Plan pracy KWIECIEŃ.doc

(85 KB) Pobierz
Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

 

 

Plan pracy wychowawczo – dydaktycznej

 

 

KWIECIEŃ  2010

 

 

 

 

 

 

Tematyka kompleksowa:

 

I.                  Dbamy o czystość i zdrowie

II.               Robimy wiosenne porządki

III.           Wszyscy lubią mleko

IV.          Powroty ptaków

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.                   DBAMY O CZYSTOŚĆ I ZDROWIE

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    05 kwietnia`10

 

 

PONIEDZIAŁK

 

WIELKANOCNY

 

 

   WT    06 kwietnia`10

I.Kot jest czysty – słuchanie piosenki, zabawa inscenizowana ruchem. Zestaw zabaw ruchowych nr 16 wg Wlaźnik

II.Chory Krzyś- uważne śledzenie historyjki obrazkowej. Rozmowa n/t korzystania z chusteczki w czasie kataru oraz zasłaniania ust podczas kichania i kaszlu. Słuchanie wiersza: Katar. Zabawa ruchowa z el.biegu: Zbiórka

Spacer wokół przedszkola- doskonalenie chodzenia w parach.

III.Atleta – ćw.oddechowe, rozwijanie pojemności płuc poprzez dmuchanie na lekkie przedmioty: chusteczki, piłeczki plastikowe. Zabawa z el.równowagi: Kładka

G+A

 

 

D+A

 

 

 

 

 

 

D

-potrafi ruchem przedstawić treść piosenki

 

-wie, dlaczego należy używać chusteczek do nosa

 

 

 

 

 

-wprawia przedmioty w ruch dmuchając

   ŚR    07 kwietnia`10

I.Czy wiesz? – wiersz (wybór własny). Zwrócenie uwagi, że przedszkolak powinien być czysty i sam dbać o to, że przed jedzeniem należy myć ręce, a po jedzeniu zęby itp.

II.Klasyfikowanie przedmiotów wg cech jakościowych: przeznaczenie, kolor; układanie zbiorów 3 – elementowych z wykorzystaniem emblematów mydła, kubka i szczoteczki do zębów. Uważne słuchanie pytań i udzielanie logicznych odpowiedzi. Zabawa: Zbiórka

III.W łazience- zestaw zabaw ruchowych w formie opowieści ruchowej

C+A

 

 

 

F+A

 

 

 

 

 

A

-wie, kiedy należy myć ręce

 

 

 

-tworzy 3- elementowe zbiory

 

 

 

 

 

-wykonuje ćwiczenia

   CZW  08 kwietnia`10

I.Chodzi mucha po suficie- zabawa doskonaląca reakcję na zmianę akompaniamentu.

II.Malowanie farbami plakatowymi – samodzielne odzwierciedlanie przedmiotów codziennego użytku- przyborów toaletowych.  Umiejętne korzystanie z przyborów do malowania.

Zabawa: Kladka.

Spacer alejkami po osiedlu; rozumienie, że przebywanie na świeżym powietrzu jest ważne dla zdrowia.

III.Chory kotek –S.Jachowicza- słuchanie wierszowanego opowiadania, przybliżenie pracy lekarza. Zabawa: Zbiórka

G+A

 

G+A

 

 

 

 

 

 

 

D

-słucha uważnie zmian w muzyce

 

-potrafi korzystać z przyrządów do malowania

 

 

 

 

 

 

-wie, co robi lekarz

   PT   09 kwietnia`10

I.Plastusiowe lalki mają umywalki- M.Kownackiej (opowiadanie)- nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.

II.Zabawy rytmicze- ćwiczenia szybkiego hamowania ruchu i utrzymania ciała w całkowitym bezruchu. Kształcenie orientacji przestrzennej w zabawie: Kolorowe kółka. Utrwalenie piosenki: Kot jest czysty.

III.Zabawy tematyczne w kąciku lekarskim- zgodna zabawa obok siebie. Zabawa ruch: Kładka

D+A

 

 

G+A

 

 

 

 

C

-wie, że nie należy korzystać z cudzych ręczników

 

-bawi się przy muzyce

 

 

 

 

-zna przedmioty używane przez lekarza i pielęgniarkę

 

II.                ROBIMY WIOSENNE PORZĄDKI

 

            Plan pracy

  obszary

aktywności

    Cele operacyjne

   PN    12 kwietnia`10

I.Prace porządkowo – gospodarcze w kąciku przyrody, podlewanie, usuwanie starych roślin. Zestaw zabaw porannych nr 17 wg Wlaźnik.

II.W ogrodzie-  rozmowa przy ilustracji n/t różnorodnych prac wykonywanych w okresie wiosny: kopanie, grabienie, sadzenie itd. Przyglądanie się pracy ogrodnika w ogródku przedszkolnym, poznanie różnych narzędzi ogrodniczych i ich nazw.

III.Kolorowanie kwiatów i rysowanie wody lejącej się z konewki. Zabawa z el.skłonu:Grabimy grządki

E+A

 

 

D+A

 

 

 

 

 

G

-wie, że o rośliny należy dbać

 

 

-dostrzega zmiany w otoczeniu będące wynikiem pracy człowieka

 

 

 

 

-wykonuje szczegółowe zadania

   WT    13 kwietnia`10

I.Zagadki słowne i obrazkowe o tematyce wiosennej, uważne słuchanie opisu słownego, doskonalenie logicznego myślenia.

II.Robimy porządki- zabawa dydaktyczna- podział zbioru zabawek na podzbiory i układanie ich na półkach, manipulowanie sylwetami zabawek na tablicy, przeliczanie w zakresie 3 (3l), 4 (4l).

Zabawa z elm.wspinania: Układamy zabawki.

Zabawy swobodne w ogrodzie przedszkolnym- bezpieczeństwo na przyrządach.

III.W naszym ogródeczku – rytmizacja piosenki za pomocą efektów akustycznych: klaskanie, tupanie.

...
Zgłoś jeśli naruszono regulamin