KONSPEKT LEKCJI Z LEKKIEJ ATLETYKI
Prowadzący Piotr Suchenia
U: Umiejętność poruszania się w terenie leśnym
Data: 31.03.2003 U: Kształtowanie szybkości w MZB
Klasa: VI W: Na temat korzyści jakie przynoszą ćwiczenia w lesie
Czas: 45’ ZW: umiejętność zachowania się w terenie leśnym
Miejsce: las
Liczba ćwiczących: 12 osób
TOK LEKCJI
TREŚĆ
CZAS
WSKAZÓWKI ORGANIZACYJNO - METODYCZNE
CZĘŚĆ WSTĘPNA
1. Czynności organizacyjne
2. Przedstawie- nie uczniom zadań lekcji
3. Uzasadnienie teoretyczne, motywacja
4.Zabawa – gra masowa
5. Ćwiczenia wszechstronnie przygotowujące do realizacji zadań lekcji
CZĘŚĆ GŁÓWNA
6. ćwiczenia kształtujące określone cechy motoryki
Kształtowanie szybkości w małej zabawie biegowej
9. Dowolne ćwiczenia rekreacyjne i kompensacyjne
CZĘŚĆ KOŃCOWA
10. Ćwiczenia uspakajające
11. Podsumo -wanie,
12. Czynności organizacyjne
Sprawdzenie obecności i gotowości uczniów do zajęć
Mała zabawa biegowa w terenie leśnym, przygotowująca do zawodów w biegach przełajowych
Kształtowanie szybkości i wytrzymałości cech, które pomogą również w życiu pozaszkolnym np.: w grze w piłkę nożną itp.
„Powódź”: Uczniowie swobodnie truchtają na polanie, na sygnał POWODŻ znajdują bezpieczne miejsce, które znajduje się nad ziemią, np.: wchodzą na drzewo czy kamień
Trucht w miejsce startu do małej zabawy biegowej.
Ćwiczenia w miejscu:
- krążenia: głowy, bioder, tułowia, st. kolanowych, skokowych,
- krążenia RR w rożnych kierunkach
- skręty tułowia do drzewa w staniu do niego tyłem
- skłony z pogłębianiem do P-N, do środka i do L-N
- wymachy NN w staniu przy drzewie w rożnych płaszczyznach
- podskoki obunóż ze skrętem tułowia
- skip A
- skip C
BZ 4x15” – 70% maksymalnej szybkości p15” truchtu, po serii następują 2’ marszu.
BZ 3x20” – 75% maksymalnej szybkości p 20” truchtu, po serii następują 2’ marszu
BZ 2x30” – 80% maksymalnej szybkości
p 30” truchtu, po serii następują 2’ marszu
BZ 3x20” – 85% maksymalnej szybkości
p 20” truchtu, po serii następują 2’ marszu
BZ 4x15” – 90% maksymalnej szybkości
p 15” truchtu, po serii następują 2’ marszu
BZ 1x1’ 90-95% maksymalnej szybkości
Marsz zakończony spokojnym truchtem do miejsca zbiórki
Ćwiczenia stretchingowe oddziałujące na mm.:
- Uda: przywodziciele, gr. tylna, gr. przyśrodkowa
- Biodrowo – lędżwiowy
- Zginacze st. biodrowego
- Pośladków
- Prostowniki grzbietu
- Grzbietu: cz. dolna, prostowniki
- Dwugłowe uda
- Brzuchaty łydki
Omówienie lekcji, wybranie składu na zawody w biegach przełajowych
Pożegnanie
12’
1’
0’30”
0’30’
3’
7’
28’
4’
5’
3’30”
Zbiórka w szeregu
Nauczyciel podaje hasło „Powódź”
Uczniowie truchtają za nauczycielem
Uczniowie stoją w rozsypce, każdy przy swoim drzewie
Nauczyciel za pomocą gwizdka daje znak na rozpoczęcie i zakończenie biegu. Uczniowie biegają na leśnej ścieżce razem z nauczycielem.
Uczniowie na początku maszerują poczym przechodzą w swobodny trucht
Uczniowie staja w rozsypce
Nauczyciel demonstruje ćwiczenia. W trakcie napięcia i rozciągnięcia uczniowie głośno odliczają mijające sekundy, ma to na celu regulację oddechu i jego uspokojenie
kasperpl