Doskonalimy zagrywkę dolną.doc

(165 KB) Pobierz
Konspekt lekcji piłki siatkowej

Konspekt lekcji piłki siatkowej

 

 

Temat: Doskonalimy zagrywkę dolną.

 

 

Prowadzący: Izabela Guzik

Data: 28.09.2004

Klasa: VI

Liczba ćwiczących: 11

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

Czas lekcji: 45’

Przybory: piłki, siatka, drabinki.

 

 

Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

1.umiejętności- uczeń potrafi wykonać zagrywkę dołem.

2.motoryczności- kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał.

3.wiadomości- uczeń zna zasady fair play.

4.działańwychowawczych- przyzwyczajanie do poprawnego wykonywania ćwiczeń.

 

 

Metody realizacji zadań ruchowych:

Ø     Naśladowczo-ścisła

Ø     Zadaniowo-ścisła

 

 

Formy prowadzenia zajęć:

Ø     W parach

Ø     W zespołach

Ø     Frontalna

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi

Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe 

 

1.Zbiórka

2.Przywitanie

3.Sprawdzenie obecności i stanu gotowości uczniów do zajęć.

4.Podanie tematu i celów lekcji.

5.Motywacja do aktywnego udziału w zajęciach

 

 

3-4 min

 

dwuszereg

Zabawa ożywiająca

        

„Berek siatkarski”

 

Berek odbija piłkę oburącz dołem. Kogo berek złapie ten go zmienia.

 

 

 

Wyznaczenie berka. Zabawa toczy się na boisku do piłki siatkowej.

Ćwiczenia kształtujące

 

     W biegu:

·        Krążenia RR w przód i w tył

·        Podskoki zmienne z naprzemianstronną pracą RR]

·        Krok dostawny

·        Bieg tyłem

·        Krok skrzyżny

·        Lużne podskoki

 

     W marszu:

·        Wypady

·        Krążenia głową

·        Krążenia nadgarstków

 

     W staniu:

 

·        W rozkroku, skłony T w przód i w bok

·        Skrętoskłony

·        Krążenia T

·        Krążenia bioder

·        Krążenia kolan i stóp

·        Podskoki z przyciągnięciem kolan do klatki piersiowej

 

 

   W siadzie i w leżeniu

·        P.w. leżenie przy drabinkach, NN ugięte w stawach kolanowych, stopy zaczepione o dolny szczebel. Wykonanie 10 skłonów T.

·        P.w. leżenie przodem, uniesienie RR i NN – liczymy do 10, opuszczamy.

·        5 „pompek”

·        P.w. siad rozkroczny, skłony T do prawej i lewej nogi.

·        P.w. leżenie tyłem, RR wzdłuż T, przejście do leżenia przewrotnego i skłon T w przód.

 

 

8-10 min

 

Ustawienie na obwodzie koła, zachowanie bezpiecznych odległości między ćwiczącymi. Ćwiczenia powtarzamy określoną ilość razy.

Ćwiczenia techniczne

1.     Odbicia piłki oburącz górą i oburącz dołem w parach.

 

2.     Zagrywka dołem w parach – odległość 9 m.

 

3.     Uczniów dzielimy na dwa zespoły po obu stronach siatki. Każdy ćwiczący z piłką za linią końcową boiska wykonuje 10 zagrywek po prostej i 10 po przekątnej.

 

4.     Na sygnał wykonanie zagrywki na stronę przeciwników, ci odwracają się  i starają się złapać jak najwięcej piłek. Za złapaną piłkę  drużyna otrzymuje 1 pkt. Zespoły zagrywają  na zmianę. Wygrywa ten, który pierwszy zdobędzie 25 pkt.

 

5.     Ćwiczenie j.w. zespół chwytający piłki znajduje się w leżeniu przodem za linią końcową boiska.

 

 

 

 

2 min

 

2 min

 

3 min

 

 

 

 

 

3

min

 

 

3 min

 

 

 

 

 

 

Podział na 2 drużyny, które ustawiają się na liniach końcowych swoich boisk. Jedna z nich ma piłkę, druga ustawia się tyłem do siatki.

Gra

 

Gra szkolna -  6x6

 

10 min

Za wykonanie prawidłowej zagrywki drużyna otrzymuje dodatkowy punkt.

Ćwiczenia uspokajające

 

Marsz dookoła sali na palcach, na piętach, na zewnętrznych częściach stóp. Lużne skłony w przód i w tył.

 

 

2 min

 

Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe

 

1.zbiórka

2.podsumowanie dydaktyczno – wychowawcze

3.wyróżnienie uczniów najlepiej ćwiczących

4.pożegnanie

 

 

3 min

 

dwuszereg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Konspekt lekcji piłki siatkowej

 

 

Temat: Uczymy się poruszać po boisku do piłki siatkowej.

 

 

Prowadzący: Izabela Guzik

Data: 13.09.2004

Klasa: IV

Liczba ćwiczących: 14

Miejsce lekcji: sala gimnastyczna

Czas lekcji: 45’

 

Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

1.umiejętności- uczeń potrafi poruszać się po boisku, przyjąć pozycję wysoką średnią i niską siatkarską.

2.motoryczności- kształtowanie szybkiej reakcji na sygnał.

3.wiadomości- uczeń  potrafi powiedzieć jak wyglądają i kiedy się stosuje  wysoka średnią i niską pozycję siatkarską. Zna różnice pomiędzy nimi.

4.działańwychowawczych- wdrażanie do dokładnego wykonywania ćwiczeń.

 

 

Metody realizacji zadań ruchowych:

Ø     Naśladowczo-ścisła

Ø     Zadaniowo-ścisła

 

 

Formy prowadzenia zajęć:

Ø     W zespołach

Ø     Frontalna

 

 

 

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe

Czas

Uwagi

Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin