Temat: Doskonalimy zagrywkę dolną.
Prowadzący: Izabela Guzik
Data: 28.09.2004
Klasa: VI
Liczba ćwiczących: 11
Czas lekcji: 45’
Przybory: piłki, siatka, drabinki.
Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:
1.umiejętności- uczeń potrafi wykonać zagrywkę dołem.
2.motoryczności- kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał.
3.wiadomości- uczeń zna zasady fair play.
4.działańwychowawczych- przyzwyczajanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń.
Metody realizacji zadań ruchowych:
Ø Naśladowczo-ścisła
Ø Zadaniowo-ścisła
Formy prowadzenia zajęć:
Ø W parach
Ø W zespołach
Ø Frontalna
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas
Uwagi
Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe
1.Zbiórka
2.Przywitanie
3.Sprawdzenie obecności i stanu gotowości uczniów do zajęć.
4.Podanie tematu i celów lekcji.
5.Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach
3-4 min
dwuszereg
Zabawa ożywiająca
„Berek siatkarski”
Berek odbija piłkę oburącz dołem. Kogo berek złapie ten go zmienia.
Wyznaczenie berka. Zabawa toczy się na boisku do piłki siatkowej.
Ćwiczenia kształtujące
W biegu:
· Krążenia RR w przód i w tył
· Podskoki zmienne z naprzemianstronną pracą RR]
· Krok dostawny
· Bieg tyłem
· Krok skrzyżny
· Lużne podskoki
W marszu:
· Wypady
· Krążenia głową
· Krążenia nadgarstków
W staniu:
· W rozkroku, skłony T w przód i w bok
· Skrętoskłony
· Krążenia T
· Krążenia bioder
· Krążenia kolan i stóp
· Podskoki z przyciągnięciem kolan do klatki piersiowej
W siadzie i w leżeniu
· P.w. leżenie przy drabinkach, NN ugięte w stawach kolanowych, stopy zaczepione o dolny szczebel. Wykonanie 10 skłonów T.
· P.w. leżenie przodem, uniesienie RR i NN – liczymy do 10, opuszczamy.
· 5 „pompek”
· P.w. siad rozkroczny, skłony T do prawej i lewej nogi.
· P.w. leżenie tyłem, RR wzdłuż T, przejście do leżenia przewrotnego i skłon T w przód.
8-10 min
Ustawienie na obwodzie koła, zachowanie bezpiecznych odległości między ćwiczącymi. Ćwiczenia powtarzamy określoną ilość razy.
Ćwiczenia techniczne
1. Odbicia piłki oburącz górą i oburącz dołem w parach.
2. Zagrywka dołem w parach – odległość 9 m.
3. Uczniów dzielimy na dwa zespoły po obu stronach siatki. Każdy ćwiczący z piłką za linią końcową boiska wykonuje 10 zagrywek po prostej i 10 po przekątnej.
4. Na sygnał wykonanie zagrywki na stronę przeciwników, ci odwracają się i starają się złapać jak najwięcej piłek. Za złapaną piłkę drużyna otrzymuje 1 pkt. Zespoły zagrywają na zmianę. Wygrywa ten, który pierwszy zdobędzie 25 pkt.
5. Ćwiczenie j.w. zespół chwytający piłki znajduje się w leżeniu przodem za linią końcową boiska.
2 min
3 min
3
min
Podział na 2 drużyny, które ustawiają się na liniach końcowych swoich boisk. Jedna z nich ma piłkę, druga ustawia się tyłem do siatki.
Gra
Gra szkolna - 6x6
10 min
Za wykonanie prawidłowej zagrywki drużyna otrzymuje dodatkowy punkt.
Ćwiczenia uspokajające
Marsz dookoła sali na palcach, na piętach, na zewnętrznych częściach stóp. Lużne skłony w przód i w tył.
1.zbiórka
2.podsumowanie dydaktyczno – wychowawcze
3.wyróżnienie uczniów najlepiej ćwiczących
4.pożegnanie
Temat: Uczymy się poruszać po boisku do piłki siatkowej.
Data: 13.09.2004
Klasa: IV
Liczba ćwiczących: 14
1.umiejętności- uczeń potrafi poruszać się po boisku, przyjąć pozycję wysoką średnią i niską siatkarską.
3.wiadomości- uczeń potrafi powiedzieć jak wyglądają i kiedy się stosuje wysoka średnią i niską pozycję siatkarską. Zna różnice pomiędzy nimi.
4.działańwychowawczych- wdrażanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń.
kasperpl