KONSPEKT LEKCJI Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Imię i nazwisko prowadzącego: Monika Więckowska
Zadania główne (temat lekcji), klasa: Gimnastyka - nauka prostego układu na przyrządzie równoważnym. Klasa 1
Zadania szczegółowe
1.W zakresie sprawności motorycznej uczeń:
- rozwija koordynację ruchu
- kształci zmysł równowagi
2.W zakresie umiejętności uczeń potrafi:
- utrzymać równowagę na przyrządzie równoważnym
3.W zakresie wiadomości uczeń:
- zna znaczenie ćwiczeń gimnastycznych
4.W zakresie usamodzielniania ucznia:
-samokontrola i kontrola i kontrola wykonywanych ćwiczeń
Formy organizacyjne pracy z uczniami:
- frontalna i indywidualna.
Formy realizacji zajęć:
- ścisła,
- naśladowcza.
Metody nauczania:
-naśladowcza
- podająca
Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:
- pogadanka
- dyskusja
- pokaz
Miejsce zajęć: sala gimnastyczna
Liczba uczniów: 14
Przyrządy, przybory: - ławeczka
- materace
- drabinki
Część lekcji
Czynności ucznia
Czynności nauczyciela
Uwagi
Metody i formy
Docelowe
Zadania
Część wstępna
Zapoznanie się z zadaniami lekcji
- zbiórka
- powitanie
- słuchają informacji nauczyciela
- wita się z uczniami
- sprawdza gotowość uczniów do zajęć
- omawia główne zadania lekcji
Zbiórka w dwu szeregu
Pogadanka
Część główna A
Pobudza i przygotowuje organizm do wysiłku.
Podchodzą do drabinek
- trucht dookoła sali
- krążenia RR w przód i w tył
-„ zbieranie grzybków”
- na sygnał przysiad i wyskok w górę
-cwał bokiem do środka i na zewnątrz sali
- wyskoki w górę
- przejście do marszu
- krążenia głową w prawą i lewą stronę
- skłony głową w przód i w tył
- ręce wyprostowane do przodu, wymachy nóg w przód do ręki przeciwnej
- co trzeci krok wypad w przód z pogłębieniem
- chodzenie na czworakach
- przysiad chwyt za kostki i marsz do przodu
- stanie w lekkim rozkroku, skłony w przód
- skłony boczne
- krążenia całym tułowiem
- stanie lewym bokiem do drabinek, wymachy prawą nogą wprzód i w tył
-stanie przodem do drabinek, opad tułowia w przód, głowa w górze, jedna nogą ugięta i wymachy nią w tył – i na zmianę
- siad rozkroczny skłony do prawej i lewej nogi
- siad prosty, skłony w przód z pogłębieniem
- Leżenie przewrotne
- Pokazuje jak wykonać prawidłowo ćwiczenia
- Zwraca uwagę na bezpieczeństwo podczas ćwiczeń.
- Nakazuje utrzymać bezpieczne odległości między ćwiczącymi
- Podaje ilość powtórzeń i nakazuje podejść do drabinek
Ćwiczenia w truchcie
Ćwiczenia w marszu
Ćwiczenia przy drabinkach
Ćwiczenia w siadzie
Forma ścisła.
Metoda naśladowcza
Część główna B
Nauka ćwiczeń na ławeczce
Kształcenie równowagi
- przejście przez ławeczkę przodem i tyłem
- przejście przez ławeczkę z zagarnięciem
Wykonanie układu
-dwa kroki z zagarnięciem , półobrót , postawa jednonóż , druga noga ugięta wzniesiona w przód , wyprost
- półwaga przodem
-półwaga tyłem
- półwaga bokiem
- zeskok z ławeczki
- przejście po ławeczce krokiem polki
- obrót w półprzysiadzie i wyprost do postawy
- Podaje hasło do rozpoczęcia ćwiczeń
- Kontroluje wykonywanie ćwiczeń
- Nadzoruje czas trwania ćwiczeń
- pokazuje dzieciom jak prawidłowo wykonać ćwiczenia
Ćwiczenia na ławeczce
Forma naśladowcza
Forma ścisła
Część końcowa
Podsumowanie
- zebranie sprzętu
- wysłucha uwag nauczyciela
- pożegnanie
- nakazuje zebrać sprzęt
- omawia lekcję
- żegna się z uczniami
kasperpl