gimnastyka (równoważnia).doc

(52 KB) Pobierz
KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOPWANIA FIZYCZNEGO

KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO

Imię i nazwisko prowadzącego: Monika Więckowska

Zadania główne (temat lekcji), klasa: Gimnastyka - nauka prostego układu na przyrządzie równoważnym. Klasa 1

 

Zadania szczegółowe

1.W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

- rozwija koordynację ruchu

- kształci zmysł równowagi

 

2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

- utrzymać równowagę na przyrządzie równoważnym

 

3.W zakresie wiadomości uczeń:

- zna znaczenie ćwiczeń gimnastycznych

 

4.W zakresie usamodzielniania ucznia:

-samokontrola i kontrola i kontrola wykonywanych ćwiczeń

 

Formy organizacyjne pracy z uczniami:

- frontalna i indywidualna.

 

Formy realizacji zajęć:

- ścisła,

- naśladowcza.

 

Metody nauczania:

-naśladowcza

- podająca

 

Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:

- pogadanka

- dyskusja

- pokaz

 

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Liczba uczniów: 14

Przyrządy, przybory:                            - ławeczka

                                                        - materace

                                                        - drabinki

 

Część lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Uwagi

Metody i formy

Docelowe

Zadania

Część wstępna

Zapoznanie się z zadaniami lekcji

- zbiórka

- powitanie

- słuchają informacji nauczyciela

- wita się z uczniami

- sprawdza gotowość uczniów do zajęć

- omawia główne zadania lekcji

Zbiórka w dwu szeregu

Pogadanka

Część główna A

Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podchodzą do drabinek

- trucht dookoła sali

- krążenia RR w przód i w tył

-„ zbieranie grzybków”

- na sygnał przysiad i wyskok w górę

-cwał bokiem do środka i na zewnątrz sali

- wyskoki w górę

- przejście do marszu

- krążenia głową  w prawą i lewą stronę

- skłony głową  w przód i w tył

- ręce wyprostowane do przodu, wymachy nóg w przód do ręki przeciwnej

- co trzeci krok wypad w przód z pogłębieniem

- chodzenie na czworakach

- przysiad chwyt za kostki i marsz do przodu

- stanie w lekkim rozkroku, skłony w przód 

- skłony boczne

- krążenia całym tułowiem

- stanie lewym bokiem do drabinek, wymachy prawą nogą  wprzód i w tył

-stanie przodem do drabinek, opad tułowia w przód, głowa w górze, jedna nogą ugięta i wymachy nią w tył – i na zmianę

- siad rozkroczny skłony do prawej i lewej nogi

- siad prosty, skłony w przód  z pogłębieniem

- Leżenie przewrotne

- Pokazuje jak wykonać prawidłowo ćwiczenia

- Zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas ćwiczeń.

- Nakazuje utrzymać bezpieczne odległości między ćwiczącymi

- Podaje ilość powtórzeń  i nakazuje  podejść do drabinek

 

Ćwiczenia w truchcie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia w marszu

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia przy drabinkach

 

 

 

 

 

 

 

Ćwiczenia w siadzie

 

Forma ścisła.

 

 

Metoda naśladowcza

Część główna B

Nauka ćwiczeń na ławeczce

  

 

 

Kształcenie równowagi

- przejście przez ławeczkę przodem  i tyłem

- przejście przez ławeczkę  z zagarnięciem

 

Wykonanie układu

-dwa kroki z zagarnięciem , półobrót , postawa jednonóż , druga noga ugięta wzniesiona w przód , wyprost

 

- półwaga przodem

-półwaga tyłem

- półwaga bokiem

- zeskok z ławeczki

 

- przejście po ławeczce krokiem polki

- obrót w półprzysiadzie i wyprost do postawy

- Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń

- Kontroluje wykonywanie ćwiczeń

- Nadzoruje czas trwania ćwiczeń

- pokazuje dzieciom jak prawidłowo wykonać ćwiczenia

 

Ćwiczenia na ławeczce

 

Forma naśladowcza

Forma ścisła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część końcowa

Podsumowanie

- zebranie sprzętu

- zbiórka

- wysłucha uwag nauczyciela

- pożegnanie

- nakazuje zebrać sprzęt

- omawia lekcję

- żegna się z uczniami

Zbiórka w dwu szeregu

Pogadanka

 

 

 

 

 

 

 

Zgłoś jeśli naruszono regulamin