 

- obserwuje pokaz nauczyciela i uczy się prawidłowego wykonywania ćwiczeń z piłką,

- powitanie, sprawdzenie gotowości uczniów do zajęć, podanie zadań lekcji,
- wskazuje osoby, które przyniosą przybory (piłki, skakanki, materacyki),
- prezentuje rzuty i chwyty piłki oraz toczenia piłki na ramionach i plecach,

Omówienie

 

 

 

 

 

Pokaz

 

 

 

 

 

Powtórzeniowa

Czę¶ć II A

Pobudzenie i przygotowanie organizmu do wysiłku

 

Dbało¶ć o estetykę wykonania

 

Doskonalenie koordynacji w czasie ćwiczeń z przyborem

wykonuje ćwiczenia zwracając uwagę na prawidłowe wykonanie oraz koordynację pracy ciała i przyboru (skakanki)

 

 

- umie dobierać ćwiczenia na określone partie ciała w zestawy i odpowiednio dozować

- prezentuje ćwiczenia z przyborem (przenoszenia, wymachy, krążenia, przejęcia przez skakankę, kręcenia i zawijania.
Ćwiczenia ze skakanką są wykonywane z różnych pozycji wyjściowych i obejmują wszystkie partie ciała (wg toku rozgrzewki)

 

- wprowadza do ćwiczeń proponowanych przez uczniów drobne korekty, omawia sposoby łączenia ćwiczeń w grupy oraz ich dozowania
- wyróżni uczniów i najciekawsze propozycje ćwiczeń

Ćwiczenia w trakcie rozgrzewki (bez przyborów), na określone partie ciała (brzuch, pośladki, grzbiet, tylna część uda) –proponują uczniowie, pokaz

Część II B

Opanuje w stopniu dobrym wszystkie elementy układu ćwiczeń ze skakanką

 

Doskonali technikę wykonywania ćwiczeń z przyborem (skakanką), zapamiętując kolejno¶ć poszczególnych elementów układu

 

 

 

 

Rozwija w czasie ćwiczeń grację i estetykę ruchów

UKŁAD ĆWICZEŃ GIMNASTYCZNO - TANECZNYCH ZE SKAKANKˇ:
- z postawy waga przodem, RR w górze, skakanka zaczepiona o stopę
- 6 podskoków obunóż z podwójnym kręceniem skakanki w przód
- postawy skłon T w prawo, ugięcie kolan i przenoszenia skakanki bokiem w prawo do rozłożenia jej przed T
- ćwiczenie jw. w lewo
- krok odstawno - dostawny w lewo z kręceniem skakanki w płaszczyźnie czołowej
- z postawy wznos Np w przód, kręcenie skakanki w płaszczyźnie poprzecznej
- zawijanie skakanki wokół T w prawo i w lewo
- przeskoki obunóż w miejscu z kręceniem skakanki w przód i ze skrzyżowaniem ramion
- w wykroku kręcenia skakanki z dwóch stron T w płaszczyźnie strzałkowej zakończony wyrzutem przyboru,
- wspięcie na palce, chwyt wyrzuconego przyboru oburącz
- piruet we wspięciu jednonóż, zakończony wykrokiem z ugięciem Np i wznosem skakanki w górę

- dokładny pokaz i omówienie ćwiczeń w układzie
- etapowo uczy jak wykonywać poszczególne ćwiczenia ze skakanką

 

- na bieżąco koryguje błędy ćwiczących

analityczna

 

 

 

 

 

 

 

powtórzeniowa

Czę¶ć końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku we właściwy sposób

- wykona dowolne ćwiczenia rozluźniające, oddechowe lub rozciągające
- dokona trafnej samooceny,
- prezentacja najlepiej wykonanego układu ćwiczeń ze skakanką±

- omówi zajęcia, wskaże najczęściej popełniane błędy i sposób ich korygowania
- wskaże uczniów najlepiej wykonujących układ

 

Czynności organizacyjno - porządkowe

 

- odniesie przybory

-pożegna grupę

 

- nadzoruje odniesienie przyborów

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin