konspekt ZGS-P R.doc

(41 KB) Pobierz
Konspekt lekcji z wychowania fizycznego Imię i nazwisko prowadzącego

                                          Konspekt lekcji z wychowania fizycznego                  Data: 02.03.04

Imię i nazwisko prowadzącego: Małgorzata Majka                           

 

Zadania główne (temat lekcji), klasa: Piłka ręczna. Uczymy się podań, chwytów oraz rzutów.

Zadnia szczegółowe

1. W zakresie sprawności motorycznej uczeń:

Rozwija koordynacje ruchową, kształtuje siłę zwinność.

2. W zakresie umiejętności uczeń potrafi:

Wykonać ćwiczenia kształtujące, kozłować piłkę, wykonać podanie, rzut, chwyt..

3. W zakresie wiadomości uczeń:

Zna zasady gry, sposoby poruszania się po boisku.

4. W zakresie usamodzielnienia ucznia:

Zasady współpracy w drożynie, bezpieczeństwa w czasie wykonywania ćwiczeń.

Formy organizacyjne pracy z uczniami:

Pary, zespoły.

Formy realizacji zajęć:

Frontalna, indywidualna, w zespołach.

Metody nauczania:

Naśladowcza, ścisła.

Metody zdobywania i przekazywania wiedzy:

Pokaz, pogadanka, wykonanie zadań ruchowych.

Miejsce zajęć: sala gimnastyczna

Przyrządy i przybory: piłki do gry w p. ręczną.

Część

lekcji

Czynności ucznia

Czynności nauczyciela

Uwagi metodyczne

Metody i formy

  Docelowe

              Zadania

                                                                                                                                                                                                                                                                                

Część wstępna.

 

 

 

Część główna A

 

 

 

 

 

 

 

 

Zapozna się      z zadaniami lekcji.

 

 

Pobudzi i przygotuje organizm do wysiłku.

 

Słucha informacji nauczyciela. Przygotuje się do świadomego i aktywnego udziału w lekcji.

 

 

 

Weźmie udział w rozgrzewce:

-          Bieg dookoła sali, na sygnał zmiana kierunku biegu,

-          W biegu, piłka w PR – krążenia, na sygnał zmiana kierunku,

-          Bieg, na sygnał przysiad i wyskok w górę,

-          Cwał bokiem

-          W parach, ustawienie tyłem do siebie – skrętoskłony T podając sobie piłkę,

-          W parach, siad płotkarski naprzeciw siebie – 1 os. skłon T w przód, 2 os. przechodzi do leżenia tyłem,

 

Sprawdza gotowość uczniów do zajęć. Przedstawia cele i zadnia lekcji.

 

Proponuje przez siebie przygotowane ćwiczenia. Poprawny pokaz. Zwraca uwagę na poprawne wykonywanie ćwiczeń.

 

Zbiórka w 2- szeregu. Forma frontalna, pogadanka.

 

Nauczyciel nadaje tempo ćwiczeń. Metoda naśladowcza, forma frontalna, pokaz.

Ćwiczenia z piłkami i w parach.

 

 

 

 

 

 

Część główna B

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nauka podań  i chwytów.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          W parach, 1 os. siad rozkroczny i łapie 2 os. za łydki, 2 os. wykonuje przysiad, przechodzi do leżenia tyłem, 1 brzuszek, wstaje (5x i zmiana),

-          Ćwiczenia szybkościowe.

 

1.       Nauka podań i chwytów w parach. Chwyt półgórny, piłka chwytana jest na wysokości od biodra do głowy. Podanie 1-RR, odwodzi R za bark →skręt T, podanie (luźny nadg.). Prostujemy RR w st. łok, piłka popychana jest palcami,.

2.       Jw. Podanie 2-RR, po chwycie półgórnym przed kl. piersiową → wyprost w st. łok. W połączeniu z pracą dłoni i palców. Przy podaniu w miejscu + wyprost NN lub wykrok z wychyleniem T w przód.

3.       Chwyt górny, piłka chwytana powyżej głowy →dosiężny przy kontakcie z podłożem, doskoczny z wyskoku. Podanie 1- RR wyrzut piłki następuje z chwilą, gdy ramię znajduje się za głową. Podanie 2- RR jak przy rzucie z autu.

4.       Chwyt dolny palce są skierowane w dół, kciuki na zewnątrz, po chwycie dolnym →piłkę przenosi się do tyłu na luźno opuszczonej RR.. 2 –RR przenosi się piłkę w P lub L str. Podanie w bok lub w bok w tył.

5.       Chwyt z podłoża ćwiczący dobiega do piłki z P lub L str. (aby nie kopnąć piłki robi wykrok N przeciwną do R chwytającej, z jednoczesnym obniżeniem pozycji ciała). Min. Skręt T w kierunku piłki. Po uniesieniu piłki → kozłuje, wykonuje rzut lub podanie.

6.       Rzut z miejsca do partnera tj. podanie półgórne.

7.       Jw. - rzut w biegu.

 

 

 

 

 

 

 

Objaśnia każde ćwiczenie. Wykonuje poprawny pokaz. Koryguje błędy.

Uczniowie stoją w parach naprzeciw siebie w odległości 5-6 m. Wykonują podania i  chwyty piłki według pokazu nauczyciela.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metoda naśladowczo ścisła, pokaz.

 

 

 

Ćwiczenia w parach.

Metoda naśladowczo ścisła, zadaniowo ścisła.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Część końcowa.

 

 

 

 

 

  

 

Uspokoi organizm.

 

 

8.       Jw. kozłowanie →podanie do partnera, który kończy rzutem do bramki (rzut zakończony skłonem T w przód, przeniesieniem NN zakrocznej do przodu).

9.       Gra szkolna 3 na 3 po 2`.

W leżeniu tyłem głęboki wdech, RR w górę z a głowę, wydech RR bokiem w dół.

Zbiórka. Pożegnanie.

 

 

 

...

Zgłoś jeśli naruszono regulamin