KONSPEKT NR 17
TEMAT: Doskonalenie techniki startu niskiego.
ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE:
MOTORYCZNOŚCI:
- Kształtowanie szybkości, zwinności, koordynacji ruchowej;
UMIEJĘTNOŚCI:
- Prawidłowe wykonanie startu niskiego. Doskonalenie startu z bloków. Doskonalenie przejęcia pałeczki sztafetowej sposobem dolnym;
WIADOMOŚCI:
- Co to jest falstart;
DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH:
- Zachowanie się na bieżni. Nie wybieganie;
ZDROWIA:
- Czynne wydłużenie kręgosłupa;
MIEJSCE ĆWICZEŃ: bieżnia lekkoatletyczna;
KLASA: V
PŁEĆ: dziewczęta
LICZBA ĆWICZĄCYCH – 16
CZAS –45 minut
Metody realizacji zadań ruchowych: Pogadanka, Zabawowa-klasyczna, Bezpośredniej celowości ruchu, Zadaniowa- ścisła, Naśladowcza- ścisła.
Formy prowadzenia zajęć: frontalna, zajęcia w zespołach
TOK LEKCJI.
ZADANIA
SZCZEGÓŁOWE.
CZAS
DOZOWANIE
ORGANIZACYJNO METODYCZNE
1.Ćzynności. organizacyjno-
porządkowe
1.Zbiórka,sprawdzenie obecności.
2.Sprawdzenie gotowości do zajęć.
3.Podanie tematu lekcji.
4. teoretyczne wprowadzenie i omówienie zajęć.
2- min.
Ustawienie uczniów w
dwuszeregu.
2.Zabawa ożywiająca lub orientacyjno porządkowa.
„Uczniowie biegają w rozsypce- na sygnał nauczyciela układają określoną figurę.
2- 3 min.
Jedno klaśnięcie –ułożenie koła. Dwa klaśnięcia –kwadrat. Trzy klaśnięcia -drabinę
3. Rozgrzewka.
1. Ćw. Ramion
- Krążenia ramion w przód i w tył
- Z położenia ramion na barkach wyrzuty ramion w przód,
- w bok
- na przemian góra, bok, przód
ramiona w przód zgięcie
2. ćw. Nóg
- Skiping A –wysoko uniesione kolana
- Skiping B -pięty o pośladki
- Skiping C -
3. Ćw. ramion i nóg łącznie
- bieg po obwodzie koła na przemian ległe wyskoki raz lewą raz prawą nogą
- skiping A i krążenie oburącz w przód
- skiping B i krążenie na przemian rąk
- skiping C ręce na barkach wymachy w przód.
4. Ćw. tułowia
- skrętoskłony
- skrętoskłony boczne
- z przysiadu podpartego przenoszenie ciężaru ciała w bok
5. Przebieżka
- 1 x 300 m w wolnym tempie
min.
Zwracamy uwagę na poprawność skipingu.
4 Ćwiczenia techniki - startu niskiego.
a) przyjęcie pozycji startowej i bieg w pochyleniu od 5 –10 m
b) przyjęcie pozycji startowej na sygnał szybki start i bieg na sygnał
c) start niski i bieg na dystans 40 metrów
12.min.
x 2 kolejki
Zwracamy uwagę na ułożenie rąk i nóg, ustawienie nóg w bloku, ustawienie bioder, głowy
Przyśpieszenie przy wyproście sylwetki biegacza, przejście do skipu.
Zwracamy uwagę na szybkość i technikę biegu, wprowadzić rywalizację.
5. Ćwiczenia techniki -podawanie pałeczki sposobem dolnym.
a) bieg w trójkach. Pierwsza osoba przekazuje pałeczkę pokolei i biegnie do tyłu.
b) przekazanie pałeczki w dwójkach, strefie zmian przekazujemy pałeczkę sposobem dolnym
c) zadanie główne -sztafeta 4 x 30m
5 min
Wyznaczenie strefę zmian.
Pierwsza osoba wykonuje start niski.
6 .Ćw. uspokajające i korektywne.
Marsz połączony z rytmicznym wdechem i wydechem – wznos ramion w bok, opust w dół;
Stanie w miejscu plecy wyprostowane staramy się chwycić skrzyżowana ręce w tyle.
3 min
Korygowanie błędów przez nauczyciela
7.Ćw. organizacyjno porządkowe.
1. Podsumowanie lekcji, wyróżnienie najlepiej ćwiczących uczniów, grupy która wygrała rywalizację w tych zabawach
2. Uporządkowanie sprzętu, przyborów
3. Nastawienie uczniów do wykonywania ćwiczeń w domu
1 min
Siad na ławeczce.
kasperpl