Doskonalenie zagrywki tenisowej.doc

(38 KB) Pobierz
Konspekt lekcji piłki siatkowej

Konspekt lekcji piłki siatkowej

 

1. Temat lekcji: Doskonalenie zagrywki tenisowej.

2. Zadania szczegółowe lekcji w zakresie:

- umiejętności: uczeń potrafi wykonać prawidłową zagrywkę tenisową i przyjmować ją

- wiadomości: uczeń wie jak należy ustawić się do wykonania zagrywki tenisowej

- motoryczności: kształtowanie ogólnej sprawności fizycznej

3. Działania wychowawcze: doskonalenie umiejętności współpracy w zespole

4. Działania w zakresie zdrowia: samoochrona na boisku

5. Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna

6. Czas: 45 min

7. Klasa: V chłopców

8. Liczba ćwiczących: 22

9. Przybory: piłki do siatkówki, siatka.

10. Metody realizacji zajęć: zabawowo-ścisła, mała gra

 

 

Tok lekcji

Zadania szczegółowe lekcji

Czas

Uwagi metodyczne

1.Ćwiczenia organizacyjno- porządkowe

1.Zbiórka

2.Powitanie klasy

3.Sprawdzenie obecności

4.Sprawdzenie gotowości do zajęć

5.Podanie tematu zajęć

6.Kontrola miejsca ćwiczeń i stanu przyborów

 

 

 

 

3-5 min

Osoby nie ćwiczące ustawiają się na końcu szeregu

2.Rozgrzewka

Ćw.1.Trucht na obwodzie koła z krążeniem ramion w przód i w tył:

-krok odstawno -dostawny przodem i tyłem do środka koła, -krok skrzyżny przodem i tyłem do środka koła

 

Ćw.2.W marszu krążenia głowy, nadgarstków i ramion.

 

Ćw.3.W staniu:

-krążenia bioder i tułowia

-skłony w przód i w tył

-skłony boczne tułowia

 

Ćw.4.W siadzie rozkrocznym skłony do prawej i do lewej nogi.

 

Ćw.5.W leżeniu przodem ramiona w bok unosimy zgiętą nogę w kolanie i dotykamy do przeciwległej ręki, drugą nogą robimy to samo.

 

Ćw.6.Leżenie przodem na sygnał unosimy ręce do góry i wytrzymujemy 10 sek.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 -10 min

 

3. Ćwiczenia techniczne

Ćw.1 Ustawienie początkowe: dwa rzędy po przeciwnych stronach siatki w odległości kilku kroków. Pierwsza osoba z rzędu posiada piłkę, na sygnał wykonuje zagrywkę do partnera (po prostej) po przeciwnej stronie siatki. Po wykonaniu zagrywki udaje się na koniec rzędu, natomiast zawodnik po stronie przeciwnej chwyta piłkę i powtarza ćwiczenie

 

Ćw.2 Ćwiczenie wykonane jak wyżej tylko w ustawieniu po przekątnej boiska

 

Ćw.3.Dwa zespoły (najlepiej 6-cio osobowe). Jeden z piłkami ustawia się wzdłuż linii końcowej boiska, drugi „w rozsypce” po całym boisku, po przeciwnej stronie siatki. Na sygnał, zespół posiadający piłki wykonuje zagrywkę tenisową tak, aby jak największa liczba piłek spadla na boisko przeciwników. Ci bronią się chwytając piłki sposobem oburącz górnym. Wygrywa drużyna, która umieści więcej piłek w polu przeciwnika.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8-10 min

Ćwiczenie kończy się w momencie, gdy pierwsza drużyna powróci do ustawienia początkowego

 

 

 

 

 

Zawodnicy mogą poruszać się ze swoich pozycji. Każda z drużyn wykonuje trzy serie zagrywki, wygrywa drużyna , która zdobędzie najwięcej punktów

4. Gra uproszczona

Na całym boisku zespoły 6-cio osobowe, można dla ułatwienia zagrywać zza 7 metrów. Gra toczy się do zdobycia 25 punktów.

 

 

 

15 min

 

5. Ćwiczenia rozluźniające

Ustawienie na obwodzie koła, twarzą do środka.

Na1-unosimy proste ramiona w górę potrząsając nimi

Na 2-luźno opuszczamy je w dół

 

 

1-2 min

 

6.Podsumowanie zajęć

1.Zbiórka

2.Przypomnienie celów lekcji i ocena ich realizacji

3.Ocena aktywności i osiągnięć uczniów

4.Motywacja uczniów do samodzielnej pracy

5.Pożegnanie grupy

 

 

 

1-2 min

Ustawienie w szeregu

 

 

 

Ewelina Dżoń

WF II Rok

Zgłoś jeśli naruszono regulamin