Doskonalenie obrony indywidualnej.doc

(46 KB) Pobierz
DATA - 19

                                                                                                              DATA  -  19.05.2003 r.

 

KONSPEKT LEKCJI Z GIER SPORTOWYCH

 

 

              DYSCYPLINA: Piłka koszykowa

              TEMAT: Doskonalenie obrony indywidualnej.

 

              ZADANIA SZCZEGÓŁOWE W ZAKRESIE: 

                  MOTORYCZNOŚCI

-          kształtowanie szybkości, koordynacji ruchowej;

                  UMIEJĘTNOŚCI

-          uczeń potrafi wykonać krok odstawno-dostawny podczas obrony indywidualnej;

                  WIADOMOŚCI

-          uczeń wie jaką postawę i pozycję należy przyjąć podczas obrony;

-          poznaje atrakcyjne ćwiczenia z piłką lekarską;

    DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH

-          współpraca w zespołach;

-          kształtowanie więzi grupowej.

 

                  MIEJSCE ZAJĘĆ  - sala gimnastyczna

                  KLASA  -  VIc

                  LICZBA ĆWICZĄCYCH  -  14

    PŁEĆ  -  dziewczęta

                  CZAS -  45 minut

                  PRZYBORY  -  piłki koszykowe

                  PROWADZĄCY  -  Jolanta Hadam

                  Metody realizacji zadań ruchowych : pogadanka, zadaniowa-ścisła, naśladowcza-

              ścisła,

                  Formy prowadzenia zajęć : rozsypka, frontalna, w zespołach

 



TOK LEKCJI.

ZADANIA

SZCZEGÓŁOWE.

CZAS

 

UWAGI

ORGANIZACYJNO METODYCZNE

CZĘŚĆ WSTĘPNO-PRZYGOTOWAWCZA ( 15 min.)

1. Czynności. organizacyjno-

porządkowe

1.Zbiórka,raport i powitanie.

2.Sprawdzenie gotowości do zajęć

i obecności.

3.Podanie i omówienie tematu lekcji.

3 min.

Ustawienie uczniów w

dwuszeregu.

2. Ćwiczenia kształtujące

1.Stojąc naprzeciw siebie, przekazywanie piłki oburącz , jedna osoba dołem druga górą.

2.P.W.j.w.,piłka przekazywana prawą ręką do lewej ręki partnera –po okręgu, następnie zmiana kierunku.

3.Stojąc w odległości ok.5 m. podania piłki oburącz z przed klatki piersiowej.

4.P.W.j.w., podania raz prawą raz lewą ręką.

5.Podania i przyjęcia piłki prawą i lewą nogą wewnętrzną częścią stopy i podeszwą.

6.Podrzut piłki do partnera prawą, następnie lewą nogą wykonany prostym podbiciem.

7.Ćwiczący przodem do siebie, opierają prawe lub lewe stopy o leżące piłki –naprzemianstronne podskoki.

8.P.W.j.w., odległość 5m, obiegnięcie partnera z piłką trzymaną przed sobą, ramiona wyprostowane.

9.Ćwiczący tyłem do siebie, przekazywanie piłki pomiędzy nogami w skłonie i nad głową.

10.P.W.j.w., piłkę przekazują sobie bokiem, w skręcie tułowia.

11.Jeden z ćwiczących tyłem do partnera, skłon tułowia w przód i rzut piłki do partnera pomiędzy nogami.

12.Przodem do siebie, skłon tułowia w tył, rzut piłki od tyłu między nogami raz prawą raz lewą ręką (skrętoskłony tułowia).

13.Siad rozkroczny przodem do siebie, ugięcie i wyprost nóg trzymając piłkę pomiędzy stopami i przekazanie jej partnerowi.

14.Jeden z ćwiczących leżenie tyłem, podania piłki trzymanej między stopami do partnera stojącego za głową.

15.Leżenia przodem naprzeciw siebie, toczenie piłki miedzy sobą.

16.P.W.j.w., podania piłki oburącz.

17.P.W.j.w., przetaczanie piłki w prawej do lewej ręki pod klatką piersiową i przekazanie partnerowi, następnie zmiana kierunku toczenia.

18.W ustawieniu naprzeciw siebie (ok.3m) podania i chwyty piłki w wyskoku.

19.P.W.j.w., przeskoki w przód, w tył i na boki nad piłką ułożoną na podłożu, następnie zmiana ćwiczącego.

 

ok.12 min.

Uczniowie dobrani w pary, każda otrzymuje piłkę lekarską 3 kg.

W rozsypce.

 

 

 

 

 

 

 

 

CZĘŚĆ GŁÓWNA ( 25 min.)

3.Kształtowanie

umiejętności, doskonalenie sprawności.

 

 

 

 

 

 

4.Gra szkolna.

 

1. Na sygnał bieg do piłki pozostawionej naprzeciw, kto szybciej ją zdobędzie jest atakującym, drugi obrońcą..

2. Na sygnał jedynki przyjmują pozycję obrońcy, dwójki z piłką atakującego, gra 1:1.

3. J.w., ale  partnerzy zamieniają się rolami.

4. Jedynka podaje piłkę do dwójki, dwójka ma jak najszybciej minąć obrońcę -jedynkę.

5. J.w., ale partnerzy zamieniają się rolami.

 

Gra szkolna na dwa kosze.

Uczennice wykorzystują wcześniej doskonalone elementy techniki.

4x

 

 

4x

 

4x

4x

 

4x

Pary ustawione z jednej strony boiska, wykonują ćwiczenia na jego szerokości.

Nauczyciel zwraca szczególną uwagę na ustawienie obrońcy.

 

 

 

Podział na 2 drużyny.

CZĘŚĆ KOŃCOWA (5 min.)

5. Uspokojenie organizmu.

„Celowanie do piłki lekarskiej” –uczennice starają się trafić piłką koszykową do piłki lekarskiej położonej na podłodze. Wygrywa drużyna, która trafi więcej razy.

3 min

Piłki lekarskie ustawione w środkach pola zabawy.

6. Zakończenie lekcji.

1. Podsumowanie i ocena zajęć.

2. Ocena uczniów.

3. Pożegnanie.

2 min.

Uczniowie w siadzie skrzyżnym.

 

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin