Elementy techniki piłki ręcznej –doskonalenie.doc

(56 KB) Pobierz

                                                                                                                                            23.05.2003 r.

 

ASYSTA NR 2.

 

              TEMAT: Elementy techniki piłki ręcznej –doskonalenie.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie skoczności, szybkości, celności, siły specjalnej –siły rzutu;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          doskonalenie podań i chwytów;

-          rzut do bramki z biegu;

-          atak szybki;

                  WIADOMOŚCI

-          walory rekreacyjne, sportowe i zdrowotne piłki ręcznej;

-          fazy ataku szybkiego;

    DZIAŁANIA WYCHOWAWCZE

-          samokontrola poprawności wykonywanych zadań;

-          współdziałanie w grupie.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  -  sala gimnastyczna

                  GRUPA  -  SKS ( klasa VI )

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  16

    PŁEĆ  -  dziewczęta

    CZAS  -  80 minut

                  PRZYBORY  -  piłki ręczne, szarfy, stojaki

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

 

 

Tok

Zadania szczegółowe

Uwagi organizacyjno –metodyczne

1. Czynności organizacyjno- porządkowe

1. Zbiórka, powitanie.

2. Podanie zadań treningu.

3. Omówienie faz ataku szybkiego.

Uczennice ustawione w dwuszeregu.

2. Zabawa ożywiająca.

„Piłka goni piłkę”

pierwszy na sygnał podaje piłkę następnemu, chwyta drugą i przekazuje w ślad za pierwszą, gdy ostatni otrzyma piłkę biegnie z nią na początek swego rzędu i podaje sąsiadowi, ten przekazuje dalej. Piłki kończą wędrówkę, gdy czołowi gracze wrócą do ustawienia początkowego.

Podział na 2 zespoły ustawione w szeregu, między uczestnikami odległość 3 kroków, przy pierwszym 2 piłki.

3. Rozgrzewka

1. W marszu podrzuty piłki jednorącz i oburącz..

2. W biegu przerzucanie piłki z ręki do ręki.

3. Krążenie ramion z piłką trzymana w jednej dłoni.

4. Kozłowanie piłki prawą, następnie lewą ręką w biegu.

5. Kozłowanie w marszu tyłem.

6. Marsz z wysokim unoszeniem kolan i przekładaniem piłki pod kolanem.

7. Krok odstawno-dostawny trzymając piłkę w ramionach zgiętych przed sobą.

8. J.w. skiping A, B.

9. W biegu przekładanie piłki z ręki do ręki dookoła tułowia w prawo, następnie w lewo.

10. Toczenie i podnoszenie piłki z podłoża w biegu.

11. W marszu, co kilka kroków wykonanie zwodu z piłką.

12. W rozkroku, skłony tułowia w przód i w tył, piłka trzymana oburącz nad głową –w przodzie dotknięcie podłoża, z tyłu rzut piłki w dół, szybki obrót i chwyt.

13. W rozkroku, piłka w wyciągniętych w przód ramionach, skręty tułowia.

14. J.w. –skrętoskłony z dotknięciem piłką lewej i prawej stopy.

15. W staniu jednonóż, podrzut piłki pod ugiętym, uniesionym kolanem i chwyt.

16. W leżeniu przodem, ramiona w bok –przetaczanie piłki pod uniesioną klatką piersiową.

17. J.w. piłka w wyprostowanych ramionach, rytmiczne unoszenie ramion i klatki piersiowej.

18. W leżeniu tyłem, piłka przytrzymywana stopami –wznosy nóg do pionu i powolne opuszczanie.

19. J.w. ale nogi ugięte w kolanach –„brzuszki”.

20. Podrzucanie piłki w górę, z przysiadu wyskok i chwyt w najwyższym punkcie.

Uczennice poruszają się po obwodzie sali, każda jest w posiadaniu piłki ręcznej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W rozsypce na całej sali.

4. Ćw. techniczne w formie stacji

STACJA I

Kozłowanie piłki prawą i lewą ręką :

1.      kozłowanie piłki w miejscu, w marszu i w lekkim biegu

2.      kozłowanie piłki z obserwacją współćwiczącego

3.      kozłowanie piłki slalomem najpierw prawą, później lewą ręką

4.      kozłowanie piłki slalomem ze zmianą ręki przy każdym stojaku.

STACJA II

Doskonalenie podań i chwytów :

1.      rzut piłki o ścianę i chwyt

2.      podania i chwyty piłki w dwójkach

3.      podania i chwyty w rzędach

4.      podania i chwyty piłki w trójkącie –w prawo, następnie w lewo, po rzucie bieg w kierunku podania.

STACJA III

Wyrobienie koordynacji ruchowej i celności rzutu do bramki :

1.      rzut piłki do bramki z miejsca

2.      rzut z trzech kroków marszu

3.      j.w. –rzut z biegu

4.      rzut po dwóch kozłach i trzech krokach w biegu.

STACJA IV

Przygotowanie i rzut z wyskoku :

1.      z rozbiegu dowolne odbicie i przeskoczenie ławeczki

2.      j.w. ale po skoku rzut do bramki

3.      j.w. ale odbicie lewą, później prawą nogą

4.      rzut do bramki z wyskoku.

Podział na 4 zastępy, przygotowanie stanowisk.

5. Ćw. tech. –rzuty

1. Na poprzeczce bramki zawieszone 2 tarcze, ćwiczący po kozłowaniu piłki wykonuje rzut do bramki –tarczy; trafienie daje 1 pkt. Dla grupy.

2. Ćwiczący biegnie prosto na bramkę, otrzymuje piłkę od podającego i rzuca z wyskoku do bramki pomiędzy obrońcami.

3. J.w. ale w skos bramki.

Tarcza 30x30 cm

Uczniowie w rzędzie przed każdą bramką, 1m przed polem bramkowym 2 obrońców, stały podający.

6. Ćw. tech. zwody

1. Pierwszy z rzędu atakujących oraz pierwszy z rzędu obrońców biegną naprzeciw siebie. Obrońca zatrzymuje się i częściowo przeszkadza atakującemu, który po otrzymaniu piłki od podającego wykonuje zwód i rzuca do bramki z wyskoku. Po zakończeniu ćwiczenia obaj biegną na koniec przeciwnych rzędów.

2. Dwóch atakujących rozgrywa piłkę przeciw dwóm obrońcom, stosując zwód pojedynczy przodem starają się uwolnić od obrońcy i wykonać rzut. Atakujący przechodzą na miejsce obrońców, a obrońcy biegną na koniec rzędów.

 

7. Atak szybki

Pierwszy z rzędu ‘C’ biegnie do przodu, otrzymuje piłkę od pierwszego z rzędu ‘A’, kozłuje, podaje do ‘D’( krótkie podanie) i biegnie na jego koniec. Ćw. z ‘A’ po podaniu biegnie szybko na koniec ‘C’.

Tak samo ćwiczy rząd ‘B’.

Ustawienie :

8. Gra szkolna

Gra szkolna na zasadzie „każdy z każdym”.

W czasie gry prowadzący zwraca szczególną uwagę na zwody atakujących bramkę i obronę.

Podział na 3 drużyny.

9. Uspokojenie organizmu

1. Swobodny bieg dookoła boiska.

2. W marszu wznos ramion bokiem w górę z równoczesnym wdechem, opust przodem z wydechem.

3. W siadzie skrzyżnym unoszenie i opuszczanie ramion, przodem i bokiem, połączone z głębokim, spokojnym oddechem.

Po obwodzie sali.

 

 

 

W rozsypce na całej sali.

10. Zakończenie

1. Omówienie i ocena realizacji celów.

2. Wyróżnienie najlepiej ćwiczących.

3. Pożegnanie.

Uczennice w półkolu w siadzie skrzyżnym.

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin