Doskonalenie przyjęcia piłki po zagrywce.doc

(41 KB) Pobierz
PLAN

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

Data: 6.XII.2001r.

Klasa: 3 d ZSG

 

 

Zadanie główne ( temat lekcji ):

P.S. Doskonalimy przyjęcie piłki po zagrywce.

 

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

Sprawności motorycznej

Uczeń

-          rozwinie koordynację ruchową RR, NN

-          rozwinie zwinność i szybkość

-          zwiększy orientację przestrzenną

-          wzmocni siłę ramion i ruchomość obręczy barkowej

 

 

Umiejętności

 

Uczeń

-          umie wykonać przyjęcie piłki po zagrywce

-          potrafi współpracować w grupie i ze współćwiczącym

 

Wiadomości

 

Uczeń

-          wie co to jest koordynacja ruchowa

-          zna zasady bezpiecznego poruszania się po boisku z piłką

-          wie w jaki sposób przygotować organizm do wysiłku

 

 

Usamodzielniania

 

Uczeń

-          współuczestniczy w organizacji lekcji: samodzielnie wykona ćwiczenia w części rozgrzewki

-          angażuje się do współpracy w grupie

-          wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej

 

Opracowanie i prowadzenie

    mgr Kamila Nobis

 

             

© by Kamila Nobis

Części lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha    informacji                       nauczyciela

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

- pogadanka

Część główna A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rozwinie samodzielność

- uczestniczy w zabawie ożywiającej „10 podań”

- wykonuje ćwiczenia rozgrzewające mm RR,NN, t z piłkami w truchcie i miejscu

- wykona ćwiczenia bez piłek zaproponowane przez nauczyciela

 

 

-wykona ćwiczenia indywidualnie

- przygotuje i zaproponuje zabawę ożywiającą

- prowadzi ćwiczenia z piłkami

- czuwa nad prawidłowym wykonaniem ćwiczeń

- obserwuje pracę uczniów

- czuwa nad bezpieczeństwem ćwiczących

- dozuje ćwiczenia

- poleca samodzielnie wykonać kilka ćwiczeń rozciągających i gibkościowych

-zabawowa klasyczna

- zadaniowa ścisła

 

 

- naśladowcza  ścisła

 

 

- problemowa

Część główna B

Poprawi koordynację ruchową i udoskonali  przyjęcie piłki po zagrywce

Ustawienie grupy: 4 rzędy przez siatkę ( na wprost  swojej współćwiczącej)

- ćwicząca zagrywa przez siatkę na współćwiczącą, która przyjmuje piłkę sposobem dowolnym w górę w przód na pole 3m. i w drugim odbiciu przebija piłkę na koleżankę wykonującą zagrywkę

- ćwicząca zagrywa piłkę przez siatkę na  współćwiczącą, która przyjmuje piłkę w przód na pole 3m., natychmiast po wykonaniu zagrywki zawodniczka serwująca przebiega pod siatką i łapie piłkę przyjętą przez współć.

- ćwicząca zagrywa piłkę przez siatkę na  współćwiczącą, która przyjmuje piłkę na 3 ćwiczącą, która wystawia jej piłkę, po otrzymaniu wystawy przyjmująca przebija piłkę przez siatkę dowolnym sposobem

- jw. z wykonaniem ataku przez przyjmującą piłkę

- poleca wykonanie ćwiczeń, - objaśnia ćwiczenia

- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń

 

- zadaniowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.

Oceni poziom własnych umiejętności.

 

 

- wykona ćwiczenia oddechowe i uspokajające

- wykona ćwiczenia rozciągające

 

 

 

- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- poleca sprzątnięcie sprzętu

 

 

 

 

- naśladowcza ścisła

 

- zadaniowa ścisła

- pogadanka

 

 

 

 

 

1

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin