L.A. Doskonalimy technikę startu niskiego.doc

(45 KB) Pobierz
Paweł Chochołek

Paweł Chochołek

 

PLAN

METODYCZNY W UJĘCIU CZYNNOŚCIOWYM

WYCHOWANIE FIZYCZNE

 

 

Zadanie główne ( temat lekcji ): L.A. Doskonalimy technikę startu niskiego.

 

Zadania szczegółowe ( cele operacyjne ) w zakresie :

 

Sprawności motorycznej

Uczeń

- rozwinie koordynację ruchową RR, NN

- rozwinie zwinność i gibkość

- zwiększy orientację przestrzenno - ruchową

- wzmocni siłę mięśni nóg

- poprawi szybkość

 

 

Umiejętności

Uczeń

- umie prawidłowo wykonać start niski

- potrafi współpracować ze współćwiczącym

 

Wiadomości

Uczeń

- wie co to jest koordynacja ruchowa

- zna zasady bezpiecznego poruszania na bieżni

- zna zasady doboru ćwiczeń

- zna przepisy biegów krótkich

 

Usamodzielniania

Uczeń

- współuczestniczy w organizacji lekcji:

- pełni rolę startera

- wdraża się do kontroli i oceny współćwiczących :

- wskazuje współćwiczącemu błędy przy wykonywaniu poszczególnych ćwiczeń

- wykazuje chęć do podnoszenia swojej sprawności fizycznej

- dba  o bezpieczeństwo swoje i koleżanek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

Części lekcji

Czynności uczniów

Czynności nauczyciela

Metody

docelowe

zadania

1

2

3

4

5

Część wstępna

Nabierze pozytywnej motywacji do udziału w lekcji

- słucha    informacji                       nauczyciela

-zapoznaje  się  z zadaniami lekcji

- poleca zbiórkę

- sprawdza gotowość ucznia do lekcji

- podaje temat lekcji

- wyjaśnia wpływ przygotowania organizmu na efektywność ćwiczeń

- zwraca uwagę na zachowanie bezpieczeństwa w czasie ćwiczeń

- pogadanka

Część główna A

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.

Poprawi koordynację ruchową RR i NN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

> wykona ćwiczenia rozgrzewające

- bieg truchtem

- ćwiczenia ramion i obręczy barkowej

- ćwiczenia nóg i pasa biodrowego

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej

- ćwiczenia szyi i głowy

- ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie czołowej

-ćwiczenia ramion i nóg łącznie

- ćwiczenia szybkościowe

- przygotuje uczniów do realizacji głównego zadania lekcji

- poleca i pokazuje ćwiczenia

- nadzoruje właściwe i dokładne wykonanie ćwiczeń

- naśladowcza  ścisła

 

 

 

 

 

Część główna B

Doskonali technikę startu niskiego z bloków startowych.

Wdroży się do kontroli i oceny współćwiczących.

 

 

 

 

 

 

 

Pełni rolę startera.

> wykonuje

- wskazuje współćwiczącym błędy przy wykonywaniu ćwiczeń

- przyjmowanie pozycji startowej bez wykonania startu

- przyjmowanie pozycji startowej i wybieg w dowolnym czasie (bez sygnału startu) na odl. 15-40m.

- pełną formę startu niskiego z zapowiedziami i sygnałem startera na odl. 100m.

- jw. z pomiarem czasu biegu

- przypomni technikę startu niskiego

- poleca ćwiczenia

- czuwa nad dokładnością i poprawnością wykonywanych ćwiczeń

 

-  zadaniowa ścisła

Część końcowa

Uspokoi organizm po wysiłku.

Wykona ćwiczenia rozluźniające i oddechowe.

oceni poziom własnych umiejętności.

 

 

- wykona ćwiczenia oddechowe , uspokajające i rozciągające

 

 

 

 

- pokaże i objaśni ćwiczenia oddechowe, uspokajające i rozciągające

- oceni i podsumuje pracę uczniów na lekcji

- poleca sprzątnięcie sprzętu

 

 

 

 

-  naśladowcza ścisła

 

- zadaniowa ścisła

- pogadanka

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin