KONSPEKT LEKCJI
TEMAT: Kształtowanie motoryki poprzez gry i zabawy z wykorzystaniem ławeczek.
Cele lekcji: Uczeń – potrafi wykorzystać ławeczki do kształtowania sprawności
- kształtuje siłę NN i RR, zwinność, szybkość, koordynację.
- zna zasady prawidłowego użytkowania przyrządów, przyborów
- uczestniczy w grach i zabawach: z mocowaniem, bieżnych, kopnych, rzutnych.
Klasa:
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Pomoce: ławeczki, piłki do PR i PN, słupki.
Prowadzący:
TOK LEKCJI
TREŚĆ I PRZEBIEG ĆWICZEŃ
UWAGI
część organizacyjna
zab. ożywiająca
rozgrzewka, motoryka, profilaktyka
- zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć
- podanie tematu lekcji i zadań głównych, zachęta do ćw.
- ławki ustawione w kształcie rombu, na sygnał ćw. wstają z ławki i biegną w praw. str. do następnej ławki – kto ostatni usiądzie ten odpada
- siad rozkroczny w poprzek na ławce, skłon T w przód, RR oparte na barkach poprzednika – pogłębianie skłonów
- przejścia po ławce
- leżenie przodem prostopadle do ławki, na sygnał unoszenie RR i NN i powrót do pw.
- leżenie tyłem, NN oparte o ławeczkę – brzuszki
- przeskoki przez ławeczkę o NN skurczonych
- przeskoki obunóż przez ławeczkę
ustawienie w dwuszeregu
kto odpadnie wykonuje zad. dodatkowe: wg inwencji ucznia
RR uniesione powyżej ławeczki
NN zgięte w stawach
ćw. z półprzysiadu podpartego bokiem do ławki – wyskok do przysiadu podpartego na ławeczce, zeskok na drugą str.
zab. z mocowaniem
zab. bieżna
zab. rzutna
zab. skoczna
zab. zwinnościowa
zab. kopna
samodzielna aktywność ucznia
podział na trzy zespoły - kto szybciej
2 pkt. za I m, 1 pkt. za II m
rzut piłkami do PR, jedna piłka na zespół
następna osoba startuje po dotknięciu ręki przez powracającego
kto więcej trafi w ławeczkę w ciągu określonego czasu ten wygrywa
podsumowanie wszystkich pkt.
kto wygrał ?
ćw. korek. - uspokajające
zakończenie lekcji
- leżenie przodem na ławeczce, wznos T do poziomu, wytrzymanie i powrót do p.w.
- omówienie lekcji, wyróżnienie aktywnych uczniów
- motywacja do samodzielnego udziału w aktywności ruchowej
- pożegnanie
należy wytrzymać ok. 5 sek. - zmiana
kasperpl