KONSPEKT LEKCJI WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
TEMAT:KSZTAŁTOWANIE OGÓLNEJ KOORDYNACJI RUCHOWEJ W ĆWICZENIACH GIMNASTYCZNYCH
Zadania szczegółowe w zakresie:
1. Umiejętności: uczeń potrafi wykonać przewrót w przód.
2. Wiadomości: konkurencje gimnastyczne
3. Motoryczności: wszechstronny rozwój organizmu
4. Działań wychowawczych: jak należy zachowywać się na przerwach
5. Zdrowia: chipsy a zdrowie
Klasa: Miejsce zajęć: korytarz
Przybory: Materace, ławeczki czas: 45min
Formy prowadzenia zajęć: frontalna
Metody realizacji zadań ruchowych: ścisła
Tok lekcji
Zadania szczegółowe
Czas
Uwagi
1.Ćw. org. - porządkowe
1.Zbiórka
2.Sprawdzenie obecności
3. Przedstawienie celów i zadań lekcji
2 – 3 min.
Ustawienie w szeregu
2.Zabawa ożywiająca
„Wyścig rzędów”
Nie wolno uciekać po za korytarz
3.Ćw. kształtujące
W truchcie, po kole:
-krążenia ramion w przód, w tył, obustronnie, naprzemianstronnie
-krok odstawno – dostawny twarzą do środka koła i na zewnątrz
-krok skrzyżny
-skiping A,C
-na sygnał przysiad i wyskok
-ramiona przed siebie i w marszu dotykamy prawą noga lewej ręki i odwrotnie
W miejscu:
-skłony tułowia w przód, w bok
-skrętoskłony
-krążenie tułowia w prawo i w lewo
-przenoszenie ciężaru ciała z lewej nogi na prawą
-siad prosty – skłon tułowia w przód, po czym wykonanie leżenia przewrotnego tył
-rozluźnianie stawów kolanowych i skokowych
10 – 12 min.
Nauczyciel zwraca uwagę na poprawne wykonanie ćwiczeń
4.Cz. główna
Materace jeden za drugim (ścieżka):
-czołganie się wzdłuż ścieżki
-przejście na czworakach wzdłuż ścieżki
-przysiad z ramionami za głową – podskoki do końca ścieżki
-leżenie przodem wszerz ścieżki jeden obok drugiego ciasno – na sygnał przetaczanie się po plecach ćwiczących
-w parach przeskoki jeden przez drugiego (jak przez kozła) do końca ścieżki
Ćwiczenia z ławeczkami:
-leżenie przodem na ławeczce – podciąganie się wzdłuż ławeczki
-j.w. ale tyłem
-przejście równoważne po ławeczce odwróconej do -góry nogami
-dwóch ćwiczących stoi na ławeczce na wprost siebie z ramionami ułożonymi na barkach partnera – na sygnał uczniowie starają się zepchnąć przeciwnika z ławeczki
-na przeciwnych końcach ławki stoją dwaj ćwiczący, którzy starają się przejść na przeciwny koniec bez dotykania podłoża
23 - 25 min.
-tylko za pomocą ramion
-obok ławeczki stoją materace dla bezpieczeństwa
5.Ćw. uspokajające
-marsz ze wspięciem na palce z głębokim wdechem i uniesieniem ramion w górę
2 min.
6.Ćw. org. - porządkowe
2.Podsumowanie lekcji
3.Pożegnanie
Ustawienie w dwuszeregu
kasperpl