Plan metodyczny lekcji wychowania fizycznego
Zadanie główne: Unihoc – doskonalenie podań i przyjęć piłeczki w miejscu i w ruchu bekhendem i forhendem.
Zadania szczegółowe w zakresie:
Sprawności
uczeń
- zwiększy szybkość reakcji
- rozwinie orientacje wzrokowo-ruchową
- wzmocni siłę ramion i ruchomość obręczy barkowej
Umiejętności
- potrafi współpracować w grupie i współćwiczącym
- potrafi dobrać ćwiczenia kształtujące
- potrafi podać i przyjąć piłeczkę kijem
- potrafi przyjąć prawidłową postawę do wykonania ćwiczeń
Wiadomości
- zna podstawowe przepisy gry w unihoc
- zna zasady BHP na lekcji unihoc
- dostrzega potrzebę własnego usprawniania się
Usamodzielnienia
- uczestniczy w organizacji zajęć
- prowadzi elementy lekcji wskazane przez n-la
- dba o higienę oraz zdrowie i bezpieczeństwo swoje i współćwiczących
Klasa: II g
Ilość ćwiczących: 14
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Część lekcji
Czynności uczniów
Czynności nauczyciela
Uwagi (metody)
Docelowe
Zadania
Wstępna
- zapozna się z zadaniami lekcji,
- pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku
- słucha informacji nauczyciela,
- przygotowuje się do świadomego i aktywnego uczestnictwa
- sprawdza gotowość uczniów do zajęć,
- zapozna uczniów z zadaniami lekcji
Pogadanka
Część główna a
- rozgrzeje organizm do realizacji zaplanowanych zadań
- wykona ćwiczenia RR i NN oraz T,
- ćwiczy w parach,
- uczestniczy w zabawie „koszenie trawy”,
- czuwa nad prawidłowym wykonaniem ćwiczeń i zadań,
Zadaniowo-ścisła
Cześć główna b
- wdraża się do samokontroli i samooceny
- zastosuje prawidłowo w grze opanowane elementy techniczne
- wykona elementy techniczne: prowadzenia, przyjęcia i podania piłeczki kijem,
- rozgrywa mecz w unihoc na całym boisku z uwzględnieniem przepisów gry
- poleci dobrać się parami,
- czuwa nad bezpieczeństwem ćwicz.
- zaproponuje zabawę ożywiającą,
- obserwuje pracę i czynności uczniów,
- egzekwuje podane zadania,
- zachęci do gry z uwzględnieniem przepisów
Zabawowa
Część końcowa
- uspokoi organizm po wysiłku,
- oceni wyniki swojej drużyny po zakończeniu rywalizacji
- wykona ćwiczenia korektywno-kompensacyjne przy użyciu kija do unihoc
- proponuje ćwiczenia uspokajające i korekcyjne,
- uzmysłowi potrzebę koordynacji wzrokowo-ruchowej w grze w unihoc,
- wyróżni uczniów najbardziej aktywnych
kasperpl