KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: Koszykówka - doskonalenie rzutów do kosza, gry i zabawy.
Cele Lekcji: Uczeń - potrafi kozłować i dokładnie podawać piłkę
- kształtuje koordynację ruchową, szybkość celność
- wie jak cieszyć się z wygranej, z godnością przyjmuje przegraną
Klasa:
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Pomoce: piłki do koszykówki
Prowadzący:
TOK LEKCJI
TREŚĆ I PRZEBIEG ĆWICZEŃ
UWAGI
część organizacyjna
zab. ożywiająca
rozgrzewka
- zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
- podanie tematu lekcji i zadań głównych, zachęta do ćw.
- „Gra do 5 podań”
- w truchcie dookoła sali kozłowanie piłki PR i LR
- ćw. jw., wyrzut piłki w górę – krążenia RR w przód i tył
- marsz z wysokim unoszeniem NN, piłka w RR
- na sygnał kaczy chód z jednoczesnym kozłowaniem piłki
- skłony boczne T z piłką trzymaną oburącz
- co trzeci krok skłon T w przód i tył
- w podporze przodem – toczenie piłki wokół ręki podpartej, zmiana
- dowolne ćw. na mm brzucha, mm grzbietu i ćw. skocznościowe
- rozgrzanie stawów
ustawienie w dwuszeregu
podział na dwa zespoły
każdy z ćw. ma piłkę
krążenia obustr.
RR wyprostowane
NN proste, piłka w RR – wyprostowane
ćw. wykonywane wg inwencji twórczej uczniów
doskonalenie elementów techniki
gra szkolna
- sztafeta z kozłowaniem piłki z obiegnięciem słupków, podanie piłki oburącz sprzed kl. pierś.
- Kozłowanie piłki w pozycjach utrudnionych, np. w klęku, w siadzie itp.
- slalom między słupkami, rzut do kosza z zatrzymaniem na jedno lub dwa tempa, zebranie piłki i powrót jw.,
- kozłowanie piłki slalomem między trzema słupkami rzut na kosz z dwutaktu i podanie piłki pod koszem, powrót i kolejna osoba może zaczynać
- konkurs indywidualny rzutów osobistych
- podział na 3 drużyny
podział na dwa zespoły, ustawienie w szeregu
kozłowanie zakończone podaniem
uczniowie wykonują ćw. na sygnał, rzut na kosz ma być celny, powrót. Który zespół wykona zad. dobrze i najszybciej otrzymuje 1 pkt.
gra każdy z każdym
ćw. uspokajająco – korekcyjne
zakończenie lekcji
- zab. „Minutka”
- omówienie lekcji, wyróżnienie aktywnych uczniów
- motywacja do samodzielnego udziału w aktywności ruchowej
- pożegnanie
poz. w leżeniu
kasperpl