Nauka hamowania i doskonalenie skręcania sankami.doc

(41 KB) Pobierz
Tok lekcji

                                                                                     Paweł Żebracki gr. III

                                                                                                  Sanok 05.12.2002r                                               

 

 

Konspekt lekcji z saneczkarstwa .

 

Temat: Nauka hamowania i doskonalenie skręcania sankami.

     

                                                                                                                                 

Zadania szczegółowe w zakresie:

 

a) motoryczności:

   -rozwijanie wytrzymałości

   -rozwijanie koordynacji ruchowej

b) umiejętności:

   -nauka hamowania, doskonalenie zmiany kierunku jazdy poprzez

    balansowanie ciałem

c) wiadomości:

   -poznanie zasad hamowania i zmiany kierunku

d) działanie wychowawcze:

   -współpraca w parach

e) działania w zakresie zdrowia:

   -kształtowanie aktywnej postawy ciała

f) metody realizacji zadań ruchowych:

  -metoda zabawowo klasyczna

   -metoda zadaniowo ścisła

g) formy prowadzenia zajęć: forma zajęć w zespołach , grupach, parach.

Miejsce ćwiczeń: stok góry

Klasa: VI chłopcy

Przybory przyrządy: jedne sanki na parę, chorągiewki

Czas lekcji: 45 min.

Liczba ćwiczących: 24 uczniów

Prowadzący: Mularczyk Eugeniusz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tok lekcji

 

Zadania szczegółowe

Czas dozowania

Uwagi organizacyjno-

-metodyczne

1.Ćwiczenia orientacyjno –porządkowe.

1.Zbiórka z sankami przed szkołą.

2.Sprawdzenie sprzętu.

3.Podanie tematu (celu lekcji).

4.Motywacja, zachęcenie uczniów do aktywnego udziału w lekcji.

3-4 min. min.

Ustawienie

w dwuszeregu.

2.Dojście na miejsce zajęć.

Pierwszy ciągnie drugiego.

4 min.

 

3.Rozgrzewka.

1.Trucht w miejscu.

2.Krążenie RR w przód.

3.J.w. w tył

4.Przeskakiwanie przez sanki obunóż.

5.J.w. na jednej nodze raz P.N. z powrotem na L.N.

6.Slalom między sankami tam i z powrotem (ok.30m)

7.Przysiady 10x.

8.Toczenie kuli ze śniegu.

9.Krążenie T w prawo i w lewo.

10.Skłony T z pogłębianiem.

6-7 min.

Ustawienie w rozsypce.

 

 

 

 

 

 

Sanki ustawione są w rzędzie w odległości ok.2m jedne od drugich.

4.Zabawy z wykorzystaniem sanek.

Na płaskim terenie.

1.Kto najdalej pchnie sanki.

2.Kto najdalej pchnie sanki z siedzącym na nich partnerem.

3.Wyścigi tam i z powrotem sposobem hulajnogowym.

4.Wyścigi z ciągnięciem partnera na sankach w drugą stronę zmiana partnera.

10 min.

 

 

 

 

 

 

Odległość ok. 40m.

Ustawienie na linii start

Dobiegnięcie do chorągiewki i zmiana partnera. 

5.Jazda indywidualna.

1.Zjazd na wprost z podnoszeniem przedmiotów z prawej i lewej strony jadącego.

2.Zjazd z kierowaniem saniami przez balansowanie ciałem.

3.Nauka hamowania przez unoszenie sanek za przednią część i oporowanie nogami o podłoże.

4.Zjazd sztafetowy.

12min.

Zastosowanie kulek śnieżnych lub rękawiczek, patyków.

 

 

 

 

 

 

 

6.Ćwiczenia organizacyjno porządkowe.

1.Zabranie wszystkich sanek.

2.Zbiórka.

3.Wyróżnienie najlepszych uczniów.

3-4 min.

Ustawienie w dwuszeregu.

7.Uspokojenie organizmu.

Przejście do szkoły drugi ciągnie pierwszego.

4 min.

Ustawienie jeden za drugim.

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin