Konspekt lekcji z zastosowaniem metody zadań dodatkowych dla klasy VI. Atletyka terenowa. Bieg z przeszkodami. Nauka i doskonalenie skoku dosiężnego.
Cele główne lekcji:
Umiejętności: 1. Bieg z przeszkodami.
2. Skok dosiężony.
3. Czworakowanie pod niskimi przeszkodami.
Psychmotoryka : Kształtowanie zwinności, zręczności i skoczności.
Wiadomości: Zwrócenie uwagi na zmianę oddechu (rytmu)
W czasie ćwiczeń ruchowych.
Wychowawcze: Ochrona współćwiczącego przy wykonywaniu
ćwiczeń. Eksponowanie pomysłów uczniów w dobrze znanych zabawach z różnymi przyborami.
Miejsce ćwiczeń: boisko przyszkolne, łąka, las.
Liczba ćwiczących: 24 uczniów.
Pomoce: 4 chorągiewki, 24 woreczki foliowe lub baloniki, kłoda, piłka lekarska, laska lub gałąź, 6 obręczy.
Tok lekcji
Nazwa i opis zadania.
Doz
owa
nie
Uwagi
metodyczne
Lp.
CZĘŚĆ I WSTĘPNA 6 min
1.Czynność
organizacyjno
porządkowe.
2.
Przygotowanie
organizmu do wysiłku.
1. Zbiórka w luźnej grupie.
2. Sportowe powitanie.
3. Podanie tematu.
1. Zabawa ożywiająca,
Kto szybciej stanie przy drzewie.
2. Ćwiczenia kształtujące
z nadmuchiwaniem woreczków, baloników.
2’
3’
1’
Motywacja
do zajęć.
Samokontrola,
kontrola wzajemna.
CZĘŚĆ III GŁÓWNA 32MIN
Podział dzieci na grupy, przydział zadań głównych i dodatkowych, określenie terenu ćwiczeń.
I Stanowisko – bieg z przeszkodami.
II Stanowisko – stojąc na podwyższeniu podnoszenie laski, gałązki.
III Stanowisko
Zadanie główne – skok dosiężny do gałęzi.
Zadanie dodatkowe – pokonać odległość 2m jak najmniejszą liczbą kroków.
IV Stanowisko – czworakowanie pod krzakiem lub niską przeszkodą.
V Stanowisko
Zadanie główne – marsz z wysokim unoszeniem nóg z obręczy do obręczy.
Zadanie dodatkowe – podrzucanie woreczków w górę z jednoczesnym wyjściem z koła.
Po dwóch stacjach ćwiczenia oddechowe i wyprostne według inwencji uczniów.
4’
2x4’
Wykorzystanie naturalnych przeszkód terenowych. Przejścia pomiędzy stacjami krokiem różnych zwierząt.
Pokaz ćwiczeń.
CZĘŚĆ III KOŃCOWA 7MIN
Zabawa uspokajająca.
Zabawa „kotki w słońcu” – Leżenie bokiem – przeciąganie się jak koty. Omówienie ćwiczeń, ocena. Zbieranie sprzętów. Powrót do szkoły.
Porządkowanie ubioru, czyszczenie obuwia, higiena osobista.
Samoocena. Wyróżnienie.
Okrzyk.
Opracował na podstawie notatek własnych z zajęć na studiach podyplomowych na Politechnice Opolskiej Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii w Opolu, Opole 2000r. mgr Piotr Król
1
kasperpl