kozłowanie 4 ta dz.doc

(37 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI NR 12 – Zespołowe gry sportowe

KONSPEKT  LEKCJI

 

 

Temat: PR -Doskonalenie kozłowania

Zadania szczegółowe w zakresie:

a)        umiejętności: kozłowanie LR, PR i w biegu, poruszanie się po boisku

b)        motoryczności: szybkość, koordynacja ruchowa, zwinność, wytrzymałość

c)        wiadomości: przepisy i zasady gry – rzut rozpoczynający grę

d)        działań wychowawczych: gra w zespole

e)        zdrowotnym: walory odżywcze mleka

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Przybory, przyrządy: piłki do piłki ręcznej, ławeczki, deskorolki

Klasa: VI,f

Czas lekcji: 45 minut

 

TOK LEKCJI

ZADANIA SZCZEGÓŁOWE

CZAS

UWAGI METODYCZNE

1. ćw. organizacyjno – porządkowe

1.      Zbiórka, sprawdzenie obecności,

2.      Sprawdzenie gotowości do zajęć,

3.      Podanie tematu, celów lekcji,

4.      Umotywowanie uczniów, zachęcenie do aktywnego udziału w zajęciach.

2-3 min.

Zbiórka w szeregu

Zabawa lub gra ożywiająca

Każdy z uczniów, za wyjątkiem jednego ma piłkę. Zadaniem uczniów jest kozłowanie piłki w ten sposób aby ten nie posiadający piłki im jej nie odebrał. Jeżeli uczeń straci piłkę to automatycznie staje się „berkiem” i musi odebrać piłkę innemu uczestnikowi zabawy.

2-3 min.

Uczniowie kozłują piłkami do piłki ręcznej.

Berkiem zostaje uczeń, który ostatni przyszedł na zajęcia.

Ćwiczenia kształtujące

1.      Szybkie przerzucanie piłki z LR do PR

2.      Krążenie piłki wokół tułowia

3.      Przekładania piłki między kolanami,

4.      Podrzut piłki następnie klaśnięcie i złapanie jej,

5.      Jak wyżej, tylko zamiast klaśnięcia przysiad,

6.      W siadzie płaskim przekładanie piłki pod kolanami, raz lewym, raz prawym,

7.      Jak wyżej tylko nogi razem,

8.      W siadzie rozkrocznym krążenie piłki

      wokół tułowia,

9.      Przebieżki 4x 40 m. z piłkami  w rękach,

10.  Skłony w przód z jednoczesnym podnoszeniem i odkładaniem piłek na ziemię.

8 – 10 min.

1-8: Uczniowie ustawieni w luźnej rozsypce.

 

9: W rzędach.

 

10: Obie ręce łapią po piłce

Ćwiczenia techniczne

1.      Indywidualne kozłowanie,

2.      Podawania piłki z ręki do ręki po okrążeniu nią tułowia,

3.      Jak wyżej bez okrążania, ale dwie piłki,

4.      Kozłowanie podczas przechodzenia równoważnego po ławeczce,

5.      Przejście po ławeczce z przekładaniem piłki pod wysoko unoszonymi kolanami,

6.      Przeskoki przez ławeczkę obunóż,

7.      Wskakiwanie i zeskakiwanie z ławeczki z jednoczesnym łapaniem piłki – w parach,

8.      W parach siad płaski, prostopadle do ławeczki, twarzą do partnera, podawanie sobie piłki przez przejście do leżenia i skłon w przód,

9.      W podporze podrzuty piłki jednorącz, raz lewą raz prawą ręką

10.  Jazda na deskorolce w leżeniu odpychając się piłkami trzymanymi w rękach

2-3 min.

 

Ćwiczenia techniczne  - część II – zabawy z elementami techniki

„Głupi Jaś” – dwóch uczniów przerzuca do siebie piłkę,  a zadaniem trzeciego jest tę piłkę przechwycić.

 

„Sztafeta z kozłowaniem piłki” – Wyścig odbywa się dookoła sali na zasadzie sztafety (zawodnik po obiegnięciu dwukrotnie sali gimnastycznej kozłując piłkę przekazuję piłkę kolejnemu zawodnikowi.

2-3 min.

 

 

 

 

 

2-3 min.

Uczniowie podzieleni na 6 zespołów, rozstawieni tak oby trójki sobie nawzajem nie przeszkadzały.

 

Wygrywa drużyna która jako pierwsza przebiegnie cały dystans.

 

Ćwiczenia taktyczne

Gra do jednej bramki – w grze bierze udział dwa zespoły 4 osoby + neutralny bramkarz. Gra toczy się na jednej połowie boiska do piłki ręcznej. Po zdobyciu bramki drużynie zalicza się tyle punktów ile podań poprzedziło zdobycie bramki.

3-4 min.

Przy drugiej bramce gra kolejne 9 osób

























































Gra

Grają dwie drużyny po 9 osób. Obrońcom nie wolno przekroczyć linii środkowej w przód, a napastnikom w tył, tak więc działanie poszczególnych graczy odbywa się w wyznaczonych pasach działania. Boisko jest jeszcze podzielone wzdłuż na cztery części tak, że każdy zawodnik może toczyć walkę o piłkę tylko z jednym zawodnikiem drużyny przeciwnej. Kozłować nie wolno, a piłkę można przetrzymywać do 3 sekund.

10-13 min.

 

Zabawa uspokajająca

Kto najdłużej ustoi na palcach stóp.

Kto najdłużej ustoi na jednej nodze

Kto najdłużej ustoi równoważnie

3x 1min.

W luźnej rozsypce

Ćwiczenia organizacyjno porządkowe końcowe.

Podsumowanie lekcji:

a)      Wyróżnienie najaktywniejszych uczniów, najlepszych grup i zespołów,

b)     Uporządkowanie przyborów i przyrządów,

c)      Uświadomienie uczniów o wpływie gier zespołowych na ogólny rozwój motoryczny.

2-3 min.

Zbiórka  w siadzie skrzyżnym.

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin